کد خبر: ۶۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۳

سوالاتی که خاتمی هیچ وقت به آن ها پاسخ نداد

بی شک نقش پنهان و جلسات محرمانه محمد خاتمی در افروختن آتش فتنه 88 و شورش علیه نظام، قابل رصد و انتشار نیست اما در همان جنبه علنی هم آنقدر نقش وی پررنگ بوده است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.
شیرازه- سرویس سیاسی: در فتنه 88 برخي غفلت، برخي كوتاهي و عده‌اي نيز خيانت كردند. بسياري از افراد گروه اول و دوم به تدريج با روشن‌تر شدن موضوع اعلام موضع و تا حدودي جبران و مرز خود را با دشمن و جريان فتنه آشكار كردند اما كساني كه خيانت كردند هيچ راه برگشتي براي آنها نيست
رفتار و عملكرد خاتمي در دوره‌هاي مختلف نشان داد كه به حكومت بر مبناي دين و به آراي واقعي مردم اعتقادي ندارد؛ چراكه عملكرد او به عنوان رئيس دولت به اصطلاح اصلاحات همه ارزش‌هاي ديني و انقلابي را به چالش كشيد و در سال 88 نيز با همراهي ديگر سران فتنه و ضد انقلاب، آراي به حق مردم و نتيجه مطالبات عامه مردم را نپذيرفت.

بی شک نقش پنهان و جلسات محرمانه محمد خاتمی در افروختن آتش فتنه 88 و شورش علیه نظام، قابل رصد و انتشار نیست اما در همان جنبه علنی هم آنقدر نقش وی پررنگ بوده است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. سوالات جدی در این خصوص وجود دارد که در ادامه برخی از آنها می آید. ابهاماتی که تاکنون خاتمی به آنها پاسخ نداده است.


1- محمد خاتمی روز 22 خرداد 88 در پای صندوق انتخابات در جماران تأکید کرد: «همه شواهد امر حاکی است که مهندس موسوی انتخابات را برده است اما من پیشگو نیستم.» چگونه و بر اساس کدام شواهد جناب موسوی را برنده انتخابات دانستید؟ آیا این یک پیشگویی متوهمانه نبود؟

2- شما 8 سال رئیس قوه مجریه در این کشور بودید، بر چه اساسی به پیشگویی های موسوی در شب قبل از شماش آرا مبنی بر پیروزیش به وی تبریک گفتید؟

3- از کجا برای شما تقلب در انتخابات محرز شده بود که روز 25 خرداد خاتمی به جمع معترضان خیابانی پیوستید و برای طرفداران موسوی بیانیه دادید؟

4- شما روز 28 خرداد با میرحسین هم قلم شدید و طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله هاشمی شاهرودی از وی خواستید تا نسبت به برخوردهای صورت گرفته با بازداشت‌شدگان تجدید نظر شود. آیا شما از جرم آنها مطلع بودید؟ شما خوب می د انید راهپیمایی بدون مجوز و خسارت زدن به اموال عمومی یعنی چه.

5- چرا با وجود تاکیدات رهبر انقلاب در نماز جمعه تاریخی 29 خرداد و گذشت اعمال غیرقانونی پیش از آن، مجمع روحانیون مبارز به ریاست شما در لغو راهپیمایی 30 خرداد که مجوز نداشت، تعلل کرد تا آشوب خونین این روز دهها تن از شهروندان را به کام مرگ بکشاند؟

6- چرا شما  روز 31 خرداد بیانیه دادید و  از مقابله با آشوبگران انتقاد کردید؟

7- معنای این حرف چه می تواند باشد؟ خاتمی روز 11 تیرماه هم در جمع تعدادی از خانواده‌های متهمان پس از انتخابات: «مسبب تمام این خساراتی که متوجه ایران شد کسانی هستند که اعتراض مردم را سرکوب می‌کنند» این در حالی است که خود خبر داشتید، آسیب زنندگان به اموال عمومی عده ای آشوبگر بودند که گوششان به دهان شما بود و گرنه مردم چنین کاری نمی کنند.

8- آقای خاتمی روز 29 تیرماه شما فتنه گری را به اوج رساندید. چگونه بعد از نصایح ارزشمند رهبر انقلاب در نماز جمعه 29 خردادماه، با استناد به صحبت های هاشمی رفسنجانی خواستار برگزاری رفراندوم شدید؟ آیا راه بازگشت آرامش به کشور برخورد با عده ای فتنه گر و ارازل اوباش و آشوبگر است یا برگزاری همه پرسی؟

9- شما که مدعی تساهل و تسامح بودید و هرگونه خشونت را محکوم می کردید، در مقابل خشونت سازماندهی شده و گسترده بعد از انتخابات حرفی به میان نیاوردید؟

10- آقای خاتمی باید مشخص کنید بالاخره در انتخابات 88 تقلبی صورت گرفته یا نه؟ اگر نه پس آن هم جال جنجال بر سر هیچ بود!؟ آن همه خونی "ایرانی" -از هر دو طرف- به هیچ ریخت، اگر تقلب شده بود، پس یعنی تقلب شده و باز هم می شود، پس این حضور دوبارتان در انتخابات چیست!!؟ اگر تقلب شده پس این کله ی سحر پای صندوق رای رفتنتان چیست؟

11-  آقای خاتمی باید جواب بدهد، نسبت اصلاح طلبی مدعی همراهی با دین، مردم، قانون و نظام با جریان ضد دین، ضد قانون، ضد نظام و ضد رأی مردم که مشخصاً خود را در دو فتنه انگیزی 78 و 88 نشان دادند چیست؟


12- جناب خاتمی، آیا مقابله با 25 میلیون رأی مردم در سال 88 احترام به رأی مردم و جمهوریت بود؟

13- خاتمی باید بگوید، آیا می‌توان ادعای اصلاح طلبی داشت و با جماعت اوباشی همراه شد که صراحتاً شعار می‌دادند «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است»؟ چرا جریانی که هم مقابل جمهوریت ایستاد و هم روی نام اسلام در عبارت جمهوری اسلامی خط کشید، در اردوگاه خاتمی و مجمع روحانیون و حزب مشارکت قرار داشت؟
14- از همه بدتر، اگر پاسخی به سوالات فراوان و به حقی که از شما وجود داشته و دارد، چرا حداقل به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ ندادید که گفت: «اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه های اسرایل در ایران هستند«.

و...

موضع‌گیری ها و سخنرانی‌های پنهان و آشکار وی در دامن زدن به آشوب‌ها و فشار به نظام تا حماسه 9 دی ماه 88 همچنان ادامه یافت اما پس از آن که حضور دهها میلیونی مردم در دفاع از مقدسات و جمهوری اسلامی حساب و کتاب سران فتنه را به هم ریخت، خاتمی هم مواضع خود را از فضای علنی به جمع های خصوصی برد و کوشید که بیش از این داشته‌هایش را به پای فتنه 88 نریزد.

اما با این وجود و علی رغم توصیه های مکرر مسئولان ارشد و خواسته ناظران سیاسی تاکنون از عملکرد خود در فتنه اعلام پشیمانی نکرده است و حتی اکنون بنا دارد با برگشتن به کرسی یک چهره سیاسی در قامت مدعی حاضر شود؛ موضوعی که به نظر می رسد از سوی افکار عمومی و نهادهای مسئول پذیرفتی نیست.

از ابوهریره پرسیده اند این چه روشی است که شما دارید،هم به طرف معاویه می روید و هم بطرف علی علیه السلام؟!! در جواب گفت : سفره معاویه چرب و شیرین است و نماز حضرت علی علیه السلام بسیار خوب و عالی!!!


نظرات بینندگان