کد خبر: ۶۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۳
در دیدار با لاریجانی در دمشق

وزیر خارجه سوریه: ایران در تمام ادوار دوست وفادار سوریه بوده است

وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه ملت سوریه همواره از کمک‌های برادرانه ملت ایران تشکر می‌کند، گفت: نقش لاریجانی در دنبال کردن رابطه برادرانه ایران و سوریه پرُ رنگ است.
"ولید معلم" وزیر امور خارجه سوریه شب گذشته با حضور در محل اقامت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح روز گذشته، عازم سوریه شده بود، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم؛ لاریجانی در این دیدار با اشاره به سفر وزیر امورخارجه و نخست‌وزیر سوریه به تهران، گفت: قطعا این سفر و حضور در نشست‌های مربوطه دارای اهمیت‌های بسیاری بود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به تحولات منطقه‌ای در چند وقت اخیر هم‌اکنون شاهد هستیم که کشورهایی که روحیه قدرت‌مأبانه داشتند، از این حالت در آمده‌اند.

رئیس مجلس با اشاره به برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، سوریه و عراق در تهران، افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی آثار و فواید بسیاری دارد و قطعا در آینده می‌توان به اعضای چنین نشست‌هایی افزود.

لاریجانی همچنین آینده و مسیر سوریه را روشن ارزیابی و تأکید کرد: مقاوت باید محور مردم سوریه باشد.

همچنین "ولیعد معلم" وزیر امور خارجه سوریه نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه ما احترام خاصی برای رئیس مجلس ایران قائل هستیم، گفت: ایران در تمام ادوار دوست وفادار سوریه بوده است؛ از طرفی دیگر سفر هیئت پارلمانی ایران به ریاست لاریجانی، داری اهمیت بسیاری است زیرا رویدادهای پی در پی و سریع در منطقه در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: ملت سوریه همواره از کمک‌های برادرانه ملت ایران تشکر می‌کند و همچنین نقش آقای لاریجانی، رئیس مجلس ایران در دنبال کردن رابطه برادرانه با ملت سوریه پُر رنگ است.

گفتنی است، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته و پس از دیدار با وزیر امور خارجه سوریه، دمشق را به مقصد بیروت، پایتخت لبنان ترک کرد تا در این کشور نیز دیدارهایی با مقامات لبنانی داشته باشد.

نظرات بینندگان