کد خبر: ۶۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳
مسئول بسیج دانشجویی فارس خبر داد:

یادواره سرداران و ۳۸۰ شهید دانشجوی فارس برگزار می شود

قرل سفلی گفت: یادواره سرداران و ۳۸۰ شهید دانشجوی استان فارس روز پنج‌شنبه ۲۷ آذر در شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، اسماعیل قزل‌سفلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: کنگره شهدای دانشجو در 31 استان کشور برگزار می‌شود و کنگره ملی شهدای دانشجو در اسفند ماه امسال به میزبانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره در 31 استان کشور نیز یادواره شهدای استانی برگزار می‌شود، افزود: تاکنون در شهرهای  تبریز، ارومیه و غیره این کنگره برگزار شده و 27 آذرماه امسال نیز یادواره شهدای دانشجوی استان در استان فارس نیز برگزار می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به اینکه این یادواره در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این یادواره سردار غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر استان فارس و علی‌اکبر رائفی‌پور سخنرانی می‌کنند.

قزل‌سفلی با اشاره به اینکه برای برگزاری این یادواره دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی، پیام‌نور، آزاد اسلامی، صنعتی، فرهنگیان، علمی ـ کاربردی و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی همکاری دارند، تصریح کرد: تجلیل از ایثارگران عرصه علم، ایثار، جهاد، شهادت و تشویق دانشجویان به ادامه راه این شهدا، زنده نگه داشتن مفاخر ارزشی انقلاب و معرفی آنان به نسل جوان دانشجو، تجدید میثاق دانشجویان با آرمان‌های شهدا، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، بزرگداشت و تکریم خانواده معظم این شهدا از اهداف برگزاری این یادواره است.

وی با بیان اینکه دفاع از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و رفع شبهاتی که در این زمینه در حوزه‌های مختلف وجود دارد، از دیگر اهداف این یادواره است، عنوان کرد: ‌از 380 شهید دانشجوی استان 377 نفر از شهدای دوران دفاع مقدس، 3 نفر از شهدای دوران پس از جنگ، 2 نفر از شهدا نیز مربوط به بمب‌گذاری حسینیه رهپویان وصال و یک شهید نیز مربوط به بمب‌گذاری مسجد امیرالمؤمنین زاهدان هستند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به اینکه 130 شهید مربوط به شیراز و دیگر شهیدان مربوط به شهرستان‌های استان هستند، بیان کرد: 43 شهید دانشجو از دانشگاه شیراز، 26 شهید از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 13 شهید از دانشگاه باهنر، 29 شهید از دانشگاه فرهنگیان، یک شهید از دانشگاه آزاد اسلامی و یک شهید نیز از دانشگاه پیام‌نور هستند.

قزل‌سفلی با بیان اینکه ستاد یادواره شهدای دانشجو در تاریخ 13 مرداد ماه امسال و متشکل از 11 کمیته فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: تاکنون 27 یادواره دانشگاهی شهرستانی در فارس برگزار شده و بیشترین تعداد شهدای دانشجو مربوط به شهرستان‌های فسا با 39  شهید، کازرون با 29 شهید و جهرم با 28 شهید بودند.

وی با اشاره به اینکه در این یادواره برنامه‌های جنبی نیز اجرا می‌شود، افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه یادواره شهدای استانی از 24 آبان تا 5 آذر در رشته‌های فوتسال، تیراندازی، تکواندو و تنیس روی میز برگزار شد که 300 ورزشکار از دانشگاه‌های سراسر استان در این جشنواره شرکت کرده و این جشنواره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه دو ویژه برنامه برای این یادواره با نام همکلاسی آسمانی و با مشارکت دانشجویان علوم پزشکی و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تهیه شده، خاطرنشان کرد: برای هر شهید دانشجو یک وبلاگ تهیه شده و تاکنون 42 وبلاگ راه‌اندازی شده است.

قزل‌سفلی با اشاره به گرد آمدن تیمی در راستای مستندسازی زندگی شهدا، تصریح کرد: 30 گروه در شیراز و 34 گروه در شهرستان‌ها وظیفه سرکشی از خانواده‌های شهدای دانشجو را بر عهده داشته و تاکنون از 115 شهید شهرستان و 47 شهید شیراز سرکشی شده و در این راستا دبیرخانه دائمی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از نرم‌افزار اندرویدی شهدای دانشجوی استان فارس در این یادواره رونمایی می‌شود، عنوان کرد: تهیه کارت دانشجویی شهدا در اندازه 50 در 70  به عنوان ابتکاری نو در دست انجام است و از تمبر ویژه این یادواره رونمایی می‌شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان