کد خبر: ۶۴۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳

آیا استانداری فارس مسئول حذف یارانه پردرآمدها می‌شود؟

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معاون رئیس جمهور از واگذاری مسئولیت حذف یارانه پردرآمد ها به استانها خبر داده است.

به گزارش شیرازه غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفتگو با مهر اظهار داشت: نوبخت در جلسه غیر علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مسئولیت حذف اقشار پردرآمد از یارانه نقدی به استانها واگذار شده است و هر چقدر استانها بتوانند یارانه نقدی حذف کنند اعتبارات آزاد شده به استان های مربوطه تخصیص پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: نوبخت معتقد بود دشمن با دو حربه کاهش تولید نفت و کاهش قیمت نفت سعی در ایجاد مشکل برای کشور داشت که هدف گذاری طراحان بودجه سال ۹۴ برای شکستن این دو مکر دشمنان بود.

جعفرزاده گفت: معاون برنامه ریزی رئیس جمهور اعلام کرد مالیات ها در بودجه سال آینده  ۲۶.۱ رشد داشته اند.

وی با اشاره به اظهارات نوبخت مبنی بر تحقق ۹۷ درصدی منابع بودجه در آبان ماه تصریح کرد: نوبخت اعلام کرد که ۲۴۴ هزار میلیارد تومان از درآمدهای بودجه به درآمدهای غیر نفتی معطوف شده است که از این میزان ۱۶۶ هزار میلیارد تومان به هزینه های جاری اختصاص یافته است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تشریح بودجه عمرانی توسط معاونت برنامه ریزی در جلسه غیرعلنی گفت: نوبخت اعلام کرد بودجه عمرانی ۱۵۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۶.۸ رشد داشته است، ۶۳ درصد از بودجه های عمرانی در سال ۹۳ محقق شده است.

جعفرزاده اظهار داشت: نوبخت وعده داد که تمام قوانین استخدامی اجرا نشده در سال ۹۴ اجرا خواهد شد و ناظران گندم و مربیان فنی و حرفه ای استخدام می شوند.

وی ادامه داد: نوبخت اعلام کرد که در سال آینده ۵۰۰ هزار مسکن ایجاد می شود، برای بخش مسکن ۱۳۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و مسکن ۱۰ درصد ارزان تر عرضه خواهد شد.

جعفرزاده اظهار داشت: معاونت برنامه ریزی دولت از اختصاص هزار میلیارد تومان برای طرح های اشتغالزایی خبر داد و اعلام کرد که دولت امسال ۵ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان به تولید یارانه خواهد داد.

وی ادامه داد: نوبخت اعلام کرد که ۱۵۰۰ کیلومتر از پروژه های راهها به اتمام می رسد، ۵ مسیر ریلی تکمیل خواهد شد و ۳۰ هزار کیلومتر از راهها بهبود می یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور قول داد ۴هزار و ۵۰۰ متر مکعب از فضای دانشگاهها تکمیل شود، ۹ استادیوم ورزشی آماده بهره برداری گردد و ۶۸ حوزه علمیه خواهران و برادران تکمیل گردد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳
0
خدا رحم کنه! اینا یه نون رو می خواستن مثل همه جا گروه کنن نتیجش این شد! یه روز گفتن 1000! حالا می گن موقتا 650! فرا چند بشه معلوم نیست! خذف یازانه ها به دست با کفایت این مدبران چه شود!