کد خبر: ۶۴۵۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
نماینده ارشد دولت در فارس:

کارخانه روغن نباتی برای خارج شدن از شهر شیراز پول ندارد

با توجه به اینکه این کارخانه متعلق به بخش خصوصی است باید زمین فعلی را بفروشند
به گزارش شیرازه، سید محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از وجود کارخانه روغن نباتی در مرکز شهر اظهار داشت: مشکل اصلی برای انتقال کارخانه به بیرون از شهر مشکل اعتبار است و در صورت برطرف شدن این مشکل این کارخانه به خارج از شهر منتقل می‌شود.

وی گفت: زمینی در منطقه ویژه اقتصادی برای این کارخانه آماده شده و در جلساتی که با مالکان کارخانه‌ روغن‌نباتی گرفته شده بر خارج کردن این کارخانه از مرکز شهر تاکید شده است.

استاندار فارس افزود: با توجه به اینکه این کارخانه متعلق به بخش خصوصی است باید زمین فعلی را بفروشند و با کمک شهرداری تغییر کاربری انجام شود تا اعتبار لازم برای خروج کارخانه فراهم شود.

احمدی خاطرنشان کرد: برای حل کمبود اعتبار علاوه بر فروش زمین فعلی کارخانه، مالکان باید از طریق گرفتن تسهیلات و بانک‌ها اقدام کنند و مسئولان استانی نیز در این زمینه باید تلاش کنند.

کارخانه روغن نباتی شیراز با قدمت 60 سال در مرکز شهر شیراز و منطقه مسکونی واقع شده و چندین بار در طول سال‌ها دچار آتش‌سوزی شده است. نزدیک به 5 سال است که مسئولان شهری و استانی تصمیم به خروج این کارخانه از مرکز شهر گرفته‌اند ولی تاکنون از سوی مالکان کارخانه اقدامی در این مورد انجام نشده است.

وجود مخازن هیدروژنی کارخانه روغن‌نباتی سبب نگرانی اعضای شورای شهر شیراز شده و رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز، چندی پیش در نطق پیش از دستور خود وجود این کارخانه را در شهر به مثابه یک بمب هیدروژنی دانست و بر خروج سریع‌تر آن تاکید کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
0
آقا با این خبر از الان دوستان و اقوام کارکنان شهرداری به فکر خریدن جاهای خوب زمین روغن نباتی افتادن
آقا همون کارخانه باشد بهتره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
0
تو رو خدا یه کاری بکنید هر کی هرجاشو دوست داره بخره، این کارخانه از شهر خارج بشه که ما داغونیم به خدا