کد خبر: ۶۴۸۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

مرد همیشه در صحنه ارسنجان از فتنه 88 و 9 دی می گوید

توهم، باعث شد عده ای سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند. که البته نباید نقش و توطئه های عوامل خارجی و استکبار جهانی را در وقایع آن سال نادیده گرفت.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیـــرازه، در شهرستان ارسنجان تقریباً همه جلیل اسکندری را می شناسند. مسوول روابط عمومی فرماندار و مجری برنامه ها و مراسم مختلف از جشن و شادی گرفته تا عزا و از رسمی گرفته تا غیر رسمی.

در راهپیمایی 9 دی 88 ارسنجان نیز جلیل اسکندری یکی از گویندگان شعار بود. به بهانه سالروز حماسه 9 دی، به سراغ این مجلس گردان رفتیم تا ضمن مصاحبه ای، هم با عقاید یک اصلاح طلب در خصوص فتنه 88 آشنا شویم و هم کمی از خاطرات تلخ و شیرین کارش برایمان بگوید. آنچه در اینجا ملاحظه می کنید حاصل گقتگوی ارسن نیوز با اوست:

 

 

با سلام، شما به عنوان یکی از باسابقه ترین مجریان و میدان داران مراسم مختلف در شهرستان شناخته می شوید. بفرمایید از چه زمانی علاقه یه مجری گری و میدان داری در شما به وجود آمد؟

 بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و عرض ادب خدمت شما و مخاطبان محترم سایت ارسن نیوز، بنده از دوران راهنمایی و دبیرستان تک خوان گروه های سرود ایام الله و مجری در مراسم مختلف هنرستان فنی امام خمینی(ره) بودم و از همان موقع به این کار علاقه زیادی داشتم. زمانی هم که توفیق حضور در جبهه را به عنوان یک بسیجی داشتم نیز همین گونه بود و از سال 1376 پس از ورود به فرمانداری به عنوان روابط عمومی، بیش از 18 سال است که در مراسم عمومی با عنواین فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اداری، هنری و همچنین راهپیمایی ها و یادواره های شهدای عزیز، به عنوان مجری و گوینده شعار فعالیت دارم.

 

حدوداً در چند راهپیمایی مجری و گوینده شعار بوده اید؟

ج:خب در این 18 سال اگر حساب کنیم در بیش از 60 راهپیمایی که به مناسبت های مختلف از جمله 22 بهمن، روز قدس، 13 آبان و راهپیمایی های دیگر همچون حمایت از مردم عزّه، مصر، بحرین و اعتراض توهین به ساحت پیامبر(ص) و اهل بیت(س) افتخار مشارکت داشته ام.

 

شما در راهپیمایی روز 9 دی 88 ارسنجان نیز گوینده شعار و مجری بودید. آیا فرقی بین این راهپیمایی و دیگر تظاهرات مشاهده کردید؟

9 دی 88 در واقع صحنه ی نمایش اقتدار و ولایتمداری مردم انقلابی ایران در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ انقلاب بود. بنده 9 دی 88 را سرآغاز فصل جدیدی از پیوند مردم و آرمان های امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدا می دانم و کمتر چنین جمعیتی را دیده بودم و افرادی را دیدم که هرچند دوستدار نظام و انقلاب بودند  اما برای اولین بار بود که در این گونه مراسم شرکت می کردند

 

آیا حال و هوای مردم در آن روز با بقیه راهپیمایی ها فرقی داشت؟

در نتیجه ی فتنه سال 88 که توسط بدخواهان و دشمنان صورت گرفته بود، خشم مردم بیشتر از مراسم دیگر بود و میزان و شاکله حضور مردم با دیگر راهپیمایی ها متفاوت بود و در آن روز صحنه های زیبایی دیدم. بنده به عنوان کسی که بیش از 18 سال در شورای فرهنگ عمومی و شورای تبلیغات اسلامی و مجری مراسم متعدد و مختلفی از راهپیمایی ها تا همایش ها و برنامه هایی همچون حضور ریسس جمهور محترم قبل جناب آقای احمدی نژاد، وزرا، استانداران، مدیران کل وهمچنین چاووشی خوانی در بدرقه و استقبالهای زائرین سفرهای زیارتی  بوده ام، 9 دی را نقطه ای عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی می دانم که مردم به تکلیف خود عمل کردند و در ذهن خودم انقلاب اسلامی را به صحنه ی دوی امدادی تشبیه می کنم که بعد از 31 سال، در 9 دی، چوب دستی این دوی امدادی تحویل نسل های جدید شد که همان آینده سازان ایران اسلامی هستند و باعث شد راه و یاد امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر زنده بماند و پیمان جدیدی بین مردم و رهبری معظم انقلاب اسلامی منعقد شود.

 

شما به عنوان یک اصلاح طلب در شهرستان شناخته می شوید. آیا با این عقیده تان مرزی بین اصلاح طلبان و فتنه گران قایل هستید؟

بنده به عنوان یک اصلاح طلب، دین، کشور، انقلاب ، مردم و رهبرم را دوست دارم و با هر کس چه داخل در این دایره و چه خارج از آن، که بخواهد با این ارزش ها مقابله کند، مخالف بوده و اینگونه حرکات را محکوم می کنم.

 

یکی از وظایف فرمانداری ها پیگیری اجرای انتخابات مختلف است. شما به عنوان کارمند فرمانداری ارسنجان در چند انتخابات دست اندرکار بوده اید؟ و کمی هم در رابطه با روند برگزاری انتخابات توضیح دهید. چون خیلی ها فقط روز برگزاری انتخابات را می بینند در حالی که مراحل اجرایی آن از چندماه قبل کلید می خورد.

 از 25 سال سابقه ی کاری این جانب، 18 سال آن را وزارت کشوری بوده ام. در این 18 سال در تمام انتخابات اعم از ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و خبرگان رهبری توفیق خدمت به عنوان مسوول روابط عمومی را داشته ام که تقریباً 14 یا 15 انتخابات می شود. در خصوص مراحل اجرای یک انتخابات هم باید بگویم حدوداً یک سال قبل از روز اصلی، بخشنامه های انتخابات توسط وزارت کشور و استانداری صادر می شود و از حدود 6 ماه قبل جلسات داخلی و نشست های هیات های اجرایی و نظارت و بازرسی شروع می شود و کارها تا زمان برگزاری ادامه می یابد وبه طور ویژه ازیک هفته قبل تا یک روز بعد ازهر انتخابات، مسوولان و کارکنان فرمانداری شبانه روزی در آماده باش هستند تا انتخابات به خوبی و در سلامت کامل برگزار شود.

 

با این حساب شخصی مثل شما، سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی تا چه میزان ارزیابی می کنید؟

ببینید، در اصل انتخابات توسط خود مردم اجرا می شود و اعضای هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی از میان خود مردم هستند و اینطور نیست که مثلاً یک ارگان یا نهاد خاصی بیاید و انتخابات را برگزار کند. و با چارچوب های تعریف و تدوین شده و حضور نمایندگان کاندیداها و شورای نگهبان و بازرسان، بنده میزان سلامت انتخابات مختلف در ایران را کامل می دانم.  

 

در انتخابات سال 88 هم طبعاً شما دست اندر کار بودید و همانطور که گفتید زحمت زیادی کشیدید. وقتی پس از انتخابات ادعای تقلب را مطرح کردند چه تأثیری بر روی شما داشت؟ آیا مثلاً به شخصی مثل شما برنخورد؟

این قضیه برای ما سنگین و ناراحت کننده بود. انتخابات هم مثل یک مسابقه است و برنده و بازنده دارد و طرفی که رأی نیاورده باید با توجه به چارچوب قانون، این مسأله را بپذیرد. در شهرستان ما صحت و سلامت انتخابات محرز بود و به یقین در تمام کشور نیز این چنین بوده است ولی توهم، باعث شد عده ای سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند. که البته نباید نقش و توطئه های عوامل خارجی و استکبار جهانی را در وقایع آن سال نادیده گرفت.

 

به عنوان کسی که از ابتدای تأسیس فرمانداری در اینجا مشغول بوده اید مهمترین مشکلات شهرستان و علل پیشرفت ناکافی آن را چه می دانید؟

ما همه جا و از همه تریبون ها اعلام می کنیم که مردم ولی نعمتان این کشورند. وقتی مردم در حماسه ای مثل 9 دی حضور پیدا می کنند و پرچم بصیرت و آگاهی را در مسیر ولایت برافراشته نگاه می دارند، وظیفه ی مسوولان این است که بعد از 9 دی هم در عمل هوای مردم را داشته باشند. در شهرستان ما با وجود تمایل به وحدتی که در مردم هست ولی متأسفانه برخی تک روی می کنند و منافع شخصی و گروهی خود را به منافع عمومی ترجیح می دهند. ارسنجان همواره برای این نظام یک بال بوده است نه یک بار. اما حق آن به خوبی ادا نشده است. شهرستانی که از قرنها پیش دارای مدرسه علمیه بوده و کاتبان وحی و علمای گرانقدری در دامن آن پرورش یافته اند و قبل از انقلاب افتخاراتی همچون تأسیس اولین مدرسه به سبک جدید بعد از شیراز و پیشگامی در مبارزات ضد رژیم طاقوت را داشته و در بعد از انقلاب نیز در صحنه های حفظ انقلاب پیشتاز بودند و در جنگ تحمیلی هم گردان حمزه سید الشهدای ارسنجان اعزام نیرو از شهرستان های اطراف را نیز به عهده داشته و شهدای گرانقدری را تقدیم نموده است ولی الآن شاهد آن هستیم که برخی طایفه گرایی ها و محله گرایی ها و جدیدا هم بحث فاصله بین مردم شهر و روستاها که بسیار ناپسند است و بنده را آزار می دهد، مطرح می شود. البته در این بین نقش برخی گروها و گرایشهای سیاسی را هم نباید نادیده گرفت و لازمه از بین رفتن این عقب ماندگی ها و اختلافات و پیشبرد شهرستان این است که همه ما طرحی نو درافکنیم و دست به دست هم داده  و شهرستان مان را آنگونه که شایسته مردم فهیم و با فرهنگ آن هست بسازیم.

 

آقای اسکندری، شما ازهمایش ها گرفته تا راهپیمایی ها مجری گری کرده و ازمجالس شادی  تا تشییع جنازه ها و چاووشی خوانی میدان دار بوده اید. چه خاطراتی از این برنامه ها دارید؟

اولا باید به این مطلب اشاره کنم که یکی از مشکلات ما در راهپیمایی ها در طول سالهای مختلف، ضعف و کمبود سیستم صوتی بوده است که همیشه تکاپوی جمعیت را نمی دهد و همین جا از مسوولان شورای تبلیغات اسلامی می خواهم در این خصوص فکری اساسی کنند. در سالهای قبل ما همیشه سیستم صوتی را از هئیات مذهبی قرض می گرفتیم. در یکی از راهپیمایی ها یکی از بلندگوهای قسمت خواهران ناگهان واژگون شد و متأسفانه یکی از نوجوانان مصدوم و راهی بیمارستان شد که به عنوان خاطره ای تلخ در ذهن من باقی مانده است. به عنوان خاطره ی شیرین هم باید به این اشاره کنم که در یکی از برنامه ها که مربوط به افتتاح دانشگاه پیام نور ارسنجان بود، به دلیل نیامدن قاری تعیین شده، بنده علاوه بر مجری، قرار شد قاری مراسم هم خودم باشم و قصد داشتم سوره قدر را تلاوت کنم ولی صفحه ای که باز شد مربوط به سوره ی دیگری از قرآن کریم بود و لذا بنده از حفظ شروع به تلاوت کردم. به وسط های سوره که رسیدم ناگاه ادامه ی آیات را فراموش کردم و این در حالی بود که جمعیت زیادی از مردم و مسوولان شهرستان و استان و شوراها در آنجا حاضر بودند. وقتی دیدم ادامه سوره یادم نمی آید، به سبک مرحوم عبدالواسط به اول سوره باز می گشتم و هر بار دقیقاً به همان آیه که می رسیدم، ذهنم یاری نمی داد و این بازگشت به اول سوره را سه بار تکرار کردم و هر بار از آقا ابوالفضل(ع) خواستم که مرا یاری دهد و آبرویم را حفظ کند که خوشبختانه در دفعه سوم، ادامه آیات به ذهنم آمد و تلاوت را تا آخر سوره ادامه دادم که این 3 بار برگشتن به اول سوره باعث تعجب برخی حضار و خاطره ی جالبی شد. یکی دیگر از خاطراتی که برایم هم شیرین و هم حادثه ساز بود، مربوط به زمانی بود که ریاست محترم جمهور قبلی آقای احمدی نژاد به ارسنجان سفر کردند که بنده هم مجری مراسم سخنرانی ایشان بودم و هم مسوول تزیین جایگاه. که چند روز قبل از سفر ایشان زمانی که مشغول نصب پرچم بودم از ارتفاع حدود 2 یا 3 متری سقوط کردم و پایم تا چند ماه معیوب بود و پس از چند روز زمانی که کنار آقای احمدی نژاد ایستاده بودم و مجری گری می کردم، پایم همچنان درد و خونمردگی داشت که با یاری خداوند اجرای آن برنامه ی بسیار مهم، بدون هیچ مشکل و با رضایت خودم و حضار انجام شد. جدید ترین خاطره ام هم مربوط به عاشورای امسال است که با 13 آبن مصادف شده بود و فریاد استکبار ستیزی باید به نحوی جز عزاداری ها قرار می گرفت که بنده به عنوان نوحه گوی هیات بنی فاطمه(س)، به لطف خدا توانستم شعار های مرگ بر آمریکا و اسراییل و همچنین سرود قدیمی "ننگ به نیرنگ آمریکا" را در بهترین نقطه و زمان عزاداری، با ریتم نوحه و زنجیر زنی هیات تطبیق داده و به وظیفه خود عمل کنم.

 

 

در پایان اگر سخنی دارید بفرمایید.

شما بحث گرایش سیاسی این جانب را مطرح کردید و دوست دارم در این خصوص مطلبی را بیان کنم. دیدگاه بنده از نظر گرایش سیاسی همان گونه که گفتم اصلاح طلبی است که از زمان دولت آقای خاتمی شکل گرفت و به این گرایش اعتقاد و ایمان دارم. لیکن این دیدگاه و نگرش سیاسی ام با توجه به موقعیت شغلی ام، در خدمت نظام، انقلاب و مردم بوده و هست و برای دیدگاهم حد و مرزی قایلم. طوری که نگرش سیاسی ام خدشه ای به اسلام عزیز، نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمان های امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر وارد نکند. کشورم را دوست دارم و در مدار مقام عظمای ولایت حرکت می کنم. همیشه از خدا خواسته ام بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم عزیز به خصوص اهالی محترم شهرستان ارسنجان اعم از شهر و روستاهای بخش مرکزی باشم و به آنان افتخار می کنم. همان طور که در این 18 سال ثابت کرده ام که گرایش سیاسی ام با کارم تداخل نداشته و صد در صد در خدمت نظام و مردم بوده ام. و موفقیت هایم را نیز مدیون آنها می دانم و همواره سعی کرده ام از افراط و تفریط دوری کنم. برای مثال امام جمعه محترم شهرستان حضرت حجت الاسلام و المسلیمن حاج آقا احمدی، با وجود گرایش سیاسی بنده، همواره از من حمایت و مرا راهنمایی کرده اند که جا دارد تشکر خاصی از ایشان داشته باشم. همچنین یادی کنم از همکاران قدیمی ام مرحوم حاج جواد نعمتی که ایشان از مجریان و میدان داران مراسم مختلف و از دوستان خوب بنده بودند که برایشات طلب رحمت و مغفرت دارم و عزیزانی همچون حاج جعفر اسکندری رییس و سخنگوی فعلی شورای شهر، آقای سید محمدباقر موسوی و آقای پناهی از اهالی روستا های ارسنجان که هر دو از مجریان خوب بودند و عزیزانی همچون آقای ابراهیم نعمت الهی، آقای مجتبی صبری، آقای ولی الله حسن شاهی و آقای محسن اسکندری که در مراسم مختلف و به خصوص راهپیمایی ها بنده را همراهی می کنند و الحمدلله یکی از یکی قوی تر و مسلط هستند. چون مجری و گوینده شعار راهپیمایی بودن ساده و آسان نیست و نیاز به دقت، تمرکز و داشتن حنجره ای قوی و صدایی رسا دارد تا مراسم به خوبی اجرا شود. این نکته را هم بگویم که دوستان مجری و گوینده شعار در پایان هر مراسم و راهپیمایی از همه شرکت کنندگان اعم از مسوولان گرفته تا اقشار مختلف مردم تشکر می کنند اما هرچند این دوستان بدون هیچ چشم داشتی زحمت می کشند، هیچ تشکری از طرف هیچ نهادی از خود آن ها نشده و نمی شود که جا دارد مسوولان ستادهای برگزاری، به این قضیه هم توجه داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب ها: ارسنجان ، ارسن نیوز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
هنرمند
United States of America
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳
0
آقاي جليل اسكندري از اينكه حامي فرهنگ وهنر هستيد به شماعشق مي ورزيم
قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳
0
به امثال ایشون میگن حزب باد نه اصلاح طلب