کد خبر: ۶۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۳

نفوذ کماندوهای حماس و رسوایی در ارتش اسرائیل+ فیلم

انتشار فیلمی کامل از نفوذ کماندوهای حماس به جنوب فلسطین اشغالی در خلال جنگ اخیر علیه غزه، رسوایی جدیدی در ارتش اسرائیل به وجود آورده است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، اواخر هفته گذشته ویدئویی جدید از نفوذ کماندوهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به خاک فلسطین اشغالی در خلال جنگ اخیر غزه، منتشر شد که گذشته از اینکه روایت اسرائیلی از این اتفاق را تکذیب می‌کند، نوعی رسوایی در ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

روایت اولیه عملیات نفوذ کماندوهای حماس در این ویدئوی ناقص (کمتر از دو دقیقه) قابل مشاهده است.




تکذیب روایت اسرائیلی با انتشار فیلم کامل‌تر

ویدئو 5 دقیقه‌ای جدید که در اسناد محرمانه ارتش اسرائیل طبقه‌بندی شده است، در وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی تهیه شده است. این فیلم نشان می‌دهد که روایت ارتش اسرائیل از نفوذ کماندوهای حماس در جنگ اخیر، مبنی بر اینکه کماندوها بلافاصله پس از خروج از دریا، هدف گرفته و نابود شده‌اند، صحت ندارد. «آویخای ادرعی» سخنگوی عربی‌زبان ارتش اسرائیل در خلال جنگ غزه در توئیتر خود با انتشار ویدئو ناقص از این اتفاق در آن زمان، با اشاره به لحظه مرگ کماندوها، با افتخار اعلام کرده بود که این سرنوشت کماندوهای حماس است.

ویدئو کامل و جدید نشان می‌دهد که عناصر گردان‌های القسام پس از رسیدن به ساحل، موفق به پیشروی و نفوذ به درون خاک فلسطین اشغالی می‌شوند و مدتی نیز با نظامیان اسرائیل درگیر می‌شوند و حتی موفق می‌شوند، یک تانک از نوع «مرکاوا» را منفجر کنند.


دانلود


انتشار ویدئو جدید، رسوایی اطلاعاتی است

روزنامه «معاریو» از این اتفاق به نام یک رسوایی نام برد و به نقل از منابع امنیتی بلندپایه در ارتش اسرائیل نوشت که ارتش اسرائیل تحقیقاتی را درباره چگونگی انتشار و درز کردن این ویدئو از درون ارتش آغاز کرده؛ ویدئویی که نفوذ عناصر حماس به شهرک «زیکیم» در جنوب فلسطین اشغالی را در جنگ اخیر نشان می‌دهد.

منابع نظامی به معاریو گفتند که این فیلم به شبکه‌ای فلسطینی درز پیدا کرده است که الان در یوتیوب منتشر شده و قابل دسترس است.

در این ویدئو، دستپاچگی سرباز اسرائیلی که با دوربین عناصر حماس را دنبال می‌کند، مشخص است. در این ویدئو سرباز اتاق مراقبت به کادر تانک هشدار می‌دهد که کماندوهای حماس در حال نزدیک شدن برای ضربه زدن به تانک هستند، اما کماندو حماس قبل از پایان یافتن این پیام هشدار آمیز، تانک را هدف انفجار قرار می‌دهد و بازمی‌گردد.

اتفاقی خطرناک و آغاز تحقیقات

در حالی که این منابع، درز کردن این ویدئو محرمانه را «اتفاقی خطرناک» توصیف کردند، ژنرال «موتی الموز» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که ارتش اکنون این اتفاق را اتفاقی خیلی خطرناک ارزیابی می‌کند و ژنرال «بنی گانتز» رئیس ستاد متشرک دستور آغاز تحقیقات با مشارکت یگان حفظ اطلاعات ارتش و دادستانی نظامی و دستگاه امنیت داخلی (شاباک) در این خصوص را صادر کرده است.

افشای سلاح‌های اسرائیلی در این ویدئو

«یوحای عوفر» تحلیلگر نظامی روزنامه «معاریو»، با دعوت به آغاز تحقیقات عمیق و فوری، تصریح کرد که شبکه مجد که وابسته به حماس است و این ویدئو را منتشر کرده، به دستور حماس این کار را کرده است. عوفر همچنین می‌گوید که این ویدئو کاملا محرمانه بود و از سلاح‌هایی پرده بر می‌دارد که نیروهای ارتش در این درگیری از آن استفاده کرده‌اند.

این سخنان عوفر دلیلی محکم بر واقعی بودن این ویدئوست که برخی اسرائیلی‌ها مدعی شدند این ویدئو جعلی است.

همچنین، «اور هلر» خبرنگار نظامی کانال دو تلویزیون اسرائیل نیز با بیان اینکه این ویدئو اطلاعات محرمانه زیادی دارد، گفت که این فیلم، رمز ارتش و سلاح‌های به کار برده برای مقابله با این نفوذ را فاش کرده است.

کانال دو تلویزیون اسرائیل همچنین درباره چگونگی درز این ویدئو این احتمال را بیان کرد که ممکن است یک نیروی نظامی (سرباز) آن را به کامپیوتر شخصی منتقل کرده و آن را در اینترنت منتشر کرده یا اینکه یک تیم هک به رایانه شخصی نفوذ کرده و آن را منتشر کرده باشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان