کد خبر: ۶۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳

کارشناس بهداشت محیط: کلیه درد شیرازی ها ربطی به سختی آب ندارد

سختی آب شیراز دلیل ابتلای افراد به بیماری‌های کلیوی نیست و این بیماری‌ علت وراثتی و تغذیه‌ای دارد.
به گزارش شیرازه، عزت‌الله رضایی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به ادعای برخی از پزشکان درباره علت ابتلای بیماران به بیماری‌های کلیوی در شیراز اظهار داشت: سختی آب شیراز دلیل ابتلای افراد به بیماری‌های کلیوی نیست و این بیماری‌های علت اصلی دیگری دارد.

کارشناس بهداشت محیط استان فارس تصریح کرد: علت اصلی ابتلا به بیماری‌های کلیوی به وراثت و تغذیه افراد برمی‌گردد و آب شرب هیچ دخالتی در این امر ندارد.

وی با اشاره به اینکه آب شیراز استاندارد‌های لازم را برای شرب دارد، خاطرنشان کرد: آب شیراز حداکثر سختی مجاز را دارد و می‌توان از آب‌لوله‌کشی شیراز برای شرب استفاده کرد.

رضایی با اشاره به استفاده از تجهیزات مختلف تصفیه آب در خانه‌ها بیان کرد: آب‌لوله‌کشی شهر شیراز با استاندارد‌های آب شرب در جهان مطابقت دارد و هیچ‌گونه مشکلی برای شرب ندارد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط استان فارس با بیان مشکلات استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ در خانه‌ها تصریح کرد: آب‌شیرین‌کن سبب کاهش فلوراید آب و کاهش فلوراید در آب نیز سبب پوسیدگی و آسیب دندان می‌شود.

رضایی در ادامه افزود: نوشیدن آبی که از سختی استاندارد پایین‌تر باشد و به‌اصطلاح نرم باشد مضر است و سبب بیماری‌های متعددی ازجمله بیماری‌های قلبی می‌شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط استان فارس افزود: وجود گچ و بعضی از املاح در آب شرب شیراز به‌صورت موقت است که به دلیل حرارت و افزایش دما این پدیده اتفاق ‌می‌افتد.
نظرات بینندگان