کد خبر: ۶۴۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 25 آذر

تقاضای جالب پدر پاشایی از برخی حامیان پسرش/ در وصیت‌نامه مرحوم نمازی درباره همراهان بیماران چه آمده؟

مردگان سیاسی در تصمیم‌گیری‌های مردم فهیم شیراز و فارس جایگاهی ندارند.

به گزارش شیرازه؛ روزنامه «افسانه» در حالی «گره پالایشگاه دوم شیراز باز شد» را به عنوان تیتر آن‌چه در شورای اداری استان گذشت، برگزیده که سخنان استاندار در خصوص ماجرای 16 آذر در شیراز و سخنرانی جنجالی هادی غفاری، ظرفیت بیشتری برای گزینش تیتر داشت. در هر صورت، این‌که گره یک پالایشگاه در فارس باز شده باشد، امری مطلوب است. خبر تقاضای پدر مرحوم پاشایی از سارق موبایل او هم جالب است. در این خبر که در افسانه منتشر شده، آمده: «در مراسم تشییع پیکر پسرم، موبایل او به سرقت رفت و حالا هم نزد یکی از طرفدارهای مرتضی است»!

«پیگیر جدی حواشی سخنرانی 16 آذر در شیراز»؛ این تیتر یک «عصر مردم» است که استاندار آن را گفته. خبر «هم اندیشی معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با مدیران رسانه‌های استان» را هم می‌توانید در این روزنامه بخوانید. البته به دنبال حضور رسانه‌های اصولگرا در این خبر نباشید؛ اکثر آن‌ها دعوت نشده بودند. «همراهان بیماران را چه کنیم؟» عنوان یادداشت امروز عصر مردم است که در آن آمده: «در وصیت نامه مرحوم محمد نمازی خواندم که سفارش کرده بود از محل درآمد سهم کارخانه قند مرودشت برای بیتوته همراهان بیمارانی که از روستاها و شهرستان‌ها به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه می‌کنند هزینه نمایند ... متاسفانه از آن تاریخ تا کنون هیچ یک از نهادها، کمیته‌های امدادی، شهرداری‌ها، اوقاف و موسسات خیریه در شیراز تا کنون دست به چنین اقدامی نزده‌‌اند».

«نیم‌نگاه» هم تیتری مشابه عصر مردم برگزیده؛ «اجازه نمی‌دهیم شیراز جولانگه هر کسی شود». این روزنامه به سراغ ضرغام صادقی نماینده شیراز رفته تا نظر او را نیز در خصوص وقایع 16 آذر در شیراز جویا شود. صادقی آخرین نماینده شیراز است که درباره این ماجرا اظهار نظر می‌کند. او افراد فعال در فتنه 88 را مردگان سیاسی خوانده و گفته: «مردگان سیاسی در تصمیم‌گیری‌های مردم فهیم شیراز و فارس جایگاهی ندارند.» نیم‌نگاه به مناسبت هجدهمین سال انتشار خود، به سراغ برخی از مسئولان رفته تا نظر آن‌ها را درباره خود بپرسد. ای کاش از فعالان رسانه‌ای استان نیز در این خصوص سوال پرسیده می‌شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شهردار شیراز، مدیرکل نوسازی مدارس فارس و ... از جمله مسئولینی هستند که در خصوص نیم‌نگاه اظهار نظر کرده‌‌اند. شیرازه نیز به نوبه خود به نیم نگاه تبریک می گوید.

«خبر جنوب» سوژه دیگری را از میان سخنان استاندار در جلسه شورای اداری برگزیده و تیتر زده؛ «خط و نشان استاندار فارس برای فرماندارانی که نتوانند جذب سرمایه‌گذار کنند». «پایان‌نامه‌ها؛ سیاه‌مشق‌هایی برای خالی نماندن عریضه!» عنوان گفتگوی خبر جنوب با مسئولان 5 دانشگاه به مناسبت روز پژوهش است. در این گفتگو موارد زیر مطرح شده؛ تنها 10 درصد از پایان‌نامه‌های این دانشگاه (شیراز) تقاضا محور است، علت کپی‌برداری از پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی این است که از تکنولوژی روز دنیا عقب مانده‌‌ایم، یکی از دلایل کپی‌برداری از پایان نامه‌ها این است که اساتید برای دانشجویان وقت نمی‌گذارند و ... خداحافظی دکتر مهراد از مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری پس از ربع قرن، از دیگر عناوین این روزنامه است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳
0
آفرین به روزنامه عصر که پیگیر مطالبات مردم است؛ قطعا عمل به نیت واقف وظیفه اصلی اوقاف است.