کد خبر: ۶۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

فرمانده قرارگاه قرب نوح(ع): در 9 دی انقلاب از ضدانقلاب جدا شد

چهاردهمین یادواره سردار شهید محمد اسلامی نسب و شهدای عملیات کربلای چهار با حضور فرمانده قرارگاه قرب نوح(ع) در شیراز برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از موج ما، سردار سرتیپ بهروز مرادی در این یادواره با اشاره به فضای معنوی حاکم بر شهر مقدس شیراز به سبب وجود امام‌زادگان واجب‌التعظیم، اظهار داشت: پیکر شهدای بزرگی همچون شهید اسلامی‌نسب پس از عملیات کربلای چهار 89 روز در خاک عملیات به امانت ماند و خداوند پیکر ایشان را سالم به مردم ایران هدیه داد.

وی با بیان اینکه پس از حدود سه ماه بر زمین ماندن پیکر این شهید عزیز فساد را نپذیرفت، افزود: اینها افسانه نیست و حقایقی است در مورد فرزندان حضرت روح‌الله(ره) و دست‌پروردگان امام خمینی(ره) و پرورش‌یافتگان در محضر شهید آیت‌الله دستغیب باید اینگونه باشند.

فرمانده قرارگاه قرب نوح(ع) با اشاره به اینکه شهدای سرافراز ایران اسلامی افتخاری بزرگ برای انقلاب اسلامی ایران و عزت آنها فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور است، خاطرنشان کرد: در عملیات کربلای چهار رزمندگان لشکر 19 فجر مستحکم‌ترین خطوط ارتش عراق را مورد حمله قرار داده و در مدت زمان کوتاهی پس از این عملیات عملیات کربلای پنج و فتح بزرگ آن صورت گرفت.

شهدای لشکر 19 فجر پنجره جدیدی را در تاریخ جنگ گشودند

سردار سرتیپ مرادی با بیان اینکه شهدای لشکر 19 فجر پنجره جدیدی را در تاریخ جنگ گشودند، تصریح کرد: در مدت زمان کوتاهی پس از عملیات کربلای چهار دوباره رزمندگان سازماندهی شده و به آن خطوط استثنایی دشمن هجومی تاریخی برده و با موفقیت خود سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی را به ارمغان آوردند.

وی با بیان جمله فاخری از شهید محمد اسلامی‌نسب مبنی بر اینکه «ما برای پیروزی یا شهادت نمی‌جنگیم بلکه برای خدا می‌جنگیم»، عنوان کرد: این جمله شهید اسلامی‌نسب رهگشاست و رزمندگان انقلاب اسلامی ایران دل در گرو اسلام نهاده و با تمام وجود اسلام و امام خمینی(ره) را یاری کردند.

دهم دی‌ماه تشییع سه تن از شهدای لشکر 19 فجر

فرمانده قرارگاه قرب نوح(ع) با اشاره به اینکه استان فارس حدود 15 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده، بیان کرد: همچنان شهدای این دیار در راهند و فردا دهم دی‌ماه پیکر پاک سه تن از شهدای لشکر 19 فجر بر دستان مردم ولایتمدار این استان تشییع می‌شود.

سردار سرتیپ مرادی با بیان اینکه نبرد حق و باطل همواره وجود داشته و مستمر است، اظهار داشت: مردم استان فارس و رزمندگان این دیار همواره در صیانت از ارزش‌های انقلاب پرچمدار بودند.

وی با گرامیداشت یادروز حماسه بزرگ مردمی 9 دی گفت: 9 دی روز بصیرت مردم است و دوره‌ای طولانی از فتنه 88 به 9 دی ختم شد و در این مدت خون‌دل‌ها خورده شد، فضای کشور بسیار غبارآلود و تعدادی از افراد سرگردان شده و بسیاری از افراد خودشان را نشان دادند تا به 9 دی رسیدیم.

جدا شدن انقلاب از ضدانقلاب در 9 دی

فرمانده قرارگاه قرب نوح(ع) با اشاره به اینکه روز 9 دی سبب نشاندن غبار از فضای کشور شده و سره از ناسره شناخته شد، افزود: در این برهه انقلاب از ضدانقلاب جدا شد.

سردار سرتیپ مرادی با بیان اینکه فتنه 88 یک براندازی کامل بود، خاطرنشان کرد: این براندازی در همان زمان شکل نگرفته و به گفته مقام معظم رهبری نطفه این فتنه به 20 سال گذشته بازگشته و این فتنه یک جریان است نه یک حادثه.

وی با اشاره به اینکه ما بسیجیان که خود را رهرو امام، شهدا و محمد اسلامی‌نسب می‌دانیم باید دقت کنیم، تصریح کرد: این جریان پس از جنگ آغاز شده و در سال 88 به اوج رسیده و پس از 9 دی نیز به پایان نرسیده و هنوز به شکل‌های دیگری ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه قرب نوح(ع) بیان کرد: از مزیت‌های ویژه این فتنه با وجود خسارت بسیار زیاد و جبران‌ناپذیری که به انقلاب و مردم وارد کرد روشن و مشخص کردن لایه‌هایی از نفاق بزرگ و پیچیده‌ای بود که از مدت‌ها پیش شکل گرفته بود.

سردار سرتیپ مرادی با بیان اینکه بسیاری از افراد خودشان، کینه‌ای که از خط امام داشتند و زاویه‌ای که از تفکر امام خمینی(ره) را داشتند نشان دادند، عنوان کرد: برداشته شدن لایه‌هایی از این نفاق بزرگ سبب رسوا شدن این افراد شد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی هنوز درگیر کسانی است که دارای نفاق پیچیده‌ای هستند، اظهار داشت: باید در این فراز از انقلاب اسلامی چنین افرادی به طور دقیق رصد کرده و با هوشمندی دقیق این افراد را شناسایی کنیم.

فرمانده قرارگاه قرب نوح(ع) فتنه 88 و حمله به اساس انقلاب را به عنوان الگوی فکری جدید مطرح‌شده در دنیا دانست و گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب خود به جهانیان معنای واقعی مردم‌سالاری دینی و اینکه میزان رأی ملت است را معرفی کردند.

سردار سرتیپ مرادی با بیان اینکه استقلال سیاسی، استقلال علمی، استقلال اقتصادی و به طور کلی استقلال گفتمان انقلاب اسلامی بودکه مردم ایجاد کردند، افزود: حوزه فکری‌ای که تبلور اسلام ناب است در چارچوب و منظومه‌ای قرار گرفت که در مقابل حوزه فکری غرب بود و این رویارویی تمام عیار برای آنها بسیار سنگین بود.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «جمهوری اسلامی جمهوریت به معنای مردم‌سالاری است»، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام به معنای واقعی مردم‌سالاری را ارائه داده است.

فرمانده قرارگاه قرب نوح(ع) با بیان اینکه در ادبیات سیاسی دنیا هر حوزه فکری با مبنا قرار گرفتن دو محور تجزیه و تحلیل می‌شود، تصریح کرد: مشروعیت و کارآمد بودن هر نظام همواره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سردار سرتیپ مرادی با تأکید بر اینکه فتنه 88 بدون شک حمله مستقیم به مشروعیت نظام بود، عنوان کرد: در ادبیات سیاسی دنیا میزان مشارکت مردم در تعیین و اداره سرنوشت کشور به عنوان مشروعیت نظام بوده و میزان مقبولیت هر نظام در بین مردم مشروعیت نظام را تعیین می‌کند.

مشارکت مردم در انتخابات 88 خاری در چشمن دشمنان ایران بود

وی با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات 88 بیان کرد: چنین مشارکتی از سوی مردم مایه مباهات انقلاب اسلامی و خاری در چشم دشمنان ایران اسلامی بود و عده‌ای تقلب در انتخابات را مطرح کرده و به آرمان‌های انقلاب اسلامی حمله کردند.

فرمانده قرارگاه قرب نوح(ع) با بیان اینکه استکبار افکار عمومی دنیا را به سمتی هدایت کرد که مشروعیت نظام را نه از حضور مردم پای صندوق‌های رأی بلکه از اغتشاش و شورش در خیابان تعیین کنند، اظهار داشت: حمله بزرگ به مشروعیت نظام با استفاده از قدرت رسانه‌ای غرب اتفاق افتاد و افرادی این فتنه را همراهی و مدیریت کردند که در گذشته نه چندان دور در این کشور در رتبه‌های بالایی قرار داشتند.

سردار سرتیپ مرادی افزود: اتحادیه اروپا، سازمان ملل، خزانه‌داری آمریکا، کنگره آمریکا و مجلس اروپا همه بیانیه صادر کرده و فتنه‌گران را همراهی کرده و مقابله جدی با جمهوری اسلامی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب با طرح ناکارآمدی نظام سعی در زیرسؤال بردن این موضع داشتند، خاطرنشان کرد: استکبار با فعالیت‌هایی از جمله تحریم‌ها سعی در ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور کرده و ناکارآمدی نظام را دنبال کردند و با شورش‌هایی که از سوی برخی افراد انجام شد قصد داشتند اعلام کنند نظام مبتنی بر چارچوب‌های فکری اسلام مورد قبول مردم نیست.

مردم ما بیش از 30 سال تجربه مدیریت آمریکایی را داشتند

فرمانده قرارگاه قرب نوح(ع) با اشاره به صبر و تحمل مقام معظم رهبری در آن زمان، تصریح کرد: مردم ما بیش از 30 سال تجربه مدیریت آمریکایی و توسعه کشور به شیوه آمریکایی را داشتند و به عنوان ایرانیان مسلمانان عزت و استقلال خود را دنبال کردند.

سردار سرتیپ مرادی با بیان اینکه امام خمینی(ره) چشم‌اندازی زیبا برای مردم ترسیم کردند، عنوان کرد: استقلال، آزادی، جمهوری در چارچوب اسلام و مردم‌سالاری دینی، توحید، عزت ملی، شرف و عدالت اجتماعی آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه همه ماست که انقلاب را مرور کرده و مسائل را تشخیص دهیم، بیان کرد: آرمان‌های اسلام جهانی است و نباید شأن این آرمان‌ها در حد جناح‌های سیاسی و حزبی پایین بیاید و مردم ما باید هوشیار باشند شیطان بزرگ هیچ‌گاه بیکار نمی‌نشیند.

اگر آرمان‌های انقلاب کنار گذشته شود چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند

فرمانده قرارگاه قرب نوح(ع) با بیان اینکه ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی شیوه دشمنان اسلام است، گفت: اگر آرمان‌های انقلاب کنار گذشته شود چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند و بررسی دقیق مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف از ویژگی‌های جوانان انقلاب ماست.

سردار سرتیپ مرادی جوانان را به حرکت در مرزهای دانش و علم توصیه و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نه‌تنها نیاز به دفاع نرم‌افزاری بلکه نیاز به دفاع سخت‌افزاری نیز دارد و مردم ما می‌دانند آمریکا قابل اعتماد نیست و استکبار با فرهنگ ایران اسلامی و با اعتقادات ما مشکل دارد.

وی با تأکید بر اینکه بازخوانی و مرور انقلاب و توجه جدی به آرمان‌های انقلاب رهگشاست و این وظیفه بزرگ انقلابیون است، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی همواره با حضور خود در تمام صحنه‌های انقلاب اثبات کردند پشتیبان ولایت فقیه هستند.

نظرات بینندگان