کد خبر: ۶۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۳
پولی از بانک برده نشده است

ماجرای فساد بانکی 12 هزار میلیاردی تشریح شد

ماجرای فساد بانکی 12 هزار میلیاردی از سوی معاون اول قوه قضاییه تشریح شد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه دیشب در ادامه برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که درباره مبارزه با فساد اداری و ارتقای سلامت اداری برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: حراست های بانکهای ما چه میکنند؟ حراست کل کشور چه کرده است؟

آیا در طول 15 سال اخیر حراستهای خودمون رو مورد موأخذه قرار داده ایم؟ آیا بازرسی های بانکهایمان را مورد موأخذه کرده ایم؟ آیا مدیرانمان را عزل کرده ایم؟

وی افزود: ما در آسیب شناسی های خودمان به این موضوع رسیده ایم و در حال بررسی در خود دستگاه قوه قضاییه هستیم.

اژه ای گفت: متاسفانه برخی مواقع چیزی را کم و زیاد میگوییم. اگر سیاه نمایی کنیم غلط است و اگر لاپوشانی کنیم هم غلط است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: این بحث فساد 12 هزار میلیاردی موضوع گرفتن 12 هزار میلیارد تومان از بانک نیست بلکه این حجم پول در گردش بوده است.

این موضوع بین دو بانک بوده است و چک بین دو بانک رد و بدل می شده است و وجهی نداشته است و بانک روبرو هم حق پرداخت نشده است.

وی افزود: با تخلف می آمدند و وجه چک را پرداخت می کردند و بعد از چند روز پول را بر میگردانده است و البته جرم است اما این مبلغ را گرفته و برگردانده است.

اژه ای گفت: همه خسارتها و پول ها پرداخت شده است البته جرم انجام شده است اما ماهیت قضیه گرفتند 12 هزار میلیارد تومان و بردنش نیست. بلکه پولی با چند روز تأخیر جا به جا می شده است.

وی افزود: سوال ما این است که حراست ها کجا بودند که متوجه نشدند این اتفاق دارد میوفتد و باید میرفتند و برخورد میکردند؟

تشکر میکنم از رسانه ملی که در تبین مسائل میتواند نقش داشته باشد و من در حد توان خودم حاضرم کمک رسانه ملی کنیم و امیدواریم کسائل شفاف شود تا آسانتر به مردم خدمات بدهیم تا فسادها کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان