کد خبر: ۶۴۵۵۹
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
راننده تراکتور، راننده تاکسی، آرایشگر، دامدار و تعمیرکار موبایل درباره فتنه می گویند:

ما به موسوی رای دادیم اما حکم او قطعا اعدام است/ طوری با فتنه گران برخورد شود که دیگر کسی هوس دست درازی نکند

بسیاری از فعالان سیاسی که بیشتر سیاست زده هستند تحت تاثیر فضاهای پیرامون خود در پایتخت به تحلیل های عجیبی می رسند که این تحلیل ها تناسبی با اعتقادات و انتظارات عامه مردم کشورمان ندارد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیــرازه، پس از راهپیمایی های گسترده و خودجوش مردم ایران اسلامی در  8 و 9 دی ماه سال 88 در اعتراض به 8 ماه فتنه گری ایادی داخلی استکبار در کشور از نظام و رهبری حمایت قاطعانه ای انجام دادند و حماسه ای خلق کردند که حالا بسیاری از آن به عنوان «غدیر انقلاب اسلامی» یاد می کنند.

بسیاری از فعالان سیاسی که بیشتر سیاست زده هستند تحت تاثیر فضاهای پیرامون خود در پایتخت به تحلیل های عجیبی می رسند که این تحلیل ها تناسبی با اعتقادات و انتظارات عامه مردم کشورمان ندارد.

فهم این موضوع که ارتباط قلبی بین مردم شهرستان های کوچک و بزرگ پهناور با نظام اسلامی برای برخی چنان سخت است که گویی سنخیتی با ادبیات این مردم ندارند.

در آستانه آن ایام بسیاری از رسانه ها با رفتن به سراغ سیاسیون نظراتشان را جویا می شوند؛ اما سایت محلی طنین پاسارگاد پس از گذشت 5 سال از فتنه 88 و حماسه 9 دی ماه در اقدامی ابتکاری و جدید به میان طیف های مختلف مردم پاسارگاد از شهرستان های کوچک شمال استان فارس رفته و نظرات آنها را در مورد اتفاقات آن سال و برخورد با سران فتنه جویا شده است.

محمد عابدی 35 ساله و تعمیر کار ماشین آلات کشاورزی می باشد.

عابدی درباره برخورد با سران فتنه 88 می گوید: اگر کسی اشتباه می کند باید به اشتباهش اعتراف کند که متاسفانه سران فتنه هیچگاه به اشتباهات بزرگ خود که باعث ناامنی کشور و سلب آرامش مردم شد، اعتراف نکردند و خسارت های بسیار زیادی در تمامی زمینه ها به کشور وارد کردند.

عابدی می گوید: قوه قضائیه در این چند سال با این افراد برخورد قاطع نکرده است و اگر عدالت بخواهد انجام شود، باید با اشد مجازات با سران فتنه برخورد شود، آنها فقط ادعای اطلاح طلبی داشتند و می خواستند به هر قیمتی بر کرسی قدرت بنشینند چرا که اگر اصلاح طلب بودند، مطمئنا این اغتشاشات را برپا نمی کردند.

وی ادامه داد: مردم با حضور در راهپیمایی عظیم و مردمی 9 دی 88 ثابت کردند که همیشه و در همه حال از انقلاب اسلامی حمایت می کنند و در برابر فتنه گران و سران فتنه محکم ایستاده اند و از رهبر خود حمایت می کنند.

حمید بخشی 40 ساله و نانوا می باشد.

او درباره برخورد با فتنه گران می گوید: بدون شک سران فتنه باید اعدام شوند چون که آنها با اقداماتی که در سال 88 کردند، باعث تحریک احساسات مردم شدند و برخی از مردم نیر ندانسته دست به کارهایی زدند که بعدا از کار خود پشیمان شدند.

بخشی می گوبد: سران فتنه تقلب را بهانه کردند و امنیت و آرامش کشور را زیر سوال بردند و اگر آنها ادعای اصلاح طلب بودن را داشتند به جای اصلاح امور و بهتر کردن وضعیت و تشنج های آن زمان کشور، آب به آسیاب دشمن ریختند.

وی ادامه داد: از همین جا از قوه قضائیه می خواهم که عادلانه ترین حکم که اعدام سران فتنه می باشد را انجام دهند.

مهرداد قاسمی پناه آرایشگر و 25 ساله می باشد.

وی نیز از قوه قضائیه می خواهد در برابر این اشخاص سخت و محکم بایستد و قاطعانه ترین و عادلانه ترین رای را برای آنها صادر کند چرا که معتقد است سران فتنه آرامش و امنیت کشور را زیر سوال بردند.

احسان توحیدی 27 ساله و از فعالان دانشجویی می باشد.

وی در این باره می گوید: برخورد با فتنه گران برخورد با یک یا چند فرد نیست بلکه برخورد با یک تفکر است که پیدایش این تفکر به چند سال اخیر بر نمی گردد، این تفکر نشات گرفته از سهم خواهی عده ای از انقلاب است.

توحیدی ادامه داد: کسانی که به عنوان سران فتنه شناخته می شوند ابزاری بودند در دست افرادی خارج نشین و داخل کشور و برخورد با فتنه گران باید برحسب عدالت که همانا حق و حقوق پایمال شده مردم هست، باشد.

مهدی عواطفی 32 ساله راننده تاکسی نیز درباره برخورد بافتنه گران می گوید: افراد فتنه گر با احساسات و عقاید مردم بازی کردند و خیلی از مردم را از راهشان منحرف کردند و این افراد باعث شدند که منافقین امید دوباره ای پیدا کنند و در جامعه دوباره رخنه کنند.

عواطفی می گوید: مردم با حضور در رهپیمایی 9 دی 88 نشان دادند که تا نفس آخر را می کشند پای نظام اسلامی ایستاده اند.

وی می گوید: باید سران فتنه اعدام شوند چرا که آنها با ثمره انقلاب و خون پاک شهدا بازی کردند.

علی اصغر خدایار  19 ساله و دانشجو می باشد.

وی خواستار برخورد قاطعانه قوه قضائیه با سران فتنه شد و گفت: باید برخوردی با این افراد شود که دیگر هیچ شخصی جرات نکند با آرمانهای امام و انقلاب اسلامی، حتی دست درازی کند.

ابوذر شیروانی دامدار است و می گوید: هنگامی که سال 88 آن اتفاقات تلخ در کشور رخ داد، من سرگرم کار خودم که دامداری است، بودم ولی اخبار و تصاویر تلخ را از تلویزیون مشاهده می کردم و فقط می دانم که اگر قانون درست اجرا شود این آقایان تا به امروز نباید زنده می ماندند و از مسولان می خواهم که قاطعانه با آنها برخورد شود.

هادی بهروزی  که دانشجوی ادبیات عرب می باشد، می گوید: سران فتنه باید می آمدند مرزها را مشخص می کردند چون که آنها از زمان شروع اغتشاشات خیابانی در سال 88 هیچ گونه مصاحبه ای انجام نداده اند که خطشان را از اغتشاشگران جدا کند.

بهروزی ادامه می دهد: سران فتنه باید در دادگاه بی طرف مورد محاکمه قرار بگیرند و اعتراف کنند که از چه کسانی خط می گرفتند و با کدام گروه های ضد انقلاب دست داشته اند و در صورت ثابت شدن فتنه آنها طبق کلام قرآن و آیات سوره توبه حکم آنها اعدام است.

مهدی نصیری کارشناس علوم اقتصادی و تعمیر کار تلفن همراه می باشد.

نصیری درباره برخورد با سران فتنه این چنین می گوید: بنده چند وقت پیش ماشینم را در جلو مغازه ام پارک کردم و به داخل مغازه آمدم و به دلیل مشغله ذهنی متوجه نشدم که آنجا تابلو توقف ممنوع می باشد.

وی ادامه داد: مامور راهنمایی رانندگی من را سی هزار تومان جریمه کرد و بنده نیز پذیرفتم که در آن مکان و در آن زمان قانون را زیر پا گذاشتم و حق خودم دانستم که جریمه شوم.

نصیری می گوید: بنده خودم از کسانی هستم که در سال 88 به رئیس جمهور منتخب آن سال رای ندادم ولی می دانم که قانون باید رعایت شود و هر کس قانون را رعایت نکند باید مجازات و جریمه شود.

وی ادامه داد: اقرار به خطا بسیار مهم است و قانون را نباید به چالش کشید، اما می شود انتقاد سازنده کرد آن هم از راه درست و منطقی و بدون واکنش رفتاری و هر شخصی در هر سطحی از کشور می باشد باید قانون مدار باشد.

نصیری می گوید: اگر شخص یا اشخاصی از حق مردم تعدی کرد باید قاطعانه با آن شخص و یا اشخاص برخورد شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
10
احسنت!
روشنا
خاک بر سر اصلاح لبانی که بخوان مقابل مردم بایستند...
ناشناس
خوشم اومد که برای توجیه گند کاری خودتون,به دریوزگی افتادید و از هر کسی در مورد فتنه نظر میخواهید!
راننده تاکسی ,ورزشکار و مغازه دار و
اگر راست میگید به صورت زنده بروید در دانشگاه شیراز و از دانشجویان گزارش بگیرید یا جانبازان و اسرا را دعوت کنید در یک سالن و از انها نظر بخواهید البته به صورت زنده!!
دیگه از این نمد نمیتونید برای خودتان کلاهی بسازید
ناشناس
مصاحبه ها گزینشی انجام گرفته است. و با هر کسی که مصاحبه کرده اند مجبور است بگوید موسوی و کروبی بد هستند
تاواریش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
5
اونهایی که اینجا فحش میدن معلومه کجاشون می سوزه
همه شهر
جر زدن
غر غر کردن
بازی رو به هم زدن
و دبه درآوردن کار شماست...
هر وقت و هر جا و هر کی با شما نباشه
تقلب شده، دروغ گفتن و ...
جمع کنید بساطتون رو
بهترین جواب رو مهندس غرضی در مناظره انتخابات 92 داد: با فضاحتی که اصلاح طلبان در سال 88 به وجود آوردند چطور روشون میشه بگن اصلاح طلبیم؟!
پاسارگادی متنفر از خاتمی
از این حرفهای مفت شما زیاد می زنید
مثلا سال 88 که گفتید تقلب شده
اشکال نداره در توهمات خودتون خوش باشید
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
0
بهتر است خبر فارس48 هم در مورد «9دی» یک نمایش حکومتی بود. بخوانید و در سایت خود قرار دهید. جای پای غفاری هنوز در هم در استان فارس دیده می شود انگار

http://noac.ir/fa/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/89895
Safa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
5
خيلي خل و چل تشريف داريد
وفا
جناب صفا
از شما بعید نیست
فحاشی های شما را در این سایت بارها دیده ایم
شما هم مثل اربابان بیچارتون مردم رو فقط وقتی با شما باشن قبول دارید و اگر مخالف نظرتون حرف بزنند می شوند خل و چل!
ناشناس
به نظر سنجی شیرازه سر بزنی بد نیست صفا تا هوشیار بشی
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
2
دلت خوش! بمون تو همین مسائل...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
4
ایول. عالی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
2
اینکه فتنه گران باید محاکمه شوند کاملا درست و خواسته ی همه ملت است. ولی این امر مربوط به دستگاه قضایی است و ربطی به شما یا هر کس دیگری ندارد که سرخود حکم اعدام صادر کند!
زهرا نیازی
خودت می فهمی چی می گی؟
می گی خواسته همه ملت
بعد مردم کوچه و بازار می گن اعدام می گی بهشون ربطی نداره؟
یک ذره فکر بکنی بعد نظر بدی بهتر نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
3
اون کسانی که باهاشون مصاحبه شده واقعا تعمیرکار تراکتور راننده تاکسی و ارایشگرن
مردم ماشاالاه همه تحلیلگرمسائل بروز سیاسی اندکه درضمینه قضاهم واردند
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
2
همه از طرف مردم نظر میدن کدوم مردم همون ده درصدیها فقط مردم هستن بقیه که هیچ جمع کنید این بساط چرت وپرت مردم مردم
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
4
از یک سری نفهم گزارش تهیه کردن ، گناهشان چیست ،آدم کشتن ، دزدی کردن ،از دیوار مردم بالا رفتن .... تعدادی جوان اومدن کارهایی کردن چه ربطی به موسوی و کروبی داره ، بقول خودتان سران آماده هستند دادگاهی شن چرا این کار را نمیکنید
ناشناس
تو که اون لنگه دنیا نشستی باید هم به مردم بدبخت و زجر کشیده روستایی و شهرستانی بگی یک سری نفهم
نفهم خودت و دور و بریات هستن که قدرت جمهوری اسلامی که وابسته به توده های مردمی هست رو نمی تونن درک کنند.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
2
نقصی که دربیان فتنه سال 88وجوددارد این است که دستان پشت پرده شکل گیری این ماجرا را برملا نمی کنند0دستانی که تنهابفکر پیروزی احمدی نژادبودند 0و وکلید پیروزی اورا با حمله احمدی نژاد به حیثیت خانوادگی واجتماعی کروبی وموسوی می دیدند این حمله ناصواب رمزشکل گیری فتنه سال 88است 0طبیعی هرگاه زمینه فراهم شود فرصت طلبان بذرهای ازپیش اماده شده خودرا دران کشت میدهند تا محصول مورد نظر خودرا درو کنند 0
اصلاح طلب دوستدار خاتمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
1
وقتی چند نفر الاغ با چند نفر الاغ تر از خود مصاحبه می کنند قطعا محصولی بهتر مزخرفات شسما نخواهد بود.
ناشناس
به به به به
باید هم با یان ادبیات دوستدار خاتمی باشی!
تو هم مثل اربابت هستی
لعنت به خاتمی ملعون
باغیرت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
3
الحق که باید موسوی وکروبی که سران فتنه هستند اعدام شوند کار آنها مثل شمر و یزید بود که در روز عاشورا این کارها را انجام دادند هر دو از شمر هم بدتر هستند هدفشون فقط قدرت طلبی بود خدا هم آنها را رسوا کرد ونیت شومشان برملا شد
ramin
نیّت شوم امثال شماهام بالاخره بر ملا میشه!!!!!شب درازه!!!!!
دلشکسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
0
سلام ببینید دشمن اصلی این مردم اسرائیل و انگلستان هستن ...مسولین ما ...هر چقدر هم بد باشن .باز منافع کشور رو به انگلستان نفروختن .
اسرائیل غده سرطان است ..چه کسی پشت حمله بمب گذاری در سامرا در حرمین بود اسرائیل انگلستان.اما در مورد دولت مردان حساب دولت مردان با عقاید مردم جداس.ما مخالف نیستیم ما دنبال روزگار و زندگی ارام خودمون هستیم.مطمئن باشید آرزوی اسرائیل از میان بردن قران و اهل بیت از زندگی مردم است .متاسفم برای مردمی که مساجد رو به خاطر اینترنت و کار و کاسبی و تفریح خالی می کنن.اصلا جدای از مساجد متاسفم به شخصیت انسان هایی که ایمان و عقاید دیگران را سست می کنن.من یه دلشکسته هستم .اما ما داریم ایمان خودمون رو برای کسانی که با لفظ انتر با یک دانشجو برخورد می کنن می فروشیم..
من سه بار در مرحله ازدواج شکست خوردم اما الان کارشناسی گرفتم.
اینترنت و ماهواره بد نیست سیاست بد نیس .بزارین ساده بگم ما هفت هشت نوع انقلاب داریم .بهترین نوع انقلاب بینش مردم به زندگی و پیشرفت است.
کار و کارگری و کشاورزی و تولید بد نیس.یه وقت خواب نباشیم ببینیم که در خواب ملت دانشگاه های ما پایگاه جاسوسی انگستان و اسرائیل و امریکا شده.که اینطور یه کارمند با لفظ انتر با دانشجو برخورد کنه