کد خبر: ۶۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳

اجرای بام سبز در 185 ملک در شیراز

مدیر کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز از اجرای بام سبز در 185 پلاک این شهر خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدرضا نجیمی دوشنبه‌ شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصوبه بام سبز از سال 89 در دستور کار قرار گرفت که بر مبنای آن همشهریانی که بخواهند پشت‌بام خود را سبز کنند، مشمول تراکم تشویقی می‌شوند.

وی افزود: این مصوبه از سال 90 اجرایی شد و تا به امروز 185 پلاک با اجرای بام سبز مشمول تراکم تشویقی و حدود 30 هزار مترمربع بام سبز در شیراز اجرا شده است.

نجیمی ادامه داد: از محل اجرای مصوبه بام سبز تاکنون 33 هزار مترمربع تراکم تشویقی به شهروندان تعلق‌گرفته است.

وی اضافه کرد: امروزه «روف گاردن» و بام سبزهای عمودی در دنیا رو به گسترش است و شیراز از نظر نوع و نحوه اجرا با کشورهای پیشرفته دنیا برابری می‌کند.

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: استقبال مردم از بام سبز در شهرداری منطقه یک بیشتر از مناطق دیگر بوده که این موضوع به سبب صرفه اقتصادی آن بوده است.

وی بیان کرد: کسانی که می‌خواهند از مصوبه بام سبز استفاده کنند باید به شهرداری منطقه مراجعه کنند تا پس از عقد قرارداد و طی مراحل فنی، کمیسیون مربوطه میزان تراکم (طبقه اضافی) و نوع بام سبز را مشخص کند.

به گفته نجیمی، پلاک‌هایی که می‌خواهند بام سبز را اجرا کنند باید مساحتی بیش از 300 مترمربع داشته باشند.

نجیمی با بیان اینکه یکی از راه‌های افزایش طبقات و گرفتن تراکم بیشتر، اجرای بام سبز است، اظهار داشت: اگرچه نوع ساختمان، مساحت و ارتفاع متفاوت است اما به صورت میانگین اجرای بام سبز متری 80 هزار تومان به قیمت خانه می‌افزاید.

وی افزود: اگر پلاکی به شرط اجرای بام سبز، تراکم اضافی دریافت کرده باشد این امر در زمان پایان کار کنترل می‌شود؛ ضمن اینکه باید تا پنج سال ضمانت اجرایی مالی در نزد شهرداری داشته باشد که تا پایان سال پنجم به تدریج به مالک بازگردانده می‌شود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان