کد خبر: ۶۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۳
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

شب یلدای امسال فرصتی برای ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی است

حکیمیان گفت: همزمانی مراسم شب یلدای امسال با ایام سوگواری رحلت پیامبر اسلام(ص) فرصتی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی است.
معصومه حکیمیان در خصوص تقارن شب یلدا با ایام سوگواری رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام و دو امام معصوم(ع) اظهار داشت: اکثر مناسبت‌های ملی که در کشور ما تعریفی دارد، با هدف خاصی گرامی داشته می‌شود؛ اهداف فرهنگی با محتوای متعالی و ارزشمند در این مناسبت‌ها مدنظر قرار دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس؛ وی افزود: در اکثر برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی کشور، مفاهیم ارزشی، معنوی، اخلاقی و الهی به روش های مختلف ترویج می شود. هر چند در مواقعی با نیرنگ‌های شیطان ناخالصی‌هایی به آن افزوده شده یا می‌شود.

حکیمیان ادامه داد: یکی از این مناسبت‌ها، برگزاری مراسم شب یلدا به واسطه جمع شدن اعضای خانواده در خانه بزرگ فامیل است، نکته حائز اهمیت این است که یلدای امسال با توجه به همزمانی آن با ایام رحلت رسول گرامی اسلام و دو امام معصوم(ع) فرصت ارزشمندی را در اختیار ما قرار می دهد که این مراسم را از نظر فرهنگی و معنوی غنای بیشتری بخشیده و از آن در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی بهره برداری کنیم.

وی افزود:  شایسته است این شب را با بزرگداشت یاد اهل بیت، ذکر مناقب و احادیث رسول گرامی اسلام و بیان قصه زندگی ائمه اطهار(ع) توسط بزرگترها، معنوی کرده و سنت حسنه صله رحم و تکریم بزرگترها را به بهترین وجه به جا آوریم، بی شک با این نوع نگرش به یک سنت ملی، ما می‌توانیم گام‌های بلندی در راستای اعتلای فرهنگ دینی و ملی خود برداریم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، خاطرنشان کرد: بی شک یلدای امسال توسط مردم با پیام و ذکر معصومین، نورانی خواهد شد؛ لازم به ذکر است از ابتدا در برگزاری مراسم شب یلدا جنبه‌های معنوی و فرهنگی این مراسم، بر جنبه های مادی و دنیوی آن در اولویت بوده است.
نظرات بینندگان