کد خبر: ۶۳۹۵۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۳
استاندار فارس:

بعضا روزی دو بار با هواپیما به تهران می‌روم!/ نان سنگک و بربری در شیراز فعلا ارزان شد

قیمت نان سنگک در شیراز از یک هزار تومان به 650 تومان و قیمت نان بربری نیز از 600 تومان به 400 تومان کاهش یافت
به گزارش شیرازه، سید محمد احمدی روز گذشته در شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس اظهار داشت: ما معاون رئیس‌جمهور را به بهانه مترو شیراز به فارس دعوت کردیم و خود ایشان سوار قطار شهری شد و بدون هیچ‌گونه نقصی با آن از مبدأ به مقصد رسید و رضایت کامل داشت.

به نوشته فارس، وی افزود: این افتتاح فرمایشی و نمایشی نبود و همه‌ چیز آن شفاف و واضح انجام شد، غیر از آنکه در پس این افتتاح و با حضور حضور معاون رئیس‌جمهور بودجه‌های خوبی برای فارس جذب شد.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: در این بین اما برخی رسانه‌های استان فارس همه چیز را زیرسؤال بردند، در حالی‌ که معاون اول رئیس جمهور گفت که اعتبارات لازم را تا سقف 2 هزار میلیارد تومان برای اتمام کامل خط مترو شیراز تأمین می‌کنیم و رسانه‌ها این برکات را ندیدند.

استاندار فارس متذکر شد: افتتاح متروی تهران دو ماه زمان برد و قبل از فروش بلیت با همین روند، گروه‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کردند و همزمان آزمودن‌های تکمیلی انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: در مسابقات اتومبیل‌رانی همواره حوادثی اتفاق می‌افتد و رالی خاورمیانه که به شیراز آمد در راستای مطرح‌ شدن نام این استان در کشورهای دیگر و رونق گردشگری بسیار تأثیرگذار بود، اما با یک حادثه که در آن رخ داد، رسانه‌ها تیتر زدند «رالی شیراز رنگ خون گرفت» در شرایطی که بالگرد و آمبولانس در عرض چند دقیقه به محل حادثه رسیدند.

مدیر ارشد اجرایی فارس بیان کرد: هیچ استانی در کشور موفق نشده طی دو سه ماه اول، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی را همزمان پذیرا باشد که ما این کار را انجام دادیم و برای احیاء و مرمت تخت جمشید، پاسارگاد و بسیاری موارد دیگر در این سفر اعتبارات جذب شد.

احمدی عنوان داشت: حرف ما این است که مدیران ما در سطح استان باید همین کار را انجام دهند و به دنبال جذب اعتبارات و رایزنی باشند و از سوی دیگر برای افزایش سرمایه‌گذاری تلاش کنند که استان فارس ظرفیت بسیاری دارد و خارجی‌ها در صورتی که ما شرایط را فراهم آوریم بسیار تمایل دارند که در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

* هر فرماندار 2 طرح سرمایه‌گذاری داشته باشد

استاندار فارس ادامه داد: من به‌ صراحت گفته‌ام که فرمانداری که حداقل دو طرح سرمایه‌گذاری نداشته باشد طرف صحبت قرار نخواهم داد.

وی متذکر شد: امروز شانزدهم آذرماه است و زمستان و بارش برف را در پیش داریم و باید بیشتر تلاش کنیم که پروژه‌ها اجرایی شود.

استاندار فارس یادآور شد: در بخش تأمین آب شیراز کار خوبی انجام‌ شده و پیشرفت فیزیکی 40 درصدی با وجود اختصاص 10 درصدی اعتبارات قابل‌ توجه است.

احمدی در ادامه چنین توضیح داد: بخش راه و بهداشت و درمان فارس نیز خوب کار می‌کند و لازم است که بخش‌های دیگر نیز فعال‌تر شوند و از این پس خود را با هیچ استانی مقایسه نکنند که فارس اگر در جایگاه خود باشد از همه بالاتر است.

وی تأکید کرد: وظیفه چه کسی جز مسئولان است که یک‌بار برای همیشه به وضعیت هدررفت آب در بخش کشاورزی فارس رسیدگی کند.

نماینده عالی دولت در فارس تشریح کرد: مسئولان کشاورزی بروند و این موضوع را از نزدیک ببینند که بسیاری از پروژه‌های این بخش و از جمله شیلات ما به سبب نبود آب به مشکل برخورده است.

وی تصریح کرد: من همواره گفته‌ام و باز می‌گویم که تمام‌قد از مدیران خود دفاع می‌کنم و حتی برای اینکه مسئول ما مقتدر کار کنند از آبروی خویش مایه می‌گذارم، اما آیا نباید با مسئولی که نمی‌داند چه‌کاره است و چه وظیفه‌ای دارد، برخورد کنیم؟

احمدی عنوان داشت: برخی مدیران در حوزه اقتصاد مقاومتی، در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال که موجب دلگرمی مردم به نظام است خوب کار کرده‌اند، اما برخی بخش‌ها و مناطق محروم نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

وی بیان داشت: زشت است که پس از این همه سال هنوز بشاگرد و ممسنی را در زمره مناطق محروم محسوب کنیم که لوله چاه آب و آبرسانی این مناطق نیز مشکل دارد و همچنان آب در حال هدر رفتن است و رسیدگی به آن، همان اقتصاد مقاومتی و حفاظت از داشته‌های کشور است.

احمدی بیان کرد: 9 ماه از سال گذشته و برای جذب بودجه باید کمربندها را محکم ببندیم و نباید کارها را به پایان سال مالی موکول کنیم.

وی یادآور شد: در سفر معاون رئیس‌جمهور اتفاقات خوبی افتاد و برخی مسائل که از طریق مکاتبه قابل ‌حل نبود را از نزدیک مشاهده کرد و از آن جمله وضعیت بختگان بود که موجب شد اعتبارات خشکسالی فارس از 20 میلیارد تومان سال گذشته به 126 میلیارد تومان سال جاری رسید.

احمدی ادامه داد: حال اگر به دنبال این مسائل نمی‌رفتیم چیزی به دست نمی‌آمد و گاه می‌شود که من یا معاونانم روزی دو بار با هواپیما به تهران می‌رویم و برمی‌گردیم که اگر این کار را نکنیم منافع فارس محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما 75 میلیارد تومان اعتبار اضافی از دفتر مقام معظم رهبری گرفتیم که ایشان آنچه اعتبار در سفر خود به فارس قول داده بودند را محقق ساختند، اما برخی مدیران خوب کار نکرده بودند و برخی پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری ناتمام مانده بود که با چند بار ملاقات و رفت‌وآمد این اعتبار جذب شد.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر آن، 200 میلیارد تومان از ستاد اجرایی فرمان امام جذب کردیم که اگر نمی‌رفتیم و با آقای مخبر دزفولی در زمینه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و سرمایه‌گذاری تعامل ایجاد نمی‌کردیم این اتفاقات نمی‌افتاد.

* قیمت نان در شیراز موقتاً به قیمت قبل بازمی‌گردد

احمدی در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: ما در مورد قیمت نان برای آن که هر روز مردم را دچار تنش نکنیم تصمیم گرفتیم مصوبه افزایش قیمت نان را یک باره اعمال کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در تهران نان سنگک آزادپز بالای یک هزار و 200 تومان است و در شیراز به نادرست گفتند در تهران قیمت کمتر است، اما ما برای آن که نگرانی مردم رفع شود تدابیری در دست انجام داریم که قیمت نان سنگک در شیراز از یک هزار تومان به 650 تومان و قیمت نان بربری نیز از 600 تومان به 400 تومان کاهش ‌یابد و کیفیت را نیز حفظ خواهیم کرد و اگر لازم باشد نانوایان ما آموزش‌هایی ببینند باید در این زمینه اقدام شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳
2
خب یرای اینکه مردم اصلا دچار تنش نشن، یه بارگی نان رو 5000 تومان اعلام می کردید! این هم از تدابیر دولته!
خدا ناظر بر اعمال ماست
کاش یه اطلاعاتی داشتی و بعد نظر می دادی چون قیمت واقعی را 1000 در نظر داشتند ولی قرار شده در دو فاز اجرایی شود که استاندار خواسته بعد روانی دوبار به بازار وارد نشود ولی چون مردم اینگونه نپسندیدند مرد و مردانه به نظر مردم احترام گذاشت .
چرا این رفتار زیبای دکتر احمدی را در نظر نمیگیرید چرا انصاف نداریم چرا یادمان رفته یکدندگی های گذشته چرا یادمان رفته خداوند ناظر براعمال ماست
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳
6
آفرین بر استاندار با تدبیر
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳
0
مجبور بودی یه دفعه نان را 1000 کنی؟؟؟
خب شیراز اولین در برداشت گندم هست که همین هم اشتباه هست و فایده ای برای شیراز ندارد و خودتان به این نتیجه رسیدید که تو گندم اولین باشیم ضرر هست.ضرر فقدان آب های زیر زمینی
ناشناس
رضا جان حرفت منطقی نیست چه ربطی دارد که ما اولین تولید کننده گندم هستیم باید نان ارزان بخریم برادر عزیزم ایالتی که حکومت نمیکنیم.اگه اینطور باشه شکر در خوزستان باید ارزان تر باشه برنج و چای درشمال بنزین در خوزستان و بوشهر ارزان تر ای بابا این چه منطقی است.
باید از این استاندار بومی و دلسوز و کاربلد و همه مدیران بی حاشیه و توانمندش تشکر کنیم.
جناب دکتر احمدی واقعا وجود شما و معونان محترمت جای قدردانی دارد و مردم میفهمند این همه زحمات شما و کار شبانه روزی شمارا خدا قوت برادر عزیزم
شهروند شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳
0
دکتر احمدی و همکاران عزیز ایشان در استانداری فارس خداقوت.
بازرس ویژه استاندار جناب آقای کریم فرهادی جوان شایسته و پاک سلام خداقوت.
معاون برنامه ریزی و بودجه جناب آقای ساسان تاجگردون سلام. تخصص و تعهد و پاکی و صداقت شما مایه مباهات است خداوند را به واسطه وجود چنین خانوادهای پاک و خدمتگذار و صادق شاکریم.
مدیرکل بازرسی و شکایات استانداری جناب آقای دکتر دارا کیانی سلام.خداوند را به واسطه این حوصله و تدبر که در وجود شما که از خانواده های بااصالت هستید شاکریم.
مشاور محترم استاندار در امور عشایر جناب آقای حمزه رستمی به واسطه شناخت عمیق حضرتعالی از حوزه عشایر و نگاه عمیق شما و هماهنگی دقیق شما با ادارات عشایری را قدر دانیم.
دکتر فیروزآبادی معاون سابق سیاسی و امنیتی استانداری فارس بی شک وجود شما نعمت بزرگی است برای فارس و از استاندار با تدبیرمان جهت حفظ حضرتعالی در استان ممنونیم.
استاندار عزیز از همه زحماتت همه رنج هایی که برای مردم این استان برای تعالی فارس برای سرافرازی ایران عزیزمان می کشی ممنونیم.
اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری برگ زرینی در پرونده درخشان شما و همکارانتان می باشد.
دانشجوي مديريت اجرايي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳
0
مديري كه نتواند از سيستم و زيرمجموعه اش كار بكشد؛ اصلا بدرد نمي خورد!
كار كردن زياد هنر نيست، بلكه توجه به اثربخشي و نتايج عملكرد ضروري و مهمه!
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳
2
چرا کسی نیست بگه بدبخت نانواها 3سال تمام قیمتشون ثابت مونده ولی تمام اجناس تو این سه سال نه دو برابر بلکه چندین برابر شده؟!
چرا پسته، گردو، گوشت، ماهی،ساختمون، زمین،آهن و... وقتی گرون میشه کسی اعتراض نمیکنه ولی وقتی نون پس از سه سال گرون میشه همه اعتراض دارن؟ به نظر شماها این حق و عدالته؟!!!