کد خبر: ۶۴۲۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
احمد توکلی:

کلیه فسادها در نظام اقتصادی زیر سر دولت هاشمی است

نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که خود مفسدین هم مطالبه‌گر شوند و در پوست گوسفند ظاهر شوند و مظلوم نمایی کنند.
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: دولت ها باید سیاست های خود را طوری برنامه ریزی کنند که اقتصاد یک کشور کارآ باشد، بتواند آزادی را تحکیم کند، بتواند عدالت را بین کلیه شهروندان آن جامعه برقرار کنند، منافع کشور و تمامیت مرزها را حفظ کند، بتواند  دین و اخلاق و ارزش های فرهنگی را بین افراد نهادینه کند که نتیجه آن بشود زندگی توام با آسایش صلح آرامش ورستگاری ابدی.

به گزارش شیرازه به نقل از نسیم؛ وی با اشاره به این مسئله که "مواردی چون پارتی بازی، رشوه خواری و موارد اینچنیی در نظام اداری ناقض شایسته سالاری است و چیزی جز فساد را نتیجه نخواهد داد"، گفت:  این پیش شرط وقوع فساد اقتصادی می باشد. یعنی ابتدا در نظام سیاسی فساد شکل می گیرد و سپس به نظام اقتصادی سرایت می کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: فساد سیاسی باعث بالا رفتن حجم کالاهای انحصاری می شود پس نتیجه آن تولید پایین می آید که در نظام عرضه و تقاضا باعث بالا رفتن قیمت ها می شود که نتیجه همه ای موارد کاهش کارایی است.

در ادامه توکلی در پاسخ به سوال دانشجویی که "کدام دولت ها آمار فساد بیشتری  داشته اند؟"، گفت: هیچ آماری در دسترس نداریم اما آن چه مهم است این است که کلیه فسادها در نظام اقتصادی امروز معلول سیاست های دولت سازندگی است. اماطبق تجربه خود می گویم بیش ترین فساد در دولت نهم و هشتم بوده است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی دیگری که پرسید "ما در زمان جنگ سختی و فقر کشیدیم و مسئولین از جنس مردم بودند اما امروز احساس می شود مسئولین دولتی از جنس مردم نیستند و اکثرا جز خانواده های مرفه جامعه محصوب می شوند و این عامل می شود که فکر جدی برای اصلاح امور اقتصاد نباشند"، نیز اینگونه پاسخ داد : خود بنده جز منتقدین جدی مجلس شورای اسلامی هستم علاوه بر اینکه ناقد دولت هستم اما آنچه هست نباید نا امیدی به بدنه جامعه تزریق شود به طوری که مردم احساس می کنند فساد همه جا را گرفته و دیگر نمی شود کاری کرد این که امروز من و شما در این محل جمع شده ایم نشان می دهد که هنوز جای کار و امید به اصلاح امور وجود دارد.

دانشجوی دیگری در ادامه سوالات شفاهی پرسید: اقتصاد مقاومتی با این همه فساد سیستمی که وجود دارد ممکن است؟
فساد اقتصادی سیستمی می باشد اما هنوز هستند افرادی که بتوان از آنان در اصلاح همین سیستم کمک گرفت و نباید آنقدر داد و فریاد بزنیم که مفاسد اقتصادی مفاسد اقتصادی که خود مفسدین هم مطالبه گر شوند و در پوست گوسفند ظاهر شوند و مظلوم نمایی کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳
0
این بنده خدا هت نو از درد رقابت با هاشمی میسوزد ودرمانی هم ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳
0
گذشته ها گذشت الان چه فکری داری آقای توکلی برای مردم بدبخت ...الان خودت همه کاره ای یاعلی......اگر مرد عملی..