کد خبر: ۶۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۳
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر:

سپاه فجر 11 میلیارد تومان برای محرومیت زدایی فارس هزینه کرده است

توان مجموعه بسیج فراتر از گزارش‌هاست و سپاه نیز تأمین اعتبار 128 مورد از این 311 پروژه را متقبل شده است.
به گزارش شیرازه، سرهنگ سعید کوشکی در دهمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس  با بیان اینکه 311 پروژه با هزینه 11 میلیارد و 244 میلیون تومان در بخش محرومیت‌زدایی از سال گذشته تاکنون در استان افتتاح شده، اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل تعداد 106 مسجد و حسینیه در مناطق محروم، 33 مجموعه ورزشی روباز، 13 خانه بهداشت، یک آسایشگاه معلولان، 21 مورد جاده و پل، دو کتابخانه، 16 خانه عالم، 5 خانه ایتام، 4 پروژه آبرسانی، 3 مورد بهسازی گلزار شهدا بوده است.

به نوشته تسنیم، سرهنگ کوشکی با اشاره به اینکه 128 پروژه از 311 پروژه محرومیت‌زدایی را بسیج سازندگی سپاه فجر فارس اجرا کرده است، عنوان کررد: توان مجموعه بسیج فراتر از گزارش‌هاست و سپاه نیز تأمین اعتبار 128 مورد از این 311 پروژه را متقبل شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها با تمرکز بر نقاط محروم استان اجرا و افتتاح شده، افزود: بیشترین توزیع شهرستانی پروژه‌ها و اعتبارات در کازرون بوده و اردوهای جهادی نیز در استان سبب برطرف شدن بخشی از مشکلات مناطق محروم شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس از اجرای طرح همگام کشاورزی خبر داد و گفت: آموزش کشاورزی به بیش از 3 هزار کشاورز در استان در راستای این طرح انجام شده و تمام این برنامه‌ها بدون کمک مالی دولت و با استفاده از امکاناتی که در اختیار نهادهای مختلف قرار داشته انجام گرفته است و باید به این نکته مهم توجه داشت که با همین ظرفیت‌های موجود می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

سرهنگ کوشکی اظهار داشت: تمام تلاش ما در سپاه فجر استان فارس بر این بوده که با استفاده از منابعی که در سطح استان در اختیار ما قرار داشته استان را در مسیر توسعه و عمران پیش ببریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 725 پروژه عمرانی در استان فارس افتتاح شده، افزود: در هفته بسیج امسال نیز 330 پروژه عمرانی دیگر افتتاح شد و کل مبلغی که برای افتتاح این پروژه‌ها هزینه شده 117 میلیارد تومان بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه 36 میلیارد تومان از این مبلغ را سپاه و مابقی از سوی کمک‌های مردمی تأمین شده، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال مابقی پروژه‌های عمرانی به ویژه سالن‌های ورزشی در روستاهای محروم افتتاح می‌شوند.

سرهنگ کوشکی با بیان اینکه مجموع اقداماتی که در این راستا انجام می‌شود برای کاهش مهاجرت روستائیان به مراکز استان بوده، تصریح کرد: باید آبادانی روستاهای ما حفظ شود.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان‌ها در سال 91 توسط فرمانده کل سپاه، بیان کرد: رضایت خداوند، پیوند مردم با نظام، ایجاد محبوبیت برای نظام، اثبات کارآمدی نظام، رشد اقتصادی مردم، بهبود وضعیت معیشت مردم، ترمیم خرابی‌ها، آبادانی مملکت، نمایش شکوه نظام، حل مشکلات مردم مناطق محروم و حفظ شور و شعف برای پاسداری از نظام از جمله اهداف پروژه‌های محرومیت‌زدایی کشور است.

نظرات بینندگان