کد خبر: ۶۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳

اجلاس «اپک گازی» سال آینده به میزبانی ایران برگزار می شود

شانزدهمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز(جیسف) روز گذشته در دوحه قطر با حضور وزرای کشور های عضو و کشور های ناظر برگزار شد.

به گزارش شیرازه، نادر فریدونی رئیس کمیته نفت و گاز مجلس در گفتگو با خبرنگار پرگون اظهار داشت: شانزدهمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز(جیسف) روز گذشته در دوحه قطر با حضور وزرای کشور های عضو و کشور های ناظر برگزار شد.

وی که به عنوان نماینده مجلس به همراه وزیر نفت کشورمان در این جلسه حضور داشت با اشاره به برگزاری اجلاس مجمع در سطح رؤسای جمهور در سال آینده گفت: در پاییز 94 اجلاس این سازمان در سطح رؤسای جمهور در کشور ایران و به میزبانی دکتر روحانی برگزار خواهد شد.

نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه با اصلاحاتی که در ساختار دبیرخانه جیسف انجام شد مقرر گردید دبیرخانه این سازمان به بررسی و ارزیابی تحولات در بازار انرژی با تمرکز بر عرضه و تقاضا و نیز تکنولوژی تبدیل گازی NGL برای سهولت در صادرات و فروش و همچنین ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از کاهش قیمت گاز تلاش کند.

وی گفت: بودجه سال آینده این سازمان نیز به میزان 4 میلیون دلار توسط اعضا تصویب شد و در پایان از زحمات دکتر عادلی به عنوان دبیر این سازمان توسط اعضا تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نظرات بینندگان