کد خبر: ۶۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

وزیر روحانی ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ رای تقلب را پیدا کرد! +فیلم

با نزدیک شدن به ۹ دی، باز هم عدم پایبندی عده‌ای به اصول رقابت سیاسی در ذهن تداعی می‌شود و هنوز هم با کنکاش در لابه لای حرف‌ها و اعتراف‌ها می‌توان سندهای زیادی را دال بر گناهکار بودن عده‌ای پیدا کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، هرساله با نزدیک شدن به ۹ دی ماه، باز هم عدم پایبندی عده‌ای به اصول رقابت سیاسی در ذهن مردم تداعی می‌شود و هنوز هم با کنکاش در لابه لای حرف‌ها، ادعا‌ها و اعتراف‌ها می‌توان سندهای زیادی را دال بر گناهکار بودن عده‌ای پیدا کرد که به سادگی در دام دشمن قرار گرفتند و برای چندین ماه با دعوت به آشوب و اردوکشی خیابانی علیه «رای ملت» سرمایه‌های بسیاری را از میان بردند.

ماه‌هایی که برای مدتی فرصت کار و تلاش را از مردم گرفت، دشمنان را امیدوار و زبان آنان را «دراز» کرد اما ملت ایران همواره بلوغ تاریخی خود را به برکت حضور و رهبری مدبرانه آیت الله خامنه‌ای به نمایش گذاشته و پاسخ هر فتنه و فتنه‌گری را داده‌اند که نمونه آن حماسه عظیم ۹ دی بوده است.

شاید یکی از عناوینی که منجر به اغتشاشات خیابانی شد و عده‌ای از طرفداران برخی کاندیدا‌ها را نسبت به بازندگی در انتخابات جریح کرد تا به خیابان بریزند ادعای تقلب در انتخابات بود؛ ادعایی که به جرئت می‌توان گفت پازل آن از ماه‌ها قبل چیده شده بود و تنها عده‌ای در این پازل برای دشمن بازی کردند.

زمینه طرح ادعای تقلب در انتخابات را باید به‌طور خاص از پاییز ۸۷ پی گرفت. هر چند هاشمی‌ رفسنجانی پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم در سال ۸۴ نیز سخنانی مبنی بر مخدوش بودن انتخابات مطرح کرده بود. علاوه بر آن در آخرین نمازجمعه پیش از انتخابات دوم خرداد ۷۶ نیز با هشدار نسبت به لزوم دقت مسؤولان وزارت کشور در خواندن آرای مردم، با گسترش شایعه تقلب که آن روز‌ها نیز از سوی هواداران خاتمی دامن زده می‌شد، به پیروزی او کمک شایانی کرده بود.

وی آذر ۸۷ در همایش «۳۰ سال قانونگذاری و نظارت در مجلس شورای اسلامی» زمزمه تشکیک در سلامت انتخابات پیش ‌روی ریاست‌جمهوری را آغاز کرد: «بعید است مردم ضدانقلاب شوند اما اگر احساس کنند رایشان در سرنوشتشان بی‌اثر است و متولیانی پیدا می‌شوند که رای آن‌ها را هرجور که می‌خواهند می‌خوانند، آنگاه دلسرد می‌شوند».

با نزدیک شدن انتخابات، فتنه‌گران برای «پرورش ایده تقلب» راهکاری عملی را نیز در دستور کار قرار دادند و با اعلام رسمی تشکیل «کمیته صیانت از آرا» پروژه تشکیک در سلامت انتخابات وارد فاز جدیدی شد.

علی‌اکبر محتشمی‌پور به نمایندگی از میر‌حسین موسوی، مرتضی الویری به نمایندگی از مهدی کروبی و مهدی هاشمی به عنوان نماینده تام‌الاختیار هاشمی‌رفسنجانی از اعضای این کمیته بودند.

و شاید حتی سر دادن شعار «اگر تقلب بشه، ایران قیامت می‌شه» در روزهای پیش از انتخابات از سوی هواداران موسوی سرداده می‌شد، موید این نظر است؛ شعاری که در آخرین ساعت‌های رای گیری، از سوی طرفداران موسوی مقابل ستاد وی سر داده می‌شد و درست در‌‌ همان دقایق بود که موسوی در مقابل چشم دوربین‌های مختلف و قلم خبرنگاران خود را پیروز انتخابات معرفی کرد.

فیلم اول

میرحسین موسوی شامگاه ۲۲ خرداد، هنگامی که هنوز در بسیاری از شعب اخذ رای مردم در حال شرکت در انتخابات بودند در کنفرانسی مطبوعاتی که با پوشش گسترده رسانه‌های خارجی همراه بود، خود را پیروز انتخابات و رئیس‌جمهور منتخب نامید و به نهاد‌های مجری و ناظر انتخابات هشدار داد هر نتیجه دیگری نشان‌دهنده «تقلب» در انتخابات است! وی همچنین در بیانیه‌ای رسمی از هوادارانش خواست آماده برگزاری جشن پیروزی شوند.

کتمان حقیقت و دروغ ظلمی است که آگاهی را از حامیان موسوی و کروبی سلب کرد اما دروغ بزرگ عوامل فتنه درباره تقلب در انتخابات در گعده چندین تن از اصلاح طلبان با طرح مباحث مختلف و اعترافات گوناگون در رد تقلب در انتخابات افشا شد.

در بسیاری از موارد و به ادعای بسیاری از افرادی که در جلسات خصوصی مطرح می‌شد ادعای تقلب واهی و توخالی بود در حالیکه خود می‌دانستند تحقق چنین امری بر پایه محال استوار است.

اما سوال اصلی آنجایی است که چگونه فتنه گران که همواره بر طبل واهی «تقلب در انتخابات» می‌کوبید در حالی به «دروغ بزرگ» خود اصرار داشته که بسیاری از مهره‌های اصلی آن خود به این دروغ بزرگ اعتراف دارند.

افرادی از قبیل محمد علی ابطحی، محمد عطریانفر، سعید حجاریان، عباس آخوندی، مصطفی تاج‌زاده و.....

محمدعلی ابطحی «در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات بیش از ۱۰۰ تن از متهمان پرونده اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد در سخنان خود که حدود ۲۸دقیقه به طول کشید، گفت: "تقلب از زمانی ‌اسم رمز یک نوع شورش شد که در آن فعال شدن نیرو‌ها و لشکر سازی برای تقلب و تمرین پهن شدن مردم در خیابان‌ها وجود داشت."

وی افزود: تقلب واقعا در ایران وجود نداشت در انتخابات گذشته فلاصله کروبی و احمدی‌نژاد کمتر از نیم میلیون رای بود، ولی خاتمی کلمه تقلب را نپذیرفت و عنوان تخلف را مطرح کرد، ولی تعجب می‌کنم الان بحث ۱۱ میلیون تقلب مطرح می‌شود.

فیلم دوم

ابطحی در آن جلسه اذعان می‌کند: این توهم بزرگی بود که آقای موسوی پیدا کرد و گفت که تقلب با ۱۱ میلیون امکان پذیر است، این درحالی است که در یکی از جلسات مجمع روحانیون مبارز یکی از اعضا گفته بود اگر تمام تخلفات هم مورد پذیرش قرار بگیرد ۷۰۰تا ۸۰۰ هزار رای می‌شود.

وی می‌گوید: برایم مهم نیست که نتیجه دادگاه و پرونده‌ام چه می‌شود اما با شجاعت دیدگاهم را بیان می‌کنم.

وی تصریح کرد: تقلب حرف دروغی بود تا راهپیمایی بی‌هدف زنجیره‌ای پشت آن صورت گیرد تا ایران، مثل عراق و افغانستان شود. تقلب حرف دروغی بود تا جامعه دچار آسیب و سختی شود.

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و مدیرمسئول نشریات شرق و شهروند امروز، اسفندماه ۸۸ در مصاحبه‌ای با «ویژه نامه نوروزی روزنامه جوان»، ضمن دادن پاسخ مستدل به شبهه تقلب در انتخابات، از رفتارهای ساختارشکنانه مهندس میرحسین موسوی در ماه‌های اخیر انتقاد کرد.

فیلم سوم

مسئول تبلیغات ستاد انتخاباتی اصلاح به مقوله تقلب در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص بحث تقلب با تخلف من یک عبارت را باز کردم در یکی از این بحث‌ها؛ ما اشتباه می‌کنیم اگر فکر کنیم برگزار کنندگان انتخابات عبارتند از ۳۰ هزار ناظر شورای نگهبان و ۴۷ هزار بازرس کل کشور. نه برگزار کننده انتخابات نیم میلیون نفر انسان هستند که بر سر هر صندوق یک تعداد معتمد نشسته و این معتمدین رای مردم را اخذ می‌کنند. وقتی که تا پایان روز شمارش شده وبعد در برابر چشم ده نفر این صندوق باز شده و شمارش شده این نظر منطقی امکان تقلب و تخلف درون آن بسیار اندک است.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: اساسا تقلب حتما باید در محیط‌هایی بسته رخ دهد در حالی که در یک عرصه باز امکان تقلب نیست. در عرصه انتخاباتی که ۴۷ هزار حوزه و در هر حوزه‌ای حدود ۱۰ نفر آدم بر سر یک صندوق حضور دارند اساسا بر مبنای عقلی و عقل سیاسی تقلب امکانپذیر نیست و اصلا نیازی نیست دراین زمینه از رهبری هزینه کنیم و بگوییم چون ایشان گفتند تقلب نشده پس نشده است. زیرا عقل سیاسی حاکم بر عدم تقلب در آن شرایط باز دارد.

عضو حزب کارگزاران در پایان در خصوص اعترافاتش در دادگاه متهمین کودتای مخملی خاطرنشان کرده است: آنچه که در دادگاه گفتم با حرف‌های گذشته‌ام هیچ تفاوتی نداشت. فرقش اینست که آمدیم و گفتیم. خیلی از دوستان من هم همین نگاه را دارند اما نمی‌گویند. آقای بهزاد نبوی هم قائل به تقلب نیست اما می‌گوید این را نمی‌گویم چون در حق آقای موسوی خیانت می‌شود.

در یکی از فیلم‌های خصوصی این جریان مصطفی تاج‌زاده خطاب به محسن صفائی فراهانی و عبدالله رمضان‌زاده از اعضای حزب مشارکت می‌گوید: برای بنده که تجربه انتخابات رو دارم می‌دونم که در انتخابات تقلب نشده.

فیلم چهارم

وی اذعان می‌کند: ممکنه که یکی دومیلیون عقب جلو شده باشه ولی ما نتیجه انتخابات رو باختیم. حالا به جای ۲۵ میلیون و ۱۴ میلیون شده باشه ۲۴ میلیون و ۱۵ میلیون مثلا. ما انتخابات رو باختیم.

البته این در حالیست که پس از اعترافات افرادی چون ابطحی، عطریانفر و.... برخی مدعی شدند که این افراد به دلیل فرار از اتهامات و تحت فشار برای پاسخ دادن به برخی پرسش‌ها مجبور به بیان اظهاراتی در راستای عدم تقلب در انتخابات شده‌اند.

اما اعتراف افرادی چون عباس آخوندی مصداق چنین حرفی قرار نخواهد گرفت چراکه دلیل برای اعتراف وی نسبت به این مهم وجود نداشته است.

فیلم پنجم

آخوندی نیز یکی از افرادی است که به سلامت انتخابات ۸۸ در جلسه‌ای در محضر رهبر انقلاب اعتراف کرده است.

در روایتی از دیدار اعضای ستادهای انتخاباتی چهارکاندیدای انتخابات سال ۸۸ با رهبر انقلاب صحبت‌های عباس آخوندی عضو ستاد میر حسین موسوی آمده که اظهاراتی قابل تامل دارد.

آقای آخوندی گفتند که آقا بنده در انتخابات سال ۷۶ وقتی آمار آرا تا حدودی مشخص شد نشستم و بیانیه‌ای را آماده نمودم و به آقای ناطق گفتم انتخابات را به آقای خاتمی تبریک بگوییم. آقا این را می‌دانیم که در یک جامعه مترقی باید کسی که شکست می‌خورد شکست را بپذیرد و همچنین می‌دانیم که هر چقدر آرای این انتخابات که در داخل صندوق‌ها ریخته شده بازشماری شود تغییری بوجود نمی‌آید و قبول داریم که مردم این آرا را در صندوق‌ها ریخته‌اند. (تا بدینجا آقای آخوندی دو اعتراف بزرگ را انجام داده بود.) اما اعتراض ما به این است که با بداخلاقی کاری نموده‌اند که مردم به اشتباه افتاده‌اند. کلیت بحث این بود که چرا احمدی‌نژاد طوری عرصه را طراحی نمود که رای به موسوی معادل رای به هاشمی شد و افکار عمومی را احمدی‌نژاد طوری هدایت کرد که گویی هر کس به موسوی را بدهد انگار به هاشمی رای داده است و... این یعنی تقلب در انتخابات.

همچنین سعید حجاریان از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب است که همه وی را به‌عنوان تئوریسین جریان اصلاحات می‌شناسند و این فرد نیز از دیگر افرادی است که بحث تقلب را رد می‌کند.

وی در گفتگویی که مرداد ماه سال گذشته با یکی از خبرگزاری‌ها انجام داد می‌گوید: بنده چند بار گفته‌ام که بحث ما این نیست که تخلف و یا تقلب شده است. به‌نظر من واقعه‌ای اتفاق افتاده است که اسم آن» تدلیس سیستماتیک «است.

نه می‌گویم تقلب شده و نه می‌گویم تخلف شده است. ترجیح می‌دهم اسم جدیدی برای آن انتخاب کنم و آن «تدلیس سیستماتیک» است.

به هر حال آنچه که از این گفته‌ها بر می‌آید بر این اساس است که برخی افراد با خیانت به ملت و حتی هواداران خود گام در مسیری گذاشتند و شعارهایی سر دادند که در سایه آن دشمنان تابلودار انقلاب نظیر منافقین، سلطنت‌طلبان و عوامل سرویس‌های جاسوسی بیگانه توانستند برای مدتی پرده حرمت ارزش‌های مقدس ملت را بدرند و آرامش و امنیت را از بخشی از مردم سلب کنند و این مسئله موجب ریختن خون‌های بسیار و ضایع شدن حق بسیاری از محقان و موجب مخدوش شدن بخشی از اعتماد مردم به نظام شد.

قطعاً آن چیزی که پرده از اعمال و نیات عوامل فتنه بر می‌دارد «زمان» است. تاکنون نیز همان طور که در بالا اشاره شده اعترافات بسیاری از دروغ بودن پروژه تقلب شده است. حال که روز به روز ماهیت این دروغ بزرگ بیشتر آشکار می‌شود جرم سران فتنه بیشتر شده و در مقابل مردم رو سیاه‌تر می‌شوند.

هرچند امروز اگر ادعا کنیم حوادث پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری در سال ۸۸ در کنار همه زشتی‌ها و پلشتی‌ها، پیامدهای مبارکی برای ملت ایران داشته است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم چراکه از میان آن همه خیانت و دروغ و اغتشاش و آشوب بصیرتی متولد شد که نظیر آن را در میان ملت‌ها نه‌تن‌ها در عصر حاضر که در طول تاریخ کمتر می‌توان سراغ داد.

۹ دی ۸۸ اگرچه در پی اهانتی عظیم به ساحت حضرت اباعبدالله‌الحسین‌ علیه‌السلام پدید آمد اما پرچمی شد که شرافت ملت بصیر ایران را به رخ عالم کشید و صحنه‌های زیبایی از ایمان و اخلاص و اتحاد را به «اشک» ماندگار کرد و هرساله ضمن پاسداشت این حماسه وجهه‌های مختلف خیانتی بزرگی که در حق این ملت و این انقلاب شد را بازگو کرده تا نسل‌های مختلف از تاریخ، عبرت آموزی کنند.
نظرات بینندگان