کد خبر: ۶۵۰۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۳
بسیج دانشجویی چهار دانشگاه شیراز:

رسانه‌ای شدن اخبار احتمال تبرئه مهدی هاشمی نگرانی‌‌ها را شدت بخشیده

بسیج دانشجویی ۲۵ دانشگاه کشور به قاضی پرونده مهدی هاشمی نامه نوشتند.
به گزارش شیرازه بسیج دانشجویی 25 دانشگاه کشور از جمله دانشگاه های دولتی، علوم پزشکی، صنعتی و آزاد شیراز نامه بسیار مهمی خطاب به قاضی مقیسه (قاضی پرونده مهدی هاشمی) صادر نموده است که متن آن به شرح ذیل است:

به نام خدا

جناب آقای قاضی مقیسه

با سلام و تبریک فرا رسیدن میلاد رسول اعظم و هفته ی وحدت

تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی بارها شاهد بی وفایی و خیانت دوستان و یا نفوذ فرصت طلبانی بوده که با ادعا و در لباس دوستی وارد ارکان اجرایی این نظام مقدس شده و پس از سوء استفاده های مالی و سیاسی ضربه ی خود را به نظام زده و ناخشنودی خود را از استقرار نظامی با داعیه ی عدالت خواهی و اجرای قوانین الهی در جامعه، در ایران اسلامی آشکار نموده اند.

شکی نیست که عدالت حکم می کند به جرایم افراد فارغ از وابستگی های سیاسی و خانوادگی ایشان رسیدگی شده و با عمل به اصول مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که همه ی آحاد ملت را در برابر قانون یکسان می داند، بی هراس از ناخشنودی برخی افراد به اجرای عدالت پرداخت.

در روزهای اخیر و با تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای بر مبارزه ی جدی مسئولین قوا با فساد و مفسدان اقتصادی، بار دیگر مسئله ی مبارزه با فساد به صدر مطالبات بخش قابل توجهی از مردم به خصوص قشر فعال و عدالتخواه جامعه یعنی دانشجویان بازگشته است. اگر چه مبارزه با فساد نیاز به جدیت و همکاری هر سه قوه ی نظام داشته و احساس وظیفه ی همه ی مسئولان را می طلبد اما شکی نیست که مسئولیت قوه ی قضاییه به عنوان مجری و حافظ عدالت مسئولیتی بسیار خطیرتر و پر اهمیت تر است.

این روزها قوه ی محترم قضاییه در برابر آزمونی دشوار و تاریخی قرار گرفته است. سالیان سال است که افکار عمومی مردم ایران منتظر تعیین تکلیف پرونده های متعدد اتهامی آقای مهدی هاشمی به عنوان یکی از نمادهای بارز مفسدان اقتصادی است. اگرچه به جریان افتادن پرونده ی این آقازاده ی پر حاشیه که یکی از مطالبات اصلی جنبش دانشجویی در سال های اخیر بوده است، روزنه هایی از امید در مورد اجرای عدالت را ایجاد کرد اما متاسفانه برگزاری غیر علنی این محاکمه با وجود درخواست های مکرر مردم و نمایندگان مجلس برای علنی بودن آن و علیرغم ایستادگی های دستگاه قضایی بر سر اصول، نگرانی هایی مبنی بر اعمال فشار و نفوذ در این پرونده از سوی افراد و گروههای ذی نفوذ برای نادیده گرفتن جرائم نامبرده و تبرئه ی او ایجاد کرده است که با کمال تاسف نگرانی های موجود با رسانه ای شدن اخباری درخصوص احتمال تبرئه ی ایشان طی روزهای اخیر شدت یافته است.

با این تفاسیر بسیج دانشجویی که بخش قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه های کشور را نمایندگی می کند، از جنابعالی و سایر مسئولین محترم قضایی می خواهد تسلیم فشارهای وارده نشده و ضمن دفاع از اعتبار و استقلال قوه ی قضاییه، پاسخی درخور به مطالبات عدالتخواهانه ی مردم نجیب ایران مبنی بر یکسان بودن همه در برابر قانون بدهید و شک نداشته باشید که در این راه علاوه بر امدادهای خداوند رحمان حمایت قاطبه ی ملت ایران به خصوص دانشجویان انقلابی را همراه خود خواهید داشت.

والسلام علیکم

بسیج دانشجویی دانشگاههای:

1.       دولتی ارومیه

2.       دولتی ایلام

3.       دولتی شهرکرد

4.       دولتی شیراز

5.       دولتی زنجان

6.       دولتی گیلان

7.       دولتی یزد

8.       علوم پزشکی ایلام

9.       علوم پزشکی شیراز

10.   صنعتی ارومیه

11.   صنعتی شیراز

12.   آزاد واحد ارومیه

13.   آزاد ایلام

14.   آزاد شهرکرد

15.   آزاد زنجان

16.   آزاد شیراز

17.   آزاد واحد رشت

18.   آزاد لاهیجان

19.   آزاد یزد

20.   آزاد خوی

21.   علمی کاربردی شهرکرد

22.   پیام نور زنجان

23.   پیام نور یزد

24.   پیام نور رشت

25.   آزاد واحد انزلی
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳
0
پدر خوانده كجائي كه جونيورتو به محكمه كشيدند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳
0
قوه قضائيه ...
ناشناس
United States of America
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳
0
هاشمی باید اعدام شود.والسلام