کد خبر: ۶۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۳

گام یک میلیارد تومانی صدرا برای بهبود سرانۀ مذهبی - فرهنگی

شهر جدید صدرا در حالی به مرز 100 هزار جمعیت ساکن رسیده است که تعداد مساجد در این شهر جدید چه آن ها که ساخته شده و چه آن ها که در حال ساخت هستند به عدد 14 رسیده است.
به گزارش شیرازه با یک حساب ساده و تقسیم اعداد متوجه می شویم سرانۀ مسجد دراین شهر جدید یک به هشت هزار و چهارصد می باشد ، سرانه ای که خود گویای کمبود فضاهای مذهبی - فرهنگی در این شهر جدید می باشد. شهر جدید صدرا در حالی به مرز 100 هزار جمعیت ساکن رسیده است که تعداد مساجد در این شهر جدید چه آن ها که ساخته شده و چه آن ها که در حال ساخت هستند به عدد 14 رسیده است.

عصر شیراز در این زمینه نوشت: گرچه مساجد در ظاهر بخش اعظمی از فعالیت های مذهبی را در بر می گیرند اما بسیاری از فعالیت های فرهنگی - اجتماعی نیز در قالب کانون های فرهنگی مساجد مدیریت و اجرا می شوند، از جمله سازماندهی کتابخانه های عمومی کوچک ،  این گونه کتابخانه ها که بیشتر در قالب کانون های فرهنگی مساجد سازماندهی می شوند به دلیل کمبود مساجد در این شهر جدید قابلیت پیاده سازی و ارائه خدمات به شهروندان را ندارند؛

گرچه روند ساخت و تکمیل مساجد جدید در شهر صدرا آهسته پیش می رود اما اخیرا اعتباری یک میلیارد تومانی برای تکمیل دارالقران شهر جدید صدرا در فاز 2 اختصاص یافته است و پیش از آن نیز مطالعات اجرایی ساخت مسجد جامع شهر صدرا آغاز شده است، آن طور که گفته شد این مسجد جامع در قالب یک طرح فرهنگی، مذهبی، آموزشی، اداری و خدماتی در زمینی بالغ بر 23 هزار متر مربع اجرا خواهد شد، همچنین این مجموعه عظیم شامل سالن همایش، کانون فرهنگی، کتابخانه، پارکینگ دو و سه طبقه، سالن نمایشگاه، گالری، آمفی تئاتر و مهمانسرا خواهد بود علاوه بر این ها  فاز مذهبی و اصلی این مجموعه شامل شبستان، گنبدخانه و سالن عزاداری است. نحوه ساخت این مجموعه عظیم بصورت تهاتر با سرمایه گذاران خواهد بود که در این صورت زمین مورد نیاز از طرف شهر صدرا تامین خواهد شد.


اما جمعه صدار نیز در فواصل زمانی معین از پروژه های مذهبی این شهر جدید بازدید می نماید، گام یک میلیارد تومانی صدرا برای بهبود سرانۀ مذهبی - فرهنگی گرچه قابل تقدیر است اما در مقایسه با فاصله زیاد صدرا با سرانۀ مناسب، گام کوچکی به نظر می رسد.

 

نظرات بینندگان