کد خبر: ۶۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
معاون سازمان تأمین‌ اجتماعی:

حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی ۲۵ درصد افزایش یافت

امسال برای نخستین بار حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی 25 درصد افزایش یافت.
عبدالرحمن تاج‌الدین در آئین تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این سازمان در تمامی استان‌های کشور املاک عدیده‌ای دارد که مغفول مانده‌اند و باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم؛ وی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این املاک شناسایی و شناسنامه دار می‌شود و موقعیت آنها برای فروش و ساخت تعریف ‌می‌شود و ایمدواریم در این زمینه در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسیم.

تاج‌الدین با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور مخاطب سازمان تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: این سازمان بدون رفتن به حاشیه و سیاسی کاری دنبال رفع دغدغه جامعه هدفش گام بر می‌دارد.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید بر اساس رویکرد این دولت، پاسخگویی، شفافیت و راستگویی را مشی خود قرار داده و در این راستا حرکت می‌کند و تجربیه گذشته را به عنوان اندوخته پیش رو و روبه آینده دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه در گذشته سازمان تامین اجتماعی چنان درگیر حاشیه‌ها شده بود که تیتر اول رسانه‌ها قرار داشت، افزود: متاسفانه این سازمان در گذشته از رسالت خودش دور و به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده بود.

تاج‌الدین تصریح کرد: با برنامه‌ریزی های انجام شده در نخستین ساعات آغاز سال 93 توانستیم پس از سال‌ها مستمری بازنشستگان را پرداخت کنیم و بسیاری از آمد و رفت‌های مخاطبین کم‌ شود.

وی با بیان اینکه تعهدات سازمان اجتماعی به روز شده است، ابراز کرد: گردش مالی این سازمان در سال 45 هزار میلیارد تومان است و به طور حتم باید با این شرایط مشکلات و نواقصی وجود داشته باشد.

تاج‌الدین گفت: در مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی پرچم سفید بر فراز همه واحدهای این سازمان برافراشته شده و متعلق به هیچ حزب و گروه سیاسی نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: امسال برای نخستین بار توانستیم 25 درصد افزایش حقوق مستمری بگیران این سازمان را شاهد باشیم.

تاج‌الدین در زمینه مسکن بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: بودجه برای این موضوع تخصیص و هم اکنون در حال بررسی و مطالعه طرح تعمیر مسکن برای بازنشستگان مستمری بگیر فاقد مسکن این سازمان در مرحله اول هستیم.

وی خواستار تشکیل شورای رفاه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد شد و گفت: در این صورت می‌توانیم با دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی از جمله بهزیستی، بانک رفاه، بانک توسعه تعاون و فنی و حرفه‌ای با توجه به اینکه منافع مشترکی داریم، تبادل نظر برای پیشبرد امور داشته باشیم.

نظرات بینندگان