کد خبر: ۶۴۷۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۳

پردیسبان، تبرک و پدیده در سراشيبي سقوط/ تبليغات در صداوسيما ممنوع شد؟

دفاتر فروش سهام سه شركت پرديسبان، تبرك و پديده شانديز كه با سروصداي فراوان و بمباران تبليغاتي صداوسيما توانسته بودند، سرمايه گزاران زياد را جذب كنند، در آستانه تعطيلي قرار گرفت.
از چند روز گذشته گمانه زني هاي هايي درباره احتمال تعطيلي اين دفاتر كه عمدتا در مشهد مقدس قرار دارند به گوش مي رسد.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم؛ در همين رابطه دادستان عمومي و انقلاب مشهد از برخورد قاطع دستگاه قضايي با دلالان خريد وفروش سهام چند شرکت بزرگ سرمايه گذاري در مشهد خبر داد و گفت: دفاتر دلالي ۲ شرکت "تبرک" و "پرديسبان" روز گذشته پلمب شد و امروز نيز دفاتر غير قانوني و دلالي شرکت بزرگ سرمايه گذاري "پديده" به طور کامل و در اقدامي هماهنگ با ضابطان دستگاه قضايي پلمب خواهد شد.

قاضي غلامعلي صادقي ضمن بيان اين مطلب تصريح کرده كه افرادي که به عنوان دلال و با تاسيس دفاتر غير قانوني فروش سهام شرکت هاي سرمايه گذاري فعاليت مي کنند با تبليغات فريبنده ارزش سهام رابه طور غير واقعي وبه اصطلاح بادکنکي بالا مي برند وبدين ترتيب صدمات جبران ناپذيري رابه اقتصاد کشور و توليد سرمايه گذاري واقعي وارد مي کنند.

وي همچنين خاطر نشان کرد: با صدور دستورات قضايي هم اکنون هر گونه تبليغات از سوي اين شرکت ها ممنوع است وآن ها حق تبليغ درباره خريد وفروش سهام دررسانه ها را ندارند.

اين ظهارنظر مقام بلندپايه دادستاني مشهد در حالي است كه فرماندار مشهد هرگونه اظهارنظر را به آينده موكول كرده است.

به گزارش جهان، محمد گلستانی‌فر فرماندار مشهد، در گفت‌وگو با تسنيم، پیرامون پلمپ دفاتر غیرمجاز شرکت‌های تبرک، پردیسبان و پدیده در مشهد اظهار داشت: این مسئله یک موضوع خاص و دارای پیچیدگی‌های بسیار زیادی است و در حال حاضر در این رابطه اعلام نظری ندارم.

گفتني است، رشد حبابي سهام شركت هاي فوق كه به دليل تبليغات كاذب در صداوسيما و ساير رسانه ها بوده است، توانسته سرمايه گذاران زيادي را جذب اين شركت ها كند و به نظر مي رسد هر گونه اقدام براي برخورد با آنها و يا دفاتر فروش سهام آنها كه به صورت غيرقانوني فعال است نياز به تدبير از سوي مسئولان مربوطه دارد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳
0
دفاتر رسمی شرکتهای پدیده، تبرک و پردیسبان پلمپ نشده است

مشهد - ایرنا - بازپرس شعبه 904 دادسرای انقلاب اسلامی مشهد گفت: دفاتر اصلی و رسمی شرکتهای سرمایه گذاری پدیده، تبرک و پردیسبان پلمپ نشده اند.

قاضی 'حیدری' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حکم پلمپ مربوط به دفاتری است که به صورت غیرقانونی فعالیت می کرده اند و بساط واسطه بازی و دلالی را در شهر مشهد راه انداخته بودند.

وی گفت: بر این اساس هم اکنون دفاتر اصلی این شرکتها دایر هستند اما دفاتر غیرقانونی این سه شرکت سرمایه گذاری پلمپ شده اند.

بازپرس شعبه 904 دادسرای انقلاب اسلامی مشهد افزود: دفاتر اصلی این سه شرکت سرمایه گذاری در مشهد هم اکنون پاسخگوی مردم و خریداران سهام هستند.

شرکت پدیده شاندیز نیز امروز به ایرنا اعلام کرد: دفاتر خدمات سهامداران پدیده همچنان در مشهد و دیگر نقاط کشور فعال است.

بر اساس این گزارش هم اکنون 44 دفاتر خدمات سهامداران پدیده معروف به 'دفاتر فروش' در سطح کشور دایر است که پنج مورد از این تعداد در مشهد فعالیت می کنند.

120 هزار نفر در مشهد و سطح کشور سهام شرکت پدیده را خریداری کرده اند که بیشتر آنها مربوط به مشهد و استان خراسان رضوی است.

این گزارش می افزاید: دفاتر رسمی پدیده که نمایندگان رسمی آنها توسط سایت مربوطه در سطح کشور اعلام شده اند همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و اکنون روند خرید و فروش سهام به صورت آرام در این دفاتر انجام می شود.

روابط عمومی شرکت پدیده اعلام کرده است که حکم صادر شده از سوی دادستان مشهد مربوط به دفاتر و فروش غیرقانونی توسط دلالان و واسطه ها است.

دو روز پیش پیرو دستور دادستان عمومی وانقلاب مشهد ماموران انتظامی اقدام به پلمپ دفاتر فروش سهام شرکتهای سرمایه گذاری پدیده، تبرک و پردیسبان کردند.

پیرو این اقدام حدود 50 نفر از خریداران سهام این شرکتها دیروز به منظور کسب آگاهی از جزییات امر در محل 'مجتمع کریستال' واقع در خیابان هاشمیه مشهد دست تجمع کردند.

'غلامعلی صادقی' دادستان عمومی و انقلاب مشهد علت این اقدام را برخورد قاطع دستگاه قضایی با دلالان خرید و فروش سهام چند شرکت بزرگ سرمایه گذاری اعلام و بیان کرد: دفاتر غیرقانونی و دلالی بطور کامل و در اقدامی هماهنگ با ضابطان دستگاه قضایی پلمپ شد.
نا شناس تر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳
1
شما انگار یه آبی برات گرم می شه ها