کد خبر: ۶۴۳۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳

وقتی «کانکس»، مسجد یک دانشگاه می شود! + عکس

تقریبا در تمام دانشگاه ها و حتی مدارس یهترین مکان ها به نمازخانه اختصاص می یابد اما ظاهرا در دانشگاه جامع علمی کاربردی پاسارگاد وضع به گونه دیگری است.
به گزارش شیرازه، وجود مسجد در دانشگاه ها می تواند کارکرد بسیار مهم فرهنگی در آموزش عالی داشته باشد. اولین مسجد دانشگاهی در دانشگاه تهران و در سال1345 به بهره برداری رسید. جمعی از دانشجویان این دانشگاه در سال 1327 طی نامه ای رسمی از دانشگاه و اولیای امور تقاضا کردند که برای رعایت حال دانشجویان، تصمیمی درباره ساختمان یک مسجد اتخاذ کنند تا آن ها بتوانند در آن جا به عبادت بپردازند.

 حالا تقریبا در تمام دانشگاه ها و حتی مدارس یهترین مکان ها به نمازخانه اختصاص می یابد اما ظاهرا در دانشگاه جامع علمی کاربردی پاسارگاد وضع به گونه دیگری است.

طنین پاسارگاد در این رابطه نوشت: سهم مسجد از دانشگاه جامع علمی کاربردی پاسارگاد یک کانکس 3 متر در 2 متر است و احداث مسجد در دانشگاه در سردرگمی های کمبود اعتبارات به یکی از پروژه های فراموش شده تبدیل شده است.

یکی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی پاسارگاد در این باره می گوید: دانشگاه به مناسبت های مختلف برنامه های مذهبی خوبی دارد و مدت هاست که علاوه بر دانشجویان، حتی مردم و ساکنان اطراف دانشگاه نیز از این مراسم ها استقبال می کنند.

وی ادامه می دهد: اکنون به علت استقبال زیاد دانشجویان و مردم از برنامه های مذهبی و نبود مسجد در دانشگاه، مراسمات مذهبی با حضور کمتر دانشجویان برگزار می شود که این موضوع باعث گلایه مندی دانشجویان شده است.

دیگر دانشجوی این دانشگاه هم می گوید: به طور حتم، وجود مسجد با معماری زیبا در جذب دانشجویان برای انجام فرایض دینی مؤثر است.

وی ادامه می دهد: دانشجویان این دانشگاه برای نماز خواندن ناچار هستند پشت در نمازخانه به علت شلوغی و نبود جا منتظر بمانند تا بتوانند نمازهای روزانه شان را بخوانند ،البته تا چند وقت پیش این کانکس هم وجود نداشت و دانشجویان پسر برای اقامه نماز مجبور بودند در حیاط دانشگاه این فریضه دینی را انجام دهند.

با توجه به نقش، جایگاه و ضرورت مسجد در دانشگاه ها شایسته است متولیان امر در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند.

 

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳
0
با سلام و احترام
کاشکی از نمازخانه دانشکده خبر - در خیابان وصال شیراز هم یک گزارش تهیه می کردین
اومدن حمام رو کردن نمازخانه
ملت تو صف می ایستن تا نوبتشون بشه و نماز بخونن
....
تازه این ترم هم نفری 30 هزار تومن گفتن بدین برای مباحث فرهنگی
و...
لطفا اگه امکان ی گزارش هم از دانشکده خبر بگیرین