کد خبر: ۶۴۲۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در فارس:

فرودگاه شیراز چرا مال الاجاره 12 میلیونی شاهچراغ را نمی دهد؟/ از استاندار متشکرم

آیت الله ایمانی گفت که پرداخت مال‌الاجاره زمین‌های وقفی جزو هزینه‌های ادارات است و باید پرداخت شود

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: قرآن کریم کلمه وقف را به صراحت ندارد اما در آیات متعددی اصل وقف مورد تشویق‌ قرار گرفته است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه شورای اداری فارس با موضوع وقف جمعی که به‌مناسبت فرا رسیدن هفته وقف در اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس تشکیل شده بود، با اشاره به آیه 20 سوره مزمل و آیه 92 سوره آل عمران اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید وام نیکو به خدا دهید و هر کار خوبى براى خویش از پیش فرستید آن را نزد خدا بهتر و با پاداشى بیشتر باز خواهید یافت و هرگز به نیکوکارى نخواهید رسید مگر آنکه از آنچه دوست دارید انفاق کنید.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن برای انفاق تمام مسلمانان را مورد خطاب قرار داده است و مربوط به گروه خاصی نیست، تأکید کرد: سنت حسنه وقف باید پایدار بماند و بیش از گذشته در جامعه اسلامی رونق پیدا کند هرچند که در جامعه اسلامی وقف از جایگاه بسیار بلندی برخوردار است ضمن اینکه این سنت حسنه الهی در تمام ملت‌های عالم جایگاه خاص خود را دارد.

وی با تصریح اینکه تاریخچه وقف به قبل از اسلام و ادیان الهی و حتی به جامعه‌ای که دین را نمی‌شناسد، باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: وقف سنت حسنه‌ای در میان تمام انسان‌های عالم بدون استثناست و ملت‌های مختلف برای معابد و مراکز عبادی خود وقف داشتند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه محتوای وقف در کشور ما متفاوت و گوناگون است، خاطرنشان کرد: در نیات واقفان یک تنوع و دگرگونی خاصی دیده می‌شود که حکایت از فرهنگ غنی اسلام دارد و این مسئله نشان‌دهنده فرهنگ غنی و پر بار کشور و ملت ایران است.

منتخب مردم فارس در ادامه با اشاره به درمان بیماری‌هایی که هزینه‌های سنگینی به دوش بیماران گذاشته است، گفت: ضرورت دارد جامعه مراکز خیریه، جهت احداث مراکز درمانی مجهز ویژه بیماری‌های پرهزینه ایجاد کند و به همین دلیل وقف جمعی بیمارستان سرطان جنوب مطرح شده است.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد:‌ قرار است از محل وقف جمعی یک بیمارستان در تهران و بیمارستان دوم در شیراز احداث شود که در مجلس نیز به تصویب رسید و این بیمارستان به عنوان مرکز درمان بیماران مبتلا به سرطان در جنوب کشور احداث می‌شود.

وی بر لزوم مشارکت همگانی در این امر خیر تأکید و خاطرنشان کرد: مؤسسه‌های خیریه زیاد داریم اما قدرت جوابگویی ندارند بنابراین امیدواریم با کمک مسئولان، خیران و مردم این کار انجام شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت موقوفات در اختیار ادارات استان اشاره کرد و تصریح کرد:‌ اداراتی که زمین آن‌ها از اوقاف اجاره باشند یعنی موقوفه‌اند، قریب 2 هزار مورد است.

فرودگاه شیراز با درآمد 75میلیونی تابلوهای تبلیغاتی مال الاجاره 12 میلیونی شاهچراغ را نمی دهد!

وی ضمن اشاره به اجاره 75میلیونی تابلوهای تبلیغاتی در فرودگاه شیراز اظهار کرد: 57 هکتار از اراضی فرودگاه شیراز وقف حضرت احمدبن موسی(ع) است و فرودگاه اجاره‌ای که بابت این زمین‌ها می‌دهد سالی 12 میلیون و 500 هزار تومان است که همین را نداده‌اند و نمی‌دهند در حالی که این‌ زمین‌ها وقف است و باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشیم.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: دولت باید مال‌الاجاره زمین‌های وقفی را پرداخت کند و جزو هزینه‌های جاری ادارات محسوب شود.

پرداخت مال‌الاجاره زمین‌های وقفی جزو هزینه‌های ادارات است

وی با تأکید بر اینکه پرداخت مال‌الاجاره زمین‌های وقفی جزو هزینه‌های ادارات است، پس چرا پرداخت نمی‌شود، گفت: اگر این اتفاق صورت نگیرد، تمام مسئولان در این گناه سهیم هستند زیرا می‌توانند جزو هزینه‌های جاری، بدهی خود را به اوقاف پرداخت کنند و سر سال هرچه مال‌الاجاره زمین است را حساب کرده و پرداخت کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس با طرح این سوال که اوقاف با میلیاردها میلیارد سرمایه اما درآمد کم چرا برای تولید اقدام نمی‌کند؟ از مسئولین اداره اوقاف خواستار پیگیری و دریافت موارد وقف شد.

از موضع‌گیری صحیح، روشن و به حق استاندار فارس تشکر می‌کنم

امام جمعه شیراز در پایان با اشاره به مواضع استاندار فارس در مورد حوادث اخیر در دانشگاه شیراز، تصریح کرد: از موضع‌گیری صحیح، روشن و به حق استاندار فارس تشکر می‌کنم زیرا حجت را بر همه کسانی که دلشان بیمار است تمام کردند که دیگر هیچ بیمار دل و بیمار قلبی نتواند نقطه مشابهی پیدا و از آن نقطه مشابه سوء استفاده کند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه گاهی یک سخن به‌حق و به‌جا از ثواب بسیار بالایی برخوردار است، گفت: خداوند در مقابل یک قدم و گام برداشتنی که باعث خشم کفار، منافقین و دشمنان حق شود، یک عمل صالح در نامه اعمال ثبت و ضبط می‌کند و امیدوارم خداوند اجر این اتخاذ موقف صریح و روشن را به استاندار عنایت بفرماید که از سادات محترم نیز جز این انتظار نمی‌رفت.

استاندارفارس و امام جمعه شیراز 20 میلیون تومان اوراق وقف خریدند

گفتنی است در این جلسه از 101 وقف جدید در استان فارس رونمایی شد و احمدی، استاندار فارس مبلغ 5 میلیون تومان و آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در فارس مبلغ 15 میلیون تومان از اوراق مشارکت در وقف جمعی برای احداث بیمارستان سرطان جنوب کشور را خریداری کردند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳
0
ضرغام صادقی در فتنه 16 اذر سکوت کرده لطفا اطلاع رسانی فرمایید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳
0
احسنت استاندار هم از آقای ایمانی تشکر کرد دیگه نتیجه جلسات همین است تقدیر وتشکر از همدیگر