کد خبر: ۶۴۲۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳
چهل و ششمین معجون وبلاگی شیرازه:

هر توریست دو هزار دلار درآمد!/ من یک چادری ام پس مرا هم مسخره کنید!

در چهل و ششمین نسخه از معجون وبلاگی، منتخبی از برترین مطالب وبلاگ نویسان فارس در موضوعاتی از قبیل «مهرآقا»،«گرچه رفتند ولی قافله راهش برجاست» و چند موضوع دیگر منتشر شده است.
:شیرازه وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر،شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

انجمن میراث فرهنگی شهرستان پاسارگاد نوشت:پاسارگاد قلب تپنده گردشگری ایران/ هر توریست دو هزار دلار درآمد
 

حوزه‌ جغرافیایی پاسارگاد و دشت کمین، با فراهم آوردن انواع جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعت از زمین تا آسمان ، موقعیت بی‌نظیری را در قلب  کشورایران  دارا می‌باشد و به همین خاطر است که در راهبردهای توسعه ملی به عنوان «منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری» تعیین گردیده است.


حمل و نقل

یکی از مجموعه زیرساخت‌هایی که در پاسارگاد، شایان توجه  است؛ زیرساخت‌ها و امکانات مربوط به حمل و نقل است که در این منطقه، مشتمل بر زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی می‌گردد. در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، زیرساخت‌هایی وجود دارد که پاسخگوی صنعت گردشگری در شرایط حال حاضر کشور می باشد . البته باید اذعان نماییم که رشد و توسعه صنعت گردشگری کنونی منطقه با آنچه در حد انتظار و توان  است فاصله قابل توجهی دارد. بنابراین، بایسته است با نگاهی جامع و فراگیر، به حوزه گردشگری این منطقه نگریسته شود تا از اقدامات ناسنجیده، جزیره‌ای و نامرتبط پرهیز گردد زیرا نتیجه طبیعی، این اقدامات ناسنجیده و شتابزده، چیزی جز دوباره‌کاری و اتلاف منابع نخواهد بود.

پاسارگاد ایستگاه تاریخ

ایستگاه راه آهن پاسارگاد از قدمت چندانی برخوردار نبوده ولیکن طی مراسمی در سال ۸۸ افتتاح  و به این ترتیب، پاسارگاد زادگاه پارسیان ،نخستین شهر بوم گردی نجومی ایران و جهان  نیز به شبکه خطوط آهن کشور پیوست.

گیت‌های پذیرش و هدایت گردشگر

ایستگاه تاریخ  در کنار  جاده‌قصر دشت بطول ۱۰ کیلومتر که دو طرف جاده را درختان چنار ، افرا و … پوشانده است .گستره چشم نواز درختان در تمام فصول آرامش خاطر را به ارمغان آورده و خستگی ناشی از سفر را کاهش می دهد.

نخستین قطار اختصاصی گردشگران هفتم مهرماه از  مرز رازی در غرب کشور به ایران وارد شد. قطار گردشگری بین‌المللی تحت نام تور مسافرتی "هزار و یک شب” شرکت آنتونینای ترکیه، با مشارکت لرنیده آلمان و با همکاری شرکت بین‌المللی آزادی ایران، سفر خود را از مبدا استانبول با ۷۸ مسافر با ملیت‌های آلمان، روس، سوئیس، انگلستان، استرالیا، اسپانیا، سنگاپور و ترکیه آغاز کرده و وارد خاک ایران شد.

مسیر حرکت قطار این گردشگران از غرب کشور آغاز و در شهرهای زنجان، یزد، اصفهان و شیراز ادامه یافت  در پاسارگاد توقفی چند ساعته داشتند با هماهنگی و برنامه ریزی  فرماندارپاسارگاد مهندس مرتضی وصالی با همکاری انجمن میراث پاسارگاد و انجمن کمینوش حامی محیط زیست و حضور پر رنگ اداره میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی شهرستان و مدیریت کلبه آقامیر کمیته استقبال شکل گرفته با هزینه شخصی فرماندار و کلبه آقامیر بسته های هدایا شامل سفره قلمکار، شیره انگور و رب انار، کشمش، بادام وبرنج قصردشت تهیه گردید که به میهمانان هدیه داده شد. با هماهنگی مهندس نصیری ریاست اداره میراث فرهنگی چادر عشایری نصب و موسیقی محلی با نوازندگی استاد رسول نواخته شد. محصولات باغی و کشاورزی ارگانیک توسط مهندس هوشیار مدیریت جهاد کشاورزی تهیه گردید و به نمایش گذاشته شد. همکاری فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس راه و نیروهای امنیتی بسیار ستودنی بود.

 

این گروه از گردشگران که هفت راهنمای ایرانی آن‌ها را در طول این سفر ریلی همراهی می کرد پس از توقف وسه روز گشت در تهران، ایران را از مسیر هوایی ترک نمودند.

گروه دوم گردشگران نیز از راه رسیده  و این برنامه را به شکل معکوس اجرا نمودندگروه دوم گردشگران اروپایی با ۶۵ نفر جمیعت به صورت هوایی به تهران وارد شدند  و سفر را با همان  قطار در ایران ادامه داده و در پایان کشور را به مقصد استانبول با  قطار ترک کردند.

این گردشگران برای اقامت از امکانات قطار استفاده نمودند، و در برخی از شهرها مثل زنجان، یزد، اصفهان، پاسارگاد ،شیراز و تهران برای گشت و اقامت توقف  داشتند.

آن‌ها نخستین گروه از گردشگران ریلی بودند  که با قطار اختصاصی از اروپا به ایران وارد شده  و شرکت ایرانگردی و جهانگردی آزادی (آیتو) زیر نظر بنیاد مستضعفان سفرنامه‌ی آن‌ها را برنامه‌ریزی و اجرا نمود.

 مشابه همین قطار گردشگری نیز قطاری با نام تور مسافرتی "عقاب طلایی” شرکت مجارستانی با همکاری شرکت پاسارگاد تور ایران، با ۷۸ مسافر با ملیت‌های فرانسه، آلمان، دانمارک، سوئد، هلند، آمریکا، انگلستان، سوئیس، مکزیک و مجارستان سفر خود را از مبدا مجارستان آغاز نموده و در ایستگاه تاریخ متوقف شدند.

بازتاب استقبال بی نظیر در پاسارگاد و موقعیت جغرافیایی شهرستان موجب گردید جامعه گردشگری ایران پتانسیل شهرستان را از نزدیک مشاهده و پیشنهاد همکاری برای تور های ریلی سال ۲۰۱۵ را به کمیته استقبال بدهند .

ابراهیم پور فرج رئیس جامعه تور گردانان ایران از ثبت تقاضای ۱۲ هزار گردشگر خارجی برای سفر با قطار از اروپا به ایران خبرداد .قطار لوکسی که ظرفیت ۱۵۰ نفر گردشگر را دارد و اگر قرار است این جمعیت را به ایران بیاورد باید ۸۰ بار به ایران سفر کند.

به دلیل نبود محدودیت حمل بار در این وسیله مسافران در ایران توانایی خرید بیشتری دارند و بر اساس پیش بینی ها هر گردشگر ۲۰۰۰ دلار درآمد زایی از محل خرید صنایع دستی و سوغات می تواند داشته باشد.


گرچه رفتند ولی قافله راهش برجاست

بلاگ مسیر از مجموعه وبلاگهای رکان کلوب نوشت:

بعونک یالطیف

سلام

این روز ها هر جایی که می روی سخن از جمعیت میلیونی در کربلاست…

دوستان راه نگاه میکنی میبینی همه رفته اند و فقط تو ماندی در خیل عظیم از گناه اما حرف من از گناه های خودم نیست حرف من از نرفتن خودم و کسانی که دلشان میخواست امسال بروند نیست حرف من از کسانی هست که برای کربلا از همه چیزشان گذشتند…

آری شهدا

اگر می بینیم این روز ها جمعیت های میلیونی وارد کربلا میشود فوج فوج ثمره خون همین شهداست آنانی که کربلایی شدنشان با خون امضا شد

این روزها جگرمان می سوزد که حال که کربلا راهش باز است اما شهدا نیستند رفتند تا کربلا برای ما بماند تا راه حسین برای ما بماند تا بماند فرهنگ عاشورایی فرهنگی که یاد می دهد که کارمان را برای خدا نکنیم برای خدا کار کنیم سید عزیز مرتضی آوینی ثمره این حرف را به ما گفت که تفاوتش فقط همین اندازه است که ممکن است حسین (ع) در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضایت خدا!…

عزیزی حرف زیبایی زد گفت اگر من کربلا خواستم برم از جنوب نمی روم علت جویا شدم که چرا گفت آخر جگرم می سوزد از انجایی راحت برم کربلا که شهدا جان داده اند خون داده اند در این راه ولی حرم آقا را ندیدند…

گرچه رفتند ولی قافله راهش برجاست

مهرآقا
وبلاگ درس و بحث نوشت:
با برخورد کریمانه ایشان این دو جوان، مسیر زندگی خود را تغییر دادند. آن دختر غیر محجبه به یک دختر محجبه و معنوی و آن پسر دانشجو هم به یک جوان مذهبی مبدل شدند.

یک روز که مقام معظم رهبری به کوه های اطراف تهران برای کوه پیمایی رفته بودند، با دختر و پسری دانشجو برخورد می کنند که به لحاظ ظاهری، وضع نامناسبی داشتند.

آنها به یک باره در مقابل گروه ما قرار گرفتند و فرصت جمع و جور کردن و رسیدگی به وضع ظاهری خودشان را نداشتند؛ از رفتار آنها مشخص بود که خیلی ترسیده بودند و این طور به نظر می رسید که آنها تصور می کردند که الآن آقا دستور دستگیری آنها را فوری صادر خواهد کرد. اما برخلاف تصور آنها آقا با آنها سلام و علیک گرمی کرد و پرسید که شما زن و شوهر هستید؟ (البته آقا می دانست)؛ آن پسر وقتی با خلق زیبای آقا مواجه شد، واقعیت را گفت؛ و جواب داد خیر، من و این دختر دوست هستیم.

آقا ابتدا درباره ورزش و مزایای آن با آنها صحبت کرد و بعد فرمود: بد نیست صیغه محرمیتی هم بین شما برقرار شود و شما با هم ازدواج کنید. آقا به آنها پیشنهاد داد که اگر مایل بودید در فلان تاریخ بیائید، و من هم آمادگی دارم که شخصا خطبه عقد شما را بخوانم. آن دو خداحافظی کردند و طبق قرار همراه خانواده خود در همان تاریخ به محضر ایشان رسیدند.

آقا هم خطبه عقد آن دو را جاری کردند. با برخورد کریمانه ایشان این دو جوان، مسیر زندگی خود را تغییر دادند. آن دختر غیر محجبه به یک دختر محجبه و معنوی و آن پسر دانشجو هم به یک جوان مذهبی مبدل شدند. نقل از یکی از محافظان مقام معظم رهبری

وبلاگ آسمان آبی از مجموعه وبلاگ های کار یعنی جهاد نوشت:


من یک چادری ام مرا مسخره کنید * اشکالی ندارد چون ...

نوح را مسخره کردند. (هود (۱۱):۳۸)

موسی را مسخره کردند. (شعراء (۲۶): ۲۵)

پیامبر قوم عاد را مسخره کردند. (احقاف (۴۶): ۲۶)

و در یک کلمه مسخره شدن، تنها شکنجه ی مشترکی بود که همه ی پیامبران آن را تجربه کردند. (حجر (۱۵):۱۱)

سخت ترین شکنجه ای که بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) وارد آمد. تا آن که خدا برای دلجویی رحمه للعالمین اینگونه فرمود: (اگر تو را استهزا کنند
 نگران نباش،) پیامبران پیش از تو را (نیز) استهزا کردند. (انعام(۶):۱۰ و رعد (۱۳): ۳۲ و انبیاء (۲۱): ۴۱).

اما بدانید خداوند وعده داده است: از آنان روی گردان! ما شرّ مسخره کنندگان را از تو دفع خواهیم کرد. (حجر (۱۵) :۹۵)
تا در روز قیامت بگویند: «افسوس بر من از کوتاهیهایی که در اطاعت فرمان خدا کردم و از مسخره کنندگان (آیات او) بودم!» (زمر (۳۹): ۵۶).




پس مرا هم مسخره کنید!

مادرم زهرا(س) جلوی نابینا هم حجابش را حفظ کرد! من هم یک محجبه ام ! الگویم زهراست!پس تا میتوانید مسخره کنید در من اثری نخواهد داشت.



موذن، اذان بگو

اذان، این سروش غیبى و این نداى آسمانى، یک اعلان عمومى و معنوى جهت آمادگى براى نماز و انجام فریضه بزرگ الهى است.

موذن، اذان بگو

اذان ارزش و جایگاه والایى در شریعت محمدى (ص) دارد.

اذان دعوت به سوى عبادت و بندگى خدا است و مؤذن با آهنگ رسا و روح بخش، امت اسلام را به نماز و مناجات فرا مى‏خواند.

امام رضا(ع) در باره فلسفه و حکمت اذان مى‏فرماید:

۱٫ آن کس را که فراموش کار است، یاد آور باشد و آن کس را که غافل است متنبه سازد.

۲٫ فهماندن وقت نماز، براى کسى که اشتغال دارد (مشغول به کار است).

۳٫ دعوت مردم به پرستش خالق و ترغیب در آن است.

۴٫ اذان گو، اقرار به توحید دارد و ایمان را آشکار مى‏سازد و اسلام را اعلان مى‏کند و آن کس را که فراموش کرده یادآورى مى‏نماید.[وصال دوست، ص۹۴]

علاوه بر مطالب بالا، در باره فلسفه اذان، مى‏توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

الف. اذان و اقامه، توجه و آمادگى براى نمازگزار است و در اثناى آن، زمینه و استعداد پیدا مى شود که انسان، با ادب بیشتر، خشوع فزون‏تر و عرفان عمیق‏تر در پیشگاه حضرت حق قرار گرفته و با معبود و محبوب حقیقى خویشتن سخن بگوید و دمساز گردد.

گل نغمه زیباى خدایى است اذان

پروانه باغ دلگشایى است اذان

محبوب تمام حق پرستان زمین

پیغام رسان روشنایى است اذان

ب. اذان موجب صفاى باطن و شادى و نشاط روح است. پیامبر (ص) هنگام فرا رسیدن وقت نماز، به بلال مى‏فرمود: «اى بلال! اذان بگو و ما را با آن روح ببخش («ارحنا یا بلال»)».

پ. زمانى که صداى نیکوى اذان، فضا را معطر مى‏سازد، به نماز گزاران مژده مى‏دهد که هنگام سخن گفتن با خدا فرا رسیده است.

پس آنان آماده نماز مى‏شوند و به سوى مساجد و نمازخانه ها حرکت مى‏کنند. رسول خدا(ص)فرمود: «هرگاه مؤذن بگوید: «الله اکبر» ،خداوند مى‏فرماید: اى امت محمد! مهیاى نماز شوید و شغل دنیا را ترک کنید».[مناهج الشارعین، ص ۱۸۰]

ت. قبل از اسلام مسیحیان با ناقوس، یهودیان با دمیدن در بوق‏ها، آتش پرستان با روشن کردن آتش، مردم را به عبادت دعوت مى‏کردند ؛ ولى اسلام آمد و به جاى اینها اذان را انتخاب کرد که در آن مردم با کلمات خوب و دلنشینى به مسجدها فرا خوانده مى‏شوند و از طرفى با شنیدن و گفتن نام خدا، پیامبر و… آماده نماز خواندن مى‏گردند.

ث. اذان آدمى را به یاد خدا مى‏اندازد و با بزرگى و عظمت او آشنا مى ‏سازد؛ با گفتن «الله اکبر» به بزرگى، جلالت شأن، عظمت و توانایى خدا اعتراف مى‏کنیم و با بیان «لا اله الا اله»، به یگانگى و بى شریکى او شهادت مى‏دهیم.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳
0
چهره افتاب سوخته و دستان پینه بسته زنان عشایری کجاو این زنان بزک کرده کجا؟! تنها هنرشان پوشیدن لباس عشایر است وگرنه با شیوه زندگی ایلی اندک آشنایی هم ندارند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳
0
از همه جالب تر اهدا هدایا به گردشگران از جیب شخصی فرماندار است
انشالله که مردم باور کنند