کد خبر: ۶۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳

پادشاه عربستان 7 وزیر را برکنار کرد

پادشاه عربستان با صدور فرمانی پادشاهی دست کم ۷ وزیر دولت این کشور را برکنار و وزرای جدید را معرفی کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، بر اساس دستور «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان 7 وزیر دولت این کشور از سمت خود برکنار شدند.

شبکه خبری العربیه گزارش داد که «شیخ صالح آل الشیخ» از وزارت امور اسلامی برکنار شد و «سلیمان ابا الخیل» به عنوان جانشین وی انتخاب شد.

«خالد العنقری» از وزارت آموزش عالی برکنار شد «خالد السبطی» جانشین وی شد، از سوی دیگر «عبدالعزیز الخضیری» به عنوان وزیر اطلاع رسانی انتخاب شد.

به دستور پادشاه عربستان «محمد جمیل احمد ملا» از وزارت ارتباطات کنار گذاشته شده و «فهاد بن معتاد بن شفق احمد» جانشین وی شد.

«یوسف العثیمین» برکنار شد و «سلیمان الحمید» در وزارت امور اجتماعی به عنوان جانشین العثیمین انتخاب شد؛ «عبدالله المقبل» نیز به عنوان وزیر راه انتخاب شد.

پایگاه خبری العاجل نیز از برکناری «فهد بالغنیم» از وزارت کشاورزی خبر داد و اعلام کرد که «ولید الخریجی» جانشین وی شده است.

«عصام بن سعید» نیز به عنوان رئیس کمیته کارشناسان شورای وزیران و وزیر مشاور دولت انتخاب شده است.

رئیس دفتر شبکه خبری العربیه از ریاض اعلام کرد که تعدادی از این وزرا به دلیل اینکه دو دوره مسئولیت قانونی عهده دار بودن وزارت در دولت عربستان را بر عهده داشته‌اند از سمت خود برکنار شده‌اند.

شورای وزیران عربستان نیز در جلسه روز دوشنبه (امروز) تعدادی از پرونده‌های مهم را بررسی کرد؛ در این جلسه «سعود بن فهد بن محمد بن سویلم» به عنوان وزیر مشاور وزارت خارجه انتخاب شد.
نظرات بینندگان