کد خبر: ۶۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 20 آذر

بانک‌ها دست و پای طلا فروشان شیراز را هم بستند/ ماجرای سم‌پاشی علیه شهید دستغیب در شیراز

انگستر عقیقش را برداشتم، نگینش پریده بود ... به یاد صحبت‌های ماه رمضانش افتادم؛ مرگ دروازه ورود به حیات ابدی است. مرگ آغاز و ابتدای ملاقات رحمت حق است.

به گزارش شیرازه، روزنامه «عصر مردم» تیتر یک خود را به اربعین حسینی در شیراز اختصاص داده؛ «پیش بینی حضور 75 عزادار حسینی در مراسم اربعین شیراز». رئیس شورای هیات مذهبی استان ضمن اعلام این خبر، گفته: «با توجه به این‌که اجلاسیه پیرغلامان حسینی سال آینده در شیراز برگزار می‌شود لذا از هنرمندان درخواست می‌شود برای ثبت سبک‌های مختلف عزاداری در استان پای کار بیایند.» واکنش‌های آیت‌الله ایمانی و آیت‌الله دستغیب به وقایع روز دانشجو در شیراز هم در صفحه اول این روزنامه دیده می‌شود. کاریکاتور امروز هم به سفرهای خارجی برخی مسولان اختصاص یافته؛

خبر آغاز به کار عمومی مترو آن‌قدر مهم بوده که «افسانه» آن را تیتر یک کرده؛ «اعلام ساعات کار متروی شیراز». این روزنامه طی دو روز گذشته، به ماجرای روز دانشجو و سخنرانی هادی غفاری و واکنش‌ها به آن ورود نکرده بود، حالا به نقل از آیت‌الله ایمانی تیتر زده؛ «اتفاقات سال 88 تحریم‌ها را به نظام تحمیل کرد». «شال سبز» عنوان یادداشتی خواندنی از اصغر صحرایی است. او تنها محافظ شهید دستغیب بوده که در آن حادثه دلخراش زنده مانده است؛ «انگستر عقیقش را برداشتم، نگینش پریده بود. در مشت فشردم و پشت به دیوار زدم. زانو در بغل گرفتم، صورتم را به داخل بازوانم فرود بردم. به یاد صحبت‌های ماه رمضانش افتادم ... مرگ دروازه ورود به حیات ابدی است. مرگ آغاز و ابتدای ملاقات رحمت حق است»... به خودم که آمدم فریاد جمعیت و صدایی که می‌گفت: «بروید به مردم بگوئید دیگر منتظر امام جمعه‌شان نباشند».

«سال آینده سال سختی است» تیتر یک «نیم‌نگاه» است که به نقل از سخنگوی دولت منتشر شده. این روزنامه به سراغ «حاج محمد میهن دوست» یار دیرین شهید دستغیب رفته تا «ناگفته‌هایی شنیدنی از واقعه هولناک بیستم آذر 1360» را به مخاطبان ارائه دهد. او در قسمتی از سخنانش گفته: «برخی سعی داشتند شهید دستغیب را که اهل ریاضت نفس بود مثل دراویش جلوه دهند اما آن‌ها اعتقادی به جنبه‌های عمیق عرفانی شهید نداشتند و عده‌ای از آن‌ها که هم اکنون هم در قید حیات هستند و خیلی هم ادعا دارند علیه این سید اولاد پیغمبر سم پاشی کرده و تبلیغات سوء می‌کردند».

«خبر جنوب» به اثرات یک خواب طلایی در بازار پرداخته و گزارشی با عنوان «نان بانک‌ها در روغن، دکان طلافروشان بی‌رونق» را منتشر کرده. رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره فروشان شیراز گفته سپرده‌گذاری پر سود مردم در بانک‌ها بازار طلا را مانند مسکن در رکود نگران کننده‌ای فرو برده است تا جایی که نزدیک نزدیکی به آغاز ماه ربیع الاول و پایان ماه صفر هم باعث نشده تا بازار طلا فروشان اندکی رونق بگیرد. «برای ارائه خدمات شهری به زنان چه کار کرده‌ایم که این قدر پز می‌دهیم؟» این سوال در نشست مشترک معاونین و مدیران میراث فرهنگی، اجتماعی کلانشهرها مطرح شده است.

نظرات بینندگان