کد خبر: ۶۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۳

عراق زائرین بدون گذرنامه را برگرداند

عده ای از زائرین در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته بدون داشتن گذرنامه و فقط با شناسنامه و کارت ملی اقدام به ورود به عراق را کردند که البته کشور عراق نیز از ورود این افراد جلوگیری کرده و این افراد را به خاک ایران برگرداندند.
به گزارش شیرازه به نقل از شریان، محمد نظارت در خصوص وضعیت فعلی مرز شلمچه باتوجه به مراسم پیش رو و برگشت زائرین گفت: در طول این چند سالی که بنده در خرمشهر هستم و هرسال شاهد جمعیت زائرین عتبات عالیات هستم، امسال همزامان با اربعین حسینی ورود زائرین و حضور مردم به عراق بی سابقه بوده است.

وی در ادامه افزود: از طرفی کشور عراق هم اعلام کرد که مردم می توانند بدون ویزا وارد عراق شوند این سبب شد که همه عاشقان اهل بیت هجوم بیاورند و من فکر نمیکنم این نمایش مردمی شیعه را هیچ جای دنیا دیده باشیم. مرز شلمچه در طول 24ساعت در شبانه روز پذیرای زائرین محترم بوده و امروز نیز شامل سیل جمعیت هستیم هست و روزانه نزدیک به حداقل 10هزار نفر از مرز عبور میکنند.
 
مجری ساماندهی مرز شلمچه در منطقه آزاد اروند تصریح کرد: از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای برگشت زائرین هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است و تسهیلات و تمهیدات مناسب دیده شده است تا بتوانیم از زائرین گرامی پذیرایی کاملی داشته باشیم از طرف دیگر در خصوص بحث اورژانس، درمان، آب وغذا و حمل و نقل ریلی اقداماتی صورت گرفته همچنین اتوبوس هایی برای سهولت در برگشت زائرین عزیز، چه درون و چه برون از استان خوزستان تدارکاتی در نظر گرفته ایم.
 
وی در خصوص اتفاقات رخ داده در هفته پیش که عده ای بدون داشتن گذرنامه از مرز کشور خارج و قصد ورود به عراق را داشتند گفت: عده ای از زائرین در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته بدون داشتن گذرنامه و فقط با شناسنامه و کارت ملی اقدام به ورود به عراق را کردند که البته کشور عراق نیز از ورود این افراد جلوگیری کرده و این افراد را به خاک ایران برگرداندند.

محمد نظارت در پایان  ضمن اشاره به پذیرایی از زائرین قبل ازعزیمت به کربلا درمرز شلمچه گفت: از سوی سازمان منطقه آزاد اروند از مکانی که زائرین و عزیزان ما به سمت عراق حرکت میکردند بیش از 30 موکب احداث شد و مودا غذایی، صبحانه عصرانه و شام بصورت رایگان به زائرین عزیز داده شد و باعث سعادت ما بود که دراین امر پذیرای زائرین گرامی بودیم.
نظرات بینندگان