کد خبر: ۶۳۹۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳
در پی سخنان هتاکانه غفاری در شیراز:

ادامه تجمع اعتراضی دانشجویان/ تشکر آیت الله ایمانی از تجمع دانشجویان/ یک بام و دو هوای شورای تامین

پس از سکوت معنادار شورای تامین، این بار دانشجویان مقابل دفتر امام جمعه شیراز تجمع کردند.
به گزارش شیرازه، در ادامه اعتراض به اقدام استانداری فارس در تریبون دادن فردی فتنه گر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فراهم کردن مقدمه توهین به رهبر انقلاب و همچنین خلف وعده درباره دستگسری هادی غفاری، دانشجویان انقلابی شیراز برای دومین بار مقابل استانداری تجمع کردند.

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در این باره به غریو گفت: استان فارس به عنوان یکی از استان های مهم دارای مسائل مهم امنیتی سیاسی در سطح کشور بار دیگر شاهد حضور و سخنرانی یکی از فعالین فتنه بود. جای بسی تعجب است که مراجع ذی صلاح دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای امنیتی و سیاسی استان فارس بالاخص شورای تامین فارس و اداره کل سیاسی امنیتی استانداری فارس چگونه به همچین فردی برای سخنرانی در دانشگاه مجوز داده اند.

رضا نجابت ادامه داد: وی دوباره حرف های هتاکانه به نظام و رهبری زد و به حمایت از سران فتنه پرداخت و دانشجویان انقلابی بدون مصلحت اندیشی غیرضروری تجمعی روبروی استانداری برگزار کردند و از شورای تامین فارس میخواهند توضبح دهد چرا چنین شخصی وارد دانشگاه علوم پزشکی شده است. چنین شخصی باید دستگیر بشود و از این به بعد هم افراد این چنین که فعالین فتنه بودند و هتاکی می کنند به ساحت مقدس نظام و رهبری نباید اجازه ورود به دانشگاه پیدا کنند.

اگر دوباره عناصر فتنه گر را به دانشگاه راه دهند برخورد دانشجویان کوبنده تر خواهد بود
وی گفت: امشب هم با تجمع در برابر دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس، می خواهیم با حمایت و راهنمایی های ایشان دیگر شاهد حضور عناصر فتنه در دانشگاه و شهر شیراز نباشیم؛ چرا که کار به اینجا ختم نخواهد شد. این آخرین اتمام حجت ما با مسئولان در این عرصه است که چنانچه بخواهند عناصر فتنه گر را به دانشگاه راه بدهند امت حزب الله برخورد کوبنده تری انجام خواهد داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز هم با بیان اینکه جنبش دانشجویی بیدار و پویاست و افکار ما هیچ وقت منزوی نخواهد شد؛ گفت: با افراد هتاکی مانند غفاری که متاسفانه لباس روحانیت دارد باید برخورد شود و چنین افرادی ارزش این را ندارند که در برابر دانشجو سخن بگویند. چگونه این افراد تمام نظام را به سخره میگرند و مسئولان هیچگونه موضع گیری نمی‌کنند؛ ما به این مسئولان که صدایشان در برابر این اتفاقات در نیامد؛ ظن فساد می بریم که زمینه سخنرانی این افراد را در دانشگاه فراهم کرده اند.

اعلام می کنیم دانشگاه جای فتنه گران نیست و نخواهد بود

نماینده این دانشجویان معترض با بیان اینکه متاسفانه مسئولین استان تاکنون پاسخی به ما نداده اند و مسئولینی هم که وعده داده بودند؛ خلف وعده کرده اند؛ گفت: به کسانی که فکر می کنند میتوانند از محیط دانشگاه سو استفاده کنند؛ اعلام می کنیم دانشگاه جای فتنه گران نیست و نخواهد بود.

در ادامه دانشجویان معترض در تایید صحت های وی شعار "فرماندار درغگو؛ استعفا استعفا" را سردادند.

علی هوایی در ادامه بیان کرد: بار دیگر به همه اعضای شورای تامین و مسئولین استان تذکر میدهیم که مطمئن باشید؛ دانشجویان انقلابی اجازه ورود فتنه گران را به سالن های دانشگاه نخواهیم داد و این اخرین اتمام حجت امت حزب الهی شیراز است.

باید با ضارب دانشجوی خبرنگار شدیدا برخورد شود

این فعال دانشجویی تصریح کرد: به دوستان دستگاه های امنیتی اعلام می کنیم آن کسانی که دیروز دانشجوی بسیجی خبرنگار را در سالن سینا و صدرا کتک زدند و مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ مطمئن باشند برخورد قاطع قضایی با این عناصر و عوامل خود سر را دنبال می کنیم و تا اینان را به سزای عملشان نرسانیم، نخواهیم نشست.

ما از فرماندار شیراز شدیدا دلخور هستیم

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز هم درباره خلف وعده فرماندار شیراز گفت: فرماندار دیشب قول دستگیری هادی غفاری را دادند ولی در عمل دیدیم که غفاری آزادانه حرفهایش را زد و در تریبون یک طرفه هم حرف هایش زد و از شیراز خارج شد و ما از آقای فرماندار مکدر هستیم که چرا به قول خود عمل نکردند و شاید ایشان عرضه اداره اوضاع را ندارند.

تشکر آیت الله ایمانی از تجمع دانشجویان شیرازی

در ادامه این تجمع، حجت الاسلام امین رصاف به نمایندگی از آیت الله ایمانی در جمع دانشجویان معترض حاضر شد و با بیان اینکه چیزی که شمار را اینجا جمع کرده دل همه ما را به درد آورده است؛ افزود: نماینده رهبری در استان لحظه لحظه امشب مسائل را دنبال می کنند و با تمام وجود از شما تشکر کردند. در جلسه ای که استاندار را خواسته بودیم و فرمانده سپاه هم حاضر بود؛ ایشان گفتند دست فرزندان خودم را می بوسم و به خاطر ارزشی که برای ولایت قائل هستید به شدت از شما و حرکت شما دفاع کردند.

دبیر شورای هم افزایی حوزه و دانشگاه گفت: ما هم این دغدغه را داریم و این انتقاد جدی را از مسئولین مختلفی داریم که در این رابطه باید تقصیر خودشان را بپذیرند. اگر یک بار دیگر از این اتفاققات رخ دهد قطعا برخورد بسیار سخت و سنگینی با تمامی عوامل خواهد شد. کسانی که دنبال طرفداری از اصحاب فتنه هستند؛ بدانند فتنه و فتنه گر برای جوانان و مردم مرده است و دنبال زنده کردنشان نباشند.شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) با تمام وجود از ولایت و خط ولایت دفاع می کند.

برخورد با فتنه گر را یک فریضه واجب می دانیم

حجت الاسلام رصاف بیان کرد: به برخی که تصور می کنند با فتنه و فتنه گر باید مدارا شود؛ باید بگوییم کسی که در جامعه اسلامی ایجاد فتنه کند قطعا مسیرش مسیریست که آمریکا و دشمنان ما طراحی کرده اند. برخورد با فتنه گر را به عنوان یک فریضه بر خود واجب می دانیم و نمیگذاریم کسی خطوط قرمز ما که امروز یکی از آن ها فتنه است را بشکند.

وی با بیان اینکه ما بر گفتمان امام و رهبری اصرار داریم؛ تاکید کرد: رهبری بیش از هفتاد بار در رابطه با فتنه و فتنه گر در سخنرانی های مختلف بیانات مهمی را فرموده اند و اگر کسانی ادعا میکنند پیرو خط ولایت هستند و می‌توانند با آنها هم باشند بدانند اشتباه می‌کنند و وظیفه داریم در این مسیر انحرافی با آنها برخورد کنیم حتی اگر مسئول باشند.

استاندار تعهد داد دیگر چنین سخنرانی تکرار نشود/ همه مقصران ماجرا توبیخ شوند

دبیر شورای هم افزایی حوزه و دانشگاه گفت: استاندار این تعهد را به ما دادند که دیگر این برخورد ها و سخنرانی ها تکرار نشود و ما از ایشان خواستیم اعلام برائت کند. از ایشان و تمام مسئولین میخواهیم کسانی که در این زمینه مسئول هستند؛ حتما توبیخ شوند و برای اینکه درس عبرتی شود اطلاع رسانی هم کنند تا مسئله برای افکار عمومی کاملا روشن شود.

حجت الاسلام رصاف با تاکید بر اینکه برخورد با سخنران جز مطالبات جدی ماست و آن را دنبال می کنیم؛ افزود: قطعا باید برخورد قضایی انجام شود و مسئولین هم گفتند داریم دنبال می کنیم. ماهم در کنار شما این مسئله را دنبال می کنیم. چنانچه برخورد درخوری صورت نگیرد ما در کنار شما فریاد خواهیم داد. مسئولین مختلف سیاسی امنیتی هرکدام در جای خود باید پاسخگوی این مسئله باشند و با صراحت میگوییم در این مسئله همه کسانی که می توانستند نقش ایفا کنند و نکردند مقصر هستند. این شور انقلابی خود را حفظ کنید و مسئله را رصد کنید تا اگر کسانی خواهند برای اینده برنامه ریزی کنند بدانند با شور و ایمان انقلابی شما مواجه خواهند شد.

وی در پایان گفت: چیزی که بسیار بر آن اصرار داریم و در جلسات گفتیم اگر به هرشکل به بسیجی ما به کسی که برای نظام و انقلاب حاضر است از خودگذشتگی داشته باشد؛ برخوردی صورت گرفته باشد که طبق برخی گزارشات صورت گرفته باید از وی عذرخواهی شود. هم از نیروی انتظامی و هم نهاد های امنیتی خواستیم و نباید این مسئله تکرار شود.

می خواهند حساسیت ما را تست کنند

دکتر رحمت اله مرزوقی نیز که به نمایندگی از بسیج اساتید فارس در تجمع اعتراضی دانشجویان حضور یافته بود با یان اینکه از غیرت انقلابی دانشجویان تشکر میکنم که این حساسیت را نشان دادند و با جامعه دانشجویان اعلام همبستگی می کنم؛ افزود: با توجه به تحولات سیاسی کشور، جریان فتنه قدری پر و بال گرفته است و می‌خواهد حساسیت سنجی کند. آدم های معروفشان که جرم امنیتی هم دارند به صحنه می آورند و حرف هایی هم می زنند ببنند آیا افرادی هستند که واکنش نشان دهند یا نه و بعد گام های بعدشان را بر دارند. حرکت مقدس و حضور انقلابی شما که نشان از ایمان و غیرت دینی شماست قطعا پیام خوی برای آنها خواهد بود و دیگر جرأت حضور در این صحنه ها را نخواهند کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز در جمع دانشجویان معترض گفت: ولایت فقیه رأس اصول انقلاب است و امام هم بارها گفتند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرد. در قرون گذشته دشمن با مثلث زور و زرو تزویر تلاش کرده این حقیقت بعد اجتماعی پیدا نکند اما برخلاف خواست تمامی جریانات باطل این پدیده اجتماعی به بار نشست و شخصتی الهی چون امام سکاندار این جریان حقه الهی هستند.

اجازه نمی دهیم بار دیگر علی زمان تنها بماند
علی فتوتیان ادامه داد: ما دانشجویان انقلابی تا آخرین قطره خون در برابر زور و زر و تزویر برای پشتیبانی ولایت فقیه ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم بار دیگر علی زمان تنها بماند. جریان تزویر تاریخ که امروز خود را در قالب اسلام آمریکایی، آخوند های غرب زده و روشن فکر نما ها متجلی کرده در پی پوشاندن نور انقلاب و خدشه وارد کردن به راس اصول انقلاب اسلامی است. ما اینجا جمع شدیم جلوی این جریان نحس تاریخی را بگیریم و اجازه ندهیم بار دیگر تاریخ تکرار شود. با تمام وجود هر جریانی بخواهد خدشه ای به راس اصول نظام که ثمره حرکت انبیاست وارد کند می ایستیم.

این فعال دانشجویی گفت: دیشب مقابل استاندرای تجمع و اقدام استانداری فارس در دادن مجوز به حضور فردی معلوم الحال را محکوم کردیم. فرماندار گفتند شورای تامین استان تقصیری در برگزاری جلسه نداشته است. متقاعد نشدیم و ایشان قول دستگیری اقای غفاری را دادند که متاسفانه این مهم محقق نشد. امشب اینجا جمع شدیم تا اعلام کنیم تمام نهاد های ذیربط باید جوابگوی جوانان باشند و اجازه نمی دهیم این اتفاقات بار دیگر در این شهر مقدس تکرار شود. مسئولین استان از حضور در جمع دانشجویان پاسخگوی مطالباتشان باشند.

یک بام و دوهوای شورای تامین
فتوتیان ادامه داد: دیروز گفتند شورای تامین استان نمی تواند دخالتی در برگزاری برنامه در دانشگاه کند اما امروز با نامه مکتوب متوجه شدیم شورای تامین استان قدرت این که یک مناظره دانشجویی را در دانشگاه شیراز تعطیل کند اما برنامه ای که این شخصیت هتاک که در ان به خود اجازه می دهد در حیات خلوتی که برایش مهیا کرده اند انواع حرف ها را بزند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳
1
برای اقای ایمانیه متاسفیم که برای حفظ پست خودش در هر دولتی اینطور تسلیم تصمیمات دیگران میشوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳
0
اجرشون با خدا