کد خبر: ۶۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳

«پویا» شبکه ملی کودک تلویزیون می‌شود

علی بخشی‌زاده مدیر جدید شبکه پویا، اعلام کرد این شبکه به زودی به شبکه رسمی کودک تلویزیون با چند کانال تبدیل می‌شود و گروه‌های برنامه‌ساز وشخصیت‌های محبوب کودکان به این شبکه می‌آیند.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، علی بخشی‌زاده مدیر پیشین شبکه دو سیما که روز گذشته با حکم معاون سیما به عنوان مدیر جدید شبکه پویا معرفی شد در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: شبکه پویا قرار است در آینده نزدیک به شبکه کودک تبدیل شود و به عنوان شبکه ملی کودک سازمان معرفی شود.

شبکه پویا؛ شبکه رسمی کودک نظام جمهوری اسلامی ایران

وی افزود: این شبکه ظرفیت کار بسیاری دارد و تمامی گروه‌های برنامه‌ساز در حوزه کودک باید به این شبکه بیایند و این شبکه، شبکه رسمی کودک سیما شود.

شخصیت‌های محبوب کودکان به پویا می‌آیند

بخشی‌زاده با بیان اینکه ساختار شبکه پویا با انیمیشن تعریف شده است، تصریح کرد: با این حال در این شبکه از ظرفیت برنامه‌های ترکیبی کودک نهایت استفاده را می‌بریم. در سال‌های گذشته شخصیت‌های خیلی خوبی خلق شدند که بین بچه‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند. خالقان این شخصیت‌ها اکنون صاحب تجربه هستند و ما در شبکه پویا از تمام این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

شبکه پویا صاحب کانال‌های خردسال، کودک و نوجوان می‌شود

مدیر سابق شبکه دو یادآور شد: جا دارد شبکه پویا کانال‌های زیرمجموعه نیز داشته باشد. مثلا کانال خردسال، کودک، نوجوان و... داشته باشد. اکنون ایده‌های بکری در این زمینه وجود دارد که باید درباره آنها نیازسنجی صورت بگیرد و سازمان از مخاطبان گوناگون ذائقه‌سنجی کند تا به ظرفیت‌ها پی ببرد.

وی تأکید کرد: ما در ایران ۱۴ میلیون دانش آموز داریم که مخاطب هدف ما هستند و فضای گسترده‌ای را برای شبکه پویا ایجاد می‌کنند. ما باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و نظرات اندیشمندان حوزه رسانه را نیز برای این شبکه به کار ببریم.

آموزش موضوعات گوناگون به ۱۴ میلیون مخاطب هدف

بخشی‌زاده با اشاره به تمرکز بر حوزه فلسفه یا آموزش چگونه اندیشیدن به کودکان در شبکه پویا، گفت: موضوعات گوناگونی وجود دارد که می‌شود به آنها پرداخت. از جمله موضوعاتی در حوزه اجتماعی، محیط زیست، نگاه نو به خانواده به عنوان امن‌ترین پناهگاه اجتماعی و... می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر شبکه پویا با اشاره به ظرفیت پرداختن به عرصه پویانمایی در این شبکه اذعان کرد: ظرفیت بزرگی در کشور و استان‌های مختلفی که به عنوان قطب انیمیشن فعالیت می‌کند وجود دارد که می‌توانند مددکار شبکه پویا باشند. دانشجویان جوان بسیاری هستند که بعد از فارغ التحصیلی شرکت‌های پویانمایی تاسیس کردند و همه در حوزه انیمیشن توانمند هستند.

همکاری با قطب‌های انیمیشن مراکز استان‌ها

وی ادامه داد: این شبکه باید بتواند در هماهنگی با حوزه استان‌های سازمان صداوسیما از تمامی ظرفیت کشور بهره بگیرد و همه را فعال کند. چرا که ظرفیت بسیاری در حوزه پویانمایی وجود دارد.

انتقال پیام‌های بزرگ با بسته‌های کوچک انیمیشن

بخشی‌زاده یادآور شد: ما می‌توانیم بسته‌های کوچک انیمیشن تولید کنیم که در شبکه‌های سراسری پخش شوند و بزرگ‌ترین پیام‌های کشور را در قالب انیمیشن به مخاطبان عرضه کنند.

مدیر جدید شبکه پویا در پایان گفت:‌ امیدارم خداوند به من این توفیق را بدهد که بتوانم جواب اعتماد مسئولان رسانه ملی را بدهم و به امید خدا شانه‌های نحیف من از پس این ماموریت بربیاید.


نظرات بینندگان