کد خبر: ۶۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳

اداره استاندارد وسایل شهربازی پارک حاشیه بلوار چمران را جمع کرد

مدیر کل استاندارد و تحقیقات فارس گفت که چهار دستگاه از وسایل شهربازی پارک حاشیه بلوار چمران شیراز به دلیل نداشتن مجوز استاندارد پلمب شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس، مدیر کل استاندارد و تحقیقات فارس گفت: چهار دستگاه از وسایل شهربازی پارک حاشیه بلوار چمران شیراز به دلیل نداشتن مجوز استاندارد پلمب شد.
 مرتضی رهنما افزود: سرسره بادی ، استخر توپ ، قلعه بادی و کاترپیلار مستقر در پارک حاشیه بلوار چمران شیراز پلمب شد زیرا علیرغم تذکرات قبلی به بهره بردار این وسایل، هیچ اقدامی برای استاندارد سازی وسایل صورت نپذیرفت و لذا علاوه بر توقیف وسایل پرونده متخلف به مراجع قضایی ارسال شد.

وی ادامه داد: با توجه به اجباری بودن استاندارد وسایل بازی و تفریحی بهره برداری بدون تاییدیه استاندارد از این دستگاه ها ممنوع است و خطرات جدی برای استفاده کنندگان دارد.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: دراستان فارس بدلیل شرایط آب و هوایی مناسب و ظرفیت های گردشگری از وسایل شهربازی در تمام فصول سال استفاده می شود لذا کنترل ایمنی و کیفیت وسایل مذکور از اهمیت زیادی برخوردار است.

رهنما گفت: دراین زمینه در جلسات مستمر با شهرداری ها بویژه شهرداران مناطق شهر شیراز و همچنین با مکاتبات فراوان بر لزوم اخذ مجوز بهره برداران وسایل شهربازی از اداره کل استاندارد قبل از صدور مجوز بهره برداری توسط شهرداری تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد این هماهنگی صورت می گیرد ادامه داد: متاسفانه در برخی از مناطق مشکل عدم استعلام از استاندارد وجود دارد و برخی از بهره برداران وسایل شهربازی بدون رعایت قانون جان و سلامت مردم را به خطر می اندازند که بناچار اداره کل استاندارد نسبت به پلمب دستگاه ها و معرفی متخلفین به مراکز قضایی اقدام می کند.
نظرات بینندگان