کد خبر: ۶۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳

سد میرزای شیرازی؛ پروژه ای که هفت دولت نتوانست از پس آن برآید!

به اعتقاد مسئولان وزارت نیرو، سد کوار واقعاً مظلوم واقع شده است.
به گزارش شیرازه، نشست خبری فرماندار کوار با اصحاب رسانه شهرستان با حضور محمدی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و خبرنگاران نشریات مکتوب، فضای مجازی و صدا و سیما در دفتر فرماندار کوار برگزار شد.

بهار کوار نوشت: در ابتدای این نشست، هر یک از خبرنگاران در سخنانی کوتاه به ذکر مسائل و مشکلات شهرستان و همچنین مسائل حوزه کاری خود پرداختند و در ادامه داریوش دهقان فرماندار کوار فعالیت های صورت گرفته در مدت 10 ماهه ی تصدی فرمانداری کوار را تشریح و به سؤالات مطرح شده توسط خبرنگاران پاسخ داد.

دهقان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص بیمارستان کوار گفت: عملیات اجرایی بیمارستان در حال انجام است و یک میلیارد تومانی که دکتر ایمانیه وعده دادند در حال تزریق است و یک میلیارد تخصیص داده شده توسط نماینده از محل ماده 180، موافقت نامه آن مبادله شده است و به زودی این مبلغ تزریق خواهد شد.

فرماندار کوار در خصوص وضعیت سد میرزای شیرازی با اشاره به اینکه تاکنون هفت دولت روی سد کوار گذشته است و تاکنون فقط 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: به اعتقاد بسیاری از دوستان در وزارت نیرو، سد کوار سدی است که واقعاً مظلوم واقع شده است.

مهندس دهقان یکی از مشکلات سد کوار را پیمانکار آن عنوان کرد و افزود در بسیاری از پروژه ها با وجود اینکه پیمانکاران در پروژه طلبکار هستند ولی پروژه به طور کامل متوقف نمی شود ولی پیمانکار سد میرزای شیرازی با وجود دریافت بخشی از طلب خود، ادامه فعالیت خود را منوط به دریافت کامل طلب خود کرده است.

دهقان بودجه پیشنهادی امسال به مجلس برای سد کوار را 5 میلیارد عنوان کرد و افزود این بودجه مقدار بسیار کمی است و حداقل به 15 تا 20 میلیارد بودجه نیاز دارد و امیدواریم با تلاش های نماینده محترم بتوان تغییراتی را در این بودجه انجام داد.

فرماندار کوار افزود با پیگیری های دکتر اسماعیلی، قول هایی نیز از طریق معاول اول رئیس جمهور به ما داده شده است که بتوان از طریق هزینه های دفتر ریاست جمهوری کمک هائی به این سد صورت گیرد و در صورت تحقق این امر، سد با پیشرفت چشم گیری همراه خواهد بود.

مهندس دهقان در خصوص برخورد با انشعاب های غیرمجاز آب در شهرستان گفت: شهرستان کوار در رتبه اول برخورد با انشعاب های غیرمجاز و تبدیل به انشعاب مجاز در استان قرار دارد و با تلاش هایی که در یکسال اخیر صورت گرفته است 173 مورد انشعاب غیرمجاز در شهر کوار و بالغ بر 450 مورد در روستاها تبدیل به مجاز شده است.

فرماندار در خصوص مشکل آب شهر کوار گفت از ابتدای ورود خود به شهرستان این مشکل را متوجه شدیم و با تزریق 500 میلیون تومان یک حلقه چاه حفر و تجهیز شد و به زودی وارد مدار خواهد شد و علاوه بر آن 3 حلقه دیگر نیز جانمائی شده است و مبلغ 700 میلیون در مرحله اول به آن تخصیص داده شده است و برای یکی از این 3 حلقه چاه پیمانکار مشخص گردیده و به زودی مشغول به کار خواهد شد.

داریوش دهقان از تخصیص یک و نیم میلیارد تومان به آب مجموعه دولت آباد با پیگیری های دکتر اسماعیلی خبر داد و افزود: با اجرائی شدن این مجموعه، مشکلات آب منطقه فرمشکان تقریباً حل خواهد شد. دهقان همچنین اشاراتی به مشکلات آب دیگر روستاهای شهرستان داشت و از کسب مجوز برای حفر چاه در روستاهای قصراحمد و هورباف و برطرف نمودن بخشی از مشکلات شبکه های داخلی آب رسانی تعدادی از روستاها خبر داد.

فرماندار کوار مهمترین مشکل کارخانه قند کوار را نداشتن ثبات در مدیریت و ناهماهنگ بودن هیئت مدیره آن دانست و با اشاره به منابع بسیار زیاد این شرکت، افزود: کمتر کارخانه ای به این مقدار منابع دارد و اگر فقط ظرفیت 2000 هکتار زمین های کشاورزی این کارخانه در منطقه سیاخ دارنگون (این زمین ها دارای 18 حلقه چاه مجاز، یک چشمه و یک حلقه قنات می باشد) مورد استفاده قرار می گرفت این کارخانه دیگر هیچ مشکلی نداشت و هیچ نیازی به درآمد کارخانه قند نداشت.


نظرات بینندگان