کد خبر: ۶۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۳

ذوالانوار: مسئولان به آشفتگی بازار ارز کمک نکنند

به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد به روند افزایش نرخ ارز گفت: مسئولان با اظهار نظرهای غیرکارشناسی به آشفتگی بازار ارز کمک نکنند.

سیدحسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت کاهش نرخ ارز در کشور اظهار داشت: نباید با افزایش و تلاطم نرخ ارز ارزش پول ملی کشور را پایین آورد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات سیف رئیس‌کل بانک مرکزی دولت یازدهم در مورد ارز نه تنها به بازار ارز آرامش عطا نکرده بلکه هر بار باعث تلاطم در این حوزه شده است، ابراز داشت: رئیس‌کل بانک مرکزی دولت یازدهم در یک سال و نیم اخیر، سه بار با اظهارات خود در بازار ارز دخالت کرده که در هر سه بار نیز واکنش بازار، گران شدن دلار بوده است.

ذوالانوار بیان کرد: سیف در مهرماه سال 92، فرودین و آذر 93 درباره بازار ارز اظهارنظر مستقیم کرده که نتیجه این اظهارات، افزایش قیمت ارز در بازار بوده است.

وی افزود: عدم ثبات در بازار ارز می تواند برای حوزه تولید و قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه آفت باشد.

ذوالانوار تصریح کرد: با افزایش نرخ دلار نه تنها سایر ارزها افزایش نرخ پیدا می کنند بلکه ارزش پول ملی کشور کاهش یافته و در نتیجه به اقشار مختلف جامعه فشار وارد می شود.

وی تاکید کرد: ما از دلار برای مبادلات اقتصادی و تجاری استفاده می کنیم و از آنجا که دلار بر تهیه مایحتاج روزمره مردم نیز تاثیر مستقیم دارد باید نسبت به یکسان سازی نرخ ارز اهتمام داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس‌کل بانک مرکزی در مهرماه سال گذشته همزمان با سفر رییس جمهور به سازمان ملل که قیمت دلار روند نزولی به خود گرفته بود و قیمت ارز به 2950 تومان رسیده بود، با سخنان خود مبنی بر غیرمنطقی بودن روند کاهش قیمت ارز جلوی کاهش بیشتر قیمت دلار را گرفت.

 وی افزود: ابتدای سال جاری نیز که قیمت دلار به طور محسوس رو به افزایش بود، رییس کل بانک مرکزی دوباره در این باره اظهارنظر کرد و مدعی شد که روند صعودی قیمت دلار متوقف خواهد شد اما واکنش بازار به سخنان رئیس‌کل بانک مرکزی، معکوس بود و دلار با سرعت بیشتری رو به گرانی حرکت کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر رییس کل بانک مرکزی نیز خاطرنشان کرد: آخرین بار هم هفته گذشته سیف دوباره با مشاهده افزایش قیمت دلار در اظهاراتی از بازگشت ثبات و کنترل بازار ارز خبر داد که همچنان شاهد افزایش روند قیمت ارز هستیم.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و در زمان دولت دهم همزمان با کاهش نرخ ارز به 3100 تومان ،شعار تبلیغاتی برخی رسانه ها مبنی بر اینکه "هنوز دولت یازدهم سرکار نیامده ارز ارزان شد "را شاهد بودیم در حالیکه این کاهش قیمت در دولت دهم محقق شد.

ذوالانوار تاکید کرد: حال که بار سیاسی و معنایی این شعار به دولت یازدهم بر می گردد دولت باید در عمل نسبت به کنترل افزایش نرخ ارز اقدام کند.

وی تصریح کرد: نوسان نرخ ارز بر بودجه در حوزه های مختلف و اقتصاد جامعه  نیز می تواند تاثیرگذار باشد به گونه ای که مدیران و پیمانکاران نتوانند با آرامش خاطر برنامه ریزی صحیحی برای تعریف پروژه ها داشته باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: بهترین راه حل برای کنترل نوسان نرخ ارز قدرتمند ساخت اقتصاد کشور است که این مهم  مگر با توجه و اهتمام جدی به موضوع اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود
نظرات بینندگان