کد خبر: ۶۵۲۰۷
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۳
به شرط این که او پای حرفش بایستد؛

چرا پیشنهاد علی مطهری مبنی بر محاکمه همه طرفین فتنه را اجرا نمی کنید؟!

مطهری قول می دهد اگر پای خاتمی، هاشمی و زنش به منظور بررسی نقش آنها در فتنه 88 به دادگاه باز شد به قانون احترام بگذارد!
شیــرازه - سرویس سیاسی: «علی مطهری مجلس را به هم ریخت»، این تیتر روز گذشته اکثر رسانه های داخلی بود. مطهری برای چندمین بار از تریبون مجلس به دفاع از کسانی پرداخت که در سال 88 هزینه های گزافی را روی دست نظام و کشور گذاشتند.

مطهری ماه هاست با این استدلال که فتنه 88 طرف های گوناگونی داشته اصرار دارد که باید همه عاملان بروز فتنه از جمله محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت نیز مورد بازخواست قرار گیرند. گرچه او حبس خانگی میرحسین موسوی و کروبی را بدون برگزاری دادگاه نیز غیرقانونی می نامد.

فارغ از پرداختن به نقدهای اصولی که بارها از زبان مردم و رسانه ها و حتی مسئولین قوه قضائیه درباره حرف های مطهری مطرح شده و با چشم پوشی بر مطالبه جمعیت های میلیونی مردم در روز 9 دی سال 88 که درخواست اشد مجازات سران فتنه را داشتند، شیـــرازه با فرض عملی شدن پیشنهاد مطهری مبنی بر برگزاری دادگاه سران فتنه چند سوال اساسی را از وی دارد؟

«اگر قرار بر محاکمه است دادگاه صالح علنی تکلیف همه طرف های فتنه را به طور همزمان مشخص کند». این عین جمله ای بود که دیروز مطهری از تریبون مجلس خواند. با این حال چناچه روشن و مبرهن است رسیدگی به یک پرونده برای صدور حکم نهایی نیاز به بررسی های گسترده در همه ابعاد آن دارد. چنان چه دستگاه قضایی بخواهد موسوی و کروبی را محاکمه کند، تمام کسانی را که با آنها در این فتنه خسارت بار همراهی کرده اند باید به دادگاه کشاند. یکی از این طرفین - به زعم مطهری - محمود احمدی نژاد است! قبول. اما:

یکم: اگر دادگاه به استناد هزاران سند، محمد خاتمی که از صحنه گردانندگان اصلی فتنه 88 بوده و اولین فرد تبریک گوینده به میرحسین موسوی قبل از پایان زمان انتخابات محسوب می شود را به دادگاه بخوانند، جناب مطهری گلایه نمی کند؟!

دوم: اگر صاحب نامه معروف بی سلام و والسلام را به اتفاق همسرش که در مقابل دوربین، دستور ریختن به خیابان را در صورت عدم رای آوری موسوی صادر کرده احضار کنند و از قضا با حکم سنگین دادگاه مواجه شود جناب مطهری به گوشه قبــــایش بر نمی خورد؟!

سوم: اگر موسوی خوئینی ها همان مرد خاکستری اصلاحات به جرم هدایت فکری جریان فتنه و چراغ سبزهایش به نتایاهو محاکمه شود مطهری و دوستانش حکم صادره را می پذیرند؟!

چهارم: اگر پای آنانی که بعد از نطق های امروز شما برایتان بشکن می زنند، به جرم پیشنهاد نوع تحریم ها به ایادی استکبار و تحمیل تحریم های ظالمانه به مردم به دادگاه عدالت باز شود، شما از اصرار به محاکمه آنها پشیمان نمی شوید؟

پنجم: شمایی که به برکت بصیرت زیادتان(!) دائما اصرار بر حفظ آرامش کشور دارید ،فکر می کنید با برگزاری این سلسله دادگاه هها در شرایط حال و حاضر منطقه و کشور فضای آرامش و ثبات پایدار خواهد ماند؟ برای پاسخ به این مهم کافی است به جوسازی ها و شانتاژهای به وجود آمده بر سر محاکمه آقازاده جناب هاشمی توجه کنید که دادستان کل کشور را مجبور به بیان این جمله می کند که: «قوه قضائیه تحت فشار است»

این ها تنها بخشی از سوالاتی است که آقای مطهری و دوستانش که اصرار بر پایان حصر و محاکمه سران فتنه دارند باید پاسخ دهند.

اصرار عجیب علی مطهری بر پایان حصر و محاکمه فتنه گران با تمام اطراف و اکناف آن موید دو فرضیه است: یا دوستی علی مطهری با سران فتنه از نوع دوستی خاله خرسه است و یا او هم برای اجرای خواست مردم -اعدام سران فتنه- تلاش می کند!

و در انتها باید گفت همانگونه که خود مطهری نقل کرده مقام معظم رهبری در پاسخ به اصرارهای مکرر او فرموده اند: «من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم این‌ها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود.»


به نظر می رسد با این اوصاف بهتر است علی مطهری فرصت چند روزی بیشتر زنده ماندن را از فتنه گران نگیرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
علي آقا گيرم پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تورا چه حاصل؟
گفتار نیک پندار نیک رفتار نیک
چقدر بعضی ها پر رو تشریف دارن

علی مطهری نماینده است و حق بیان داره ولی قریب 100 نماینده ای که به حرفهاش اعتراض کردن اصلا نماینده مردم نیستن
چماق دارن و انحصار طلب

خوبه فیلمش هم منتشر شد و مشخص گردید پسر مرحوم مطهری بوکسور لایقی هم هست و خوب کف گرگی می زنه!
سلمان ارجی
همگی سر کار تشریف دارید
اینها که هی می گن حصر حصر خبر ندارن سفرهای یک هفتگی که ماهانه این دو به شمال کشور میرن
استخر و سونا و جکوزی و پزشک فوق تخصص و ...
بشنید دعوا کنید اونها هم مثل زمان انتخابات به ریش شما می خندن
اعتدالی
حصر این ها فقط به خاطر جلوگیری از شیزنت دشمن است که شاید این دو را ترور کنند و پای نظام بگذارند والا امکاناتی که اینها دارند هیچ کس ندارد
حتی شهرام جزایری
مطهره
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
پسر نوح با حسن بنشست
خاندان مطهرش گم شد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
اینها همش از احمدی نژاد کینه به دل دارند و بس
اکبر سهرابی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
خداوکیل خجالت نمیکشید با این سایت مریضتون...
برید خودتون رو به تیمارستان معرفی کنید..
از نظر شما همه بد هستن و شما خوب !!!!!!!
چوپان زاگرس نشین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
مثل روز روشن است جامعه زخم خورده از کمینگاه فتنه 88 هنوز آمادگی تشکیل این دادگاه را ندارد ،نه اصلاح طلبش نه اصولگرایش،وطرح این محاکمه با فرض هر نتیجه ای در این شرایط حساس به زیان وحدت وهم دلی جامعه وبه سود دشمنان است،وبه گمان قوی طرح این موضوع فتنه ای به مراتب بزرگتر از سال 88 باشد،خدا بصیرت بدهد .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
درودبر مردشجاع مجلس جناب آقای مطهری
صادق
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
مرگ بر فتنه گر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
فقط مطهری
احمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
البته در ایجاد آشوب های سال 88 خیلی ها مقصر بودند از خود احمدی نژاد گرفته تا موسوی و کروبی و طرفداران افراطیشان و صدا و سیما و ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
عامل فتنه 88احمدی نژاد بود وبس فقط اورا محاکمه کنند کافیست
ناشناس
قاضی خوبی نیستی برو قانون یاد بگیر ومثل مطهری حرف نزن.
اکرم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
لعنت بر فتنه گر
نادر
United States of America
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
عزیزان چرا شما مردم ایران را دارای شعور وفهم فرض نمی کنید شاید فکر ونظر شما طرفدارانی داشته باشد که البته دارد ولی شما میدانید مطالبه ی شما مطالبه ی اقلیت در برابر اکثریت مردم ایران است . وقتی تمام نهادها وقدرت در پشت یک آقایی بنام احمدی نژاد برای رسیدن به یک پست باشد ومردم نخواهند وبرنامه ریزی شود که مخالفان که اتفاقا هم محبوبتر وهم انقلابی تر وخوشنام تر از ایشان بوده وهستند ،فتنه گر خوانده شوند ،کجای این کار عدالت خواهد بود که متهم ومسببان اصلی طلبکار ومدعی باشند وکسانیکه خطای اندکی دارند محبوس ودر حصر.مطالبه ی مطهری هر چند بر ویژه خواران ووابسته ها ومطیعان مطلق گران خواهد آمد اما مطالبه ای است بر اساس منطق،انصاف وانسانیت و ایمان.
ناشناس
Germany
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
من نه مخالف این آقا هستم نه موافق
ولی یک سوال دارم شما تو مجلس دقیقا کارتون چی هست
مشکلات جامعه را چه کسی باید حل کند.
گرانی، بیکاری جوانان، مشکل ازدواج واقتصادی اینا را کی باید حل کند
برو به فکر کارهای اساسی باش نه اینکه از این موقعیت برای کارهای بیهوده استفاده کن
مجید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
تو را خدا بس کنید کشور بین خوبی را به حاشیه نکشید که دشمنان خوشحال بشند این کشور را باید مدیون امام زمان و شهدا و جانبازان عزیز باشیم خدایا فرج اقا امام زمان را زود برسان
ناشناس
پس مطهری چطور مشهور شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳
0
لعنت بر دروغگو.