کد خبر: ۶۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳

نامه بسیج دانشجویی کازرون به مسئولین: برای مقابله با بدپوششی اقدام عملی کنید

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کازرون با صدور نامه ای سرگشاده خطاب به رؤسای دانشگاه های کازرون، خواستار  انجام دادن کار اساسی و عملی جهت نهادینه کردن فرهنگ پوشش در دانشگاه های کازرون شد و آمادگی خود را برای همکاری و تعامل جهت فرهنگ سازی عفاف و حجاب و مقابله با بدپوششی اعلام کرد.

متن این نامه سرگشاده بدین شرح است:

بسم ا... الرحمن الرحيم

خدايا تو خود شاهد باش که براي اجراي احکام اسلامي و با نيت نهي از منکر و تذکري چندين باره به مسئولان، به پا خاسته‌ايم و مقصودمان توجه به "بند ميم وصيت نامه امام روح الله" است و تنها اجرايي شدن منويات مقام معظم رهبري را در برخورد با مسائل ضد فرهنگي جامعه از مسئولين مطالبه مي‌کنيم؛ چه اينکه يقين داريم:

«وَ لتَکُن مِنکُم اُمَّه يَدعُونَ اِلَي الخَيرِ وَ يَامُرُونَ بِالمَعرُوفِ وَ يَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ وَ اُولَئِکَ هُمُ المُفلِحُونَ» (آل عمران/‌١٠٤)

روسای دانشگاه ها و مراکز آموزشی شهرستان کازرون

   امروز براي شما دردنامه‌اي مي‌نويسيم و مي‌خواهيم اين جمع را که انديشه خود را وامدار انديشه خميني کبير مي‌داند نه سياه‌نما بپنداريد و نه واپس‌گرا؛ و نه اينکه متهم کنيد ما را به سياسي کاري در فضاي سياست زده دانشگاه. قول به شرافت مي‌دهيم که نه از حب و نه از بغض که از سر دلسوزي براي اسلام و انقلاب بگوييم.

اين نامه را به طريقت خويش و با الهام از گذشتگان براي امروز و فردا مي‌نويسيم و مخاطب خود را نه تنها شما که همه مسئولان ذي ربط نظام مي‌دانيم. کلاممان را شهيدان و شاهدان اين دانشگاه مي‌شنوند؛ پس هرچند استخوان ما مريدان ولايت را با چاقوي طالبان اصلاح دين آشنا کرده‌اند اما بيانمان را به نداي مهر در مي‌آميزيم و از سر درد دين چند کلمه‌اي مي‌گوييم؛ باشد که اين بار موثر افتد.

مع‌الاسف هم اينک فضاي دانشگاه که بايد محيطي سالم، مناسب و مساعد براي رشد علم و اعتقاد باشد آن چيزي نيست که از يک دانشگاه در يک کشور اسلامي انتظار مي‌رود. از ديگر سو تسامح و تساهل مسئولان امر، به حدي رسيده که عده‌اي از دانشجويان، دانشگاه را تبديل به جولانگاه مد و ظاهر پرستي خود نموده و فضاي عمومي دانشکده‌ها را با حريم خصوصي خود و يا حتي با جايي ديگر! اشتباه گرفته و دست به هر کاري مي‌زنند که در بعضي موارد زبان هم از بيان آن شرم مي‌کند.

رؤسای محترم

بدانیم که شهیدانی که جان عزیزشان را در طبق اخلاص نهادند تا کشور اسلامیان از استعمار غرب و شرق در امان بماند، امروز ما سنگربان سنگرهایشان هستیم، ما دانشجویان در سنگر دیده بانی و شما مسئولین در سنگر فرماندهی. مبادا از این مساله غافل شویم که فردای قیامت جواب قصورمان را به ایشان چه خواهیم داد؟

بیاییم خود را از ستادها و برنامه های بلند مدتی که هیچ گاه نتیجه نداده است، بیرون بیاوریم و کار اساسی و عملی انجام دهیم که فرصت ها یکی یکی از بین می رود و جوانان ما غافلانه بدپوشش می شوند و از عواقب بدپوششی چه مصیبتهایی که گریبانگیر جوانان نمی شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در صورت آمادگی و پشتیبانی همه جانبه و استمرار همکاری مسئولین دانشگاه ها، آماده همکاری و تعامل در جهت فرهنگ سازی حجاب و عفاف و مقابله با بدپوششی است؛ لذا تذکرات ذیل را جهت استحضار و بهره برداری اعلام می دارد:

1. تشکیل ستاد احیای حجاب و عفاف  جهت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با محوریت امام جمعه محترم و برخی از اعضای ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان و مدیران دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کازرون جهت بررسی اقدامات صورت گرفته و هم اندیشی جهت هم افزایی در برنامه ها و اقدامات و بررسی گزارشات واصله.

2. اجرایی نمودن پیوست ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺟﻠﺴﻪ 197 ﺷﻮراي اﺳﻼﻣﯽ ﺷﺪن داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ و ﻣﺮاﮐﺰ آﻣﻮزش عالی همراه با نظارت مستمر.

تبصره1: در اجرایی نمودن این آیین نامه در ابتدا دانشجو نسبت به آیین نامه توجیه گردد و در مراحل اول با دانشجویان بدپوشش مشاوره و راهنمایی چهره به چهره و در ادامه تذکر شفاهی و در صورت تکرار از برخودهای انظباطی و سلبی استفاده گردد.

تبصره 2:برای انجام این آیین نامه برنامه زمانبندی لحاظ گردد و اطلاع رسانی شود.

تبصره3: در اجرای این آیین نامه بین استاد و دانشجو و کارمند نباید تبعیضی صورت پذیرد.

تبصره4:اجرای این طرح به صورت فصلی و مقطعی نباشد.

3. حمایت دانشگاه ها از بسیج دانشجویی و تشکل های دانشجویی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی،تریبون های آزاد،کرسی های آزاد اندیشی،غرفه های نمایشگاهی وانجام مسابقات و...

4. حمایت از حجاب برتر توسط دانشگاه ها با توجه به سابقه و اعتقادات مذهبی و احترام به فرهنگ و باورهای مذهبی مردم کازرون.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کازرون مساله فوق را به عنوان یکی از موارد مطالبه گری خود از مسئولین امر دانسته و تا حصول نتیجه آن را به طور جد پیگیری می نماید. 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون

نظرات بینندگان