کد خبر: ۶۵۰۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۳
نمایش وحدت به سبک شهدا؛

پاسداری که امام جماعت اهل سنت شد! + عکس

پس از فرمایش امام مبنی بر وحدت جهان اسلام، این شهید چه در زمانی که «چاه مبارک» بودیم و چه زمانی که در مأموریت حوزه استحفاظی بودیم خود را مقید به شرکت در نماز جماعات و جمعه اهل تسنن کرده بود

شیرازه - سرویس قطعه شهدا: اوایل تشکیل سپاه بود. در بسیاری از نقاط کشور سپاهیان انقلاب اسلامی دور هم جمع شده بودند و در کنار دیگر نهادهای انقلابی و مردم، بار سنگین مسائل مختلف نظام نوپا و انقلابی که با خون بسیاری از عزیزان به پیروزی رسیده بود را بر دوش می کشیدند. جمع تقریباً 150 نفری از بچه های عاشق امام و انقلاب از روستاهای وراوی، میرملکی، نرمان، خوزی که گروه مقاومت را در وراوی (جنوب استان فارس) راه اندازی کرده بودند با دستور و ابلاغی که از سوی نماینده حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر حضور سریع در نقاط مرزی خلیج فارس جهت تأمین امنیت مرزهای آبی به دست آنان می رسد، راه «چاه مبارک» را پیش می گیرند و در میان استقبال گرم مردم محلی پس از چند روز این گروه در کنار سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس در مکانی که برای تأسیس سپاه در نظر گرفته شده بود قرار می گیرند و هسته اولیه سپاه «چاه مبارک» را تشکیل می دهند.
به گزارش لامرود، ماه ها بعد، جنگ تحمیلی شروع می شود و پاسدار شهید احمد کاظمیان از اولین نیروهای داوطلبی است که عازم جبهه های حق علیه باطل می شود. او در محور عملیاتی آبادان – ماهشهر در تاریخ 5 مهر 1360 در عملیات شکست حصر آبادان به درجه رفیع شهادت می رسد و بر فراز این جهان خاکی بال می گشاید. این شهید عزیز اولین شهید سپاه چاه مبارک و اولین شهید خانواده است که در گلزار شهداء میرملکی در کنار شهیدان علی هاها، محمود کاظمیان(برادر)، حمزه شاکری، اسدالله شیدا، احمد رستگار و حسین کهنسال آرمیده و عطر افشانی می کند.

همرزم شهید مهمترین شاخصه اخلاقی این شهید بزرگوار را اهمیت دادن به موضوع وحدت شیعه و سنی می داند و خاطر نشان می کند: شهید مدت کمی در جبهه بودد و خیلی زود به فیض شهادت نائل شد. اما از شاخصه های نیک او که هیچ وقت فراموشم نمی شود و با توجه به شرایط روز جهان اسلام بزرگی روح این شهید را برایم تداعی می کند این است که پس از فرمایش امام راحل(ره) در جماران مبنی بر وحدت جهان اسلام و وحدت شیعه و سنی، این شهید بزرگوار چه در زمانی که «چاه مبارک» بودیم و چه زمانی که در مأموریت حوزه استحفاظی بودیم خود را مقید به شرکت در نماز جماعات و جمعه اهل تسنن کرده بودند و ما هم به تبعیت از این شهید بزرگوار به این کار عشق می ورزیدیم و با هم در نمازها دوشادوش برادران اهل سنت نماز را اقامه می کردیم.


اقتدای اهل سنت به شهید کاظمیان؛ جوانی مقید به شرکت در نماز اهل تسنن+عکس


تصویر بالا اقامه نماز عید فطر به امامت شهید پاسدار احمد کاظمیان را نشان می دهد که در آن شیعه و سنی در کنار هم نماز عید سعید فطر را اقامه کرده اند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳
0
وحدت وحدت وحدت.مردم وحدت داشته باشید.مرگ بر امریکای تفرقه انداز
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳
0
میشه یه پاسدار اهل سنت رو هم معرفی بفرمائید یا اینکه پاسدار اهل سنت نمیشه ؟ اما تو جنگ با اسرائیلی ها مسیحی هم اهل میشه حزب الله میشه چه برسه به تسنن به این میگن جذب حداکثری خوبه یک نیشگون به خودمون بگیریم تا ببینیم خوابیم یا بیدار ؟ البته هشیار وبیدار