کد خبر: ۶۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳

نجات یک فرد گرفتار در کوه های پاسارگاد با تلاش نیروهای امدادی+تصاویر

عصر روز یک شنبه و در پی تماس تلفنی تعدادی از ساکنین روستای مهدی آباد با پلیس110 و آتش نشانی شهرستان پاسارگاد از گرفتار شدن یك فرد در کوه مهدی آباد واقع در بخش مرکزی پاسارگاد، این نیروها به آنجا اعزام شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، پس از 8 ساعت تلاش،  شب گذشته  محمد کاظمی جوان شیرازی که در ارتفاعات کوه مهدی آباد شهرستان پاسارگاد گرفتار شده بود، نجات یافت.

عصر روز  یک شنبه و در پی تماس تلفنی تعدادی از ساکنین روستای مهدی آباد با پلیس110و آتش نشانی شهرستان پاسارگاد از گرفتار شدن یك فرد و شنیدن صدای "کمکم کنید" از سمت کوه مهدی آباد واقع در بخش مرکزی پاسارگاد، این نیروها به آنجا اعزام شدند.

با هماهنگی های به عمل آمده، آتش نشانی پاسارگاد و جمعیت هلال احمر شهرستان ارسنجان و همچنین یك گروه از هیئت کوهنوردی شهرستان مرودشت به کمک نیروهای مردمی به ویژه اهالی روستای مهدی آباد و وکیل آباد برای جستجو و انجام عملیات امداد و نجات وارد منطقه شدند.

به دلیل نداشتن پوشش خطوط تلفن همراه در منطقه و تمام شدن شارژ برقی تلفن همراه فرد گرفتار شده از محل مفقود شدن وی اطلاع دقیقی در دست نبود كه با پرس و جو از افراد بومی و محلی، مشخص شد این  فرد مسیر را به اشتباه به سمت منطقه ای خطرناک ادامه داده و در در ه ای عمیق و البته خطرناک سرگردان شده است.

با هماهنگی های به عمل آمده به دلیل صعب العبور بودن منطقه و پیش بینی احتمال بروز حادثه ای ناگوار، جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در جریان كار قرار گرفت تا  با تمام توان عملیات امداد و نجات صورت بگیرد.

 با رسیدن به كوه  صعب العبور این منطقه  تمام عوامل  امدادی و به ویژه هیئت کوهنوردی شهرستان مرودشت به جستجو در منطقه پرداختند و موفق شدند پس از 8 ساعت تلاش و راس ساعت چهار بامداد فرد در کوه مانده را نجات دهند.

 گروه امداد و نجات به کمک راه بلدهای خود که دو تن از ساکنین روستاهای مهدی آباد و وکیل آباد بودند، با دور زدن كوه، حركت از پشت كوه و صعود به بالای قله  این فرد را را در حالی كه ضعف، تشنگی و بی حالی به آن دست داده بود، صحیح و سالم یافتند. 

تصاویری که در ذیل مشاهده می کنید تصاویر  اختصاصی دوربین طنین پاسارگاد از لحظه شروع امداد رسانی تا لحظه نجات یافتن این فرد گرفتار شده در کوه می باشد.















































نظرات بینندگان