کد خبر: ۶۵۲۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۳

قطر چه خطراتی برای ایران دارد

تیم ملی فوتبال کشورمان برای مسجل کردن صعود خود به فکر شکست دادن قطری است که در اولین دیدار خود یک باخت سنگین را پذیرفته است.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، تیم ملی فوتبال قطر در تقابل با امارات پیروزی یک بر صفرش را با شکست سنگین 1-4 عوض کرد تا احساس شود حریف روز پنجشنبه تیم ملی ایران، رقیب چندان دندان گردی برای سربازان کارلوس کی‌روش نیست. اما بررسی شرایط تک تک بازیکنان قطر در دیدار این تیم برابر امارات نشان می دهد باید روی پنج بازیکن این تیم حساب ویژه ای باز کرد و آمار به گونه ای نبوده که اختلاف قطر و امارات 3 گل باشد.

ذکر این نکته هم ضروری است که قطری ها به خاطر مصدومیت ناگهانی کاپیتان خود -بلال محمد- یک مدافع باتجربه غنایی الاصل به نان محمد کاسولا را به استرالیا فراخواندند.

سلاح‌های خطرناک قطر مقابل ایران +جدول
در تقابل قطر و امارات اگر چه میزبانان جام جهانی 2022 فقط یک بار به گل رسیدند اما 11 مرتبه دیگر برای خود خلق موقعیت کردند که در نوع خود جالب توجه بود، اما قطر به امارات بد باخت چون کمتر ضربات نهایی مهاجمانش به چارچوب نشست.

** کار سخت پولادی و گنجی
زبان آمار می گوید گوش تهاجمی قطر حسن الحیدوس را باید جدی گرفت؛ بازیکنی که 7 فرصت از 12 موقعیت رسیدن به گل قطری ها را به‌وجود آورد. با این حساب باید توقع داشت اگر حیدوس مثل بازی با امارات در گوش راست تیمش بازی کند، در جناچ چپ خط دفاعی تیم ایران مهرداد پولادی و مرتضی پورعلی گنجی تلاشی مضاعف برای مهار حسن داشته باشند. الحیدوس در دیدار با امارات 49 مرتبه اقدام به دادن پاس کرد که 91 درصد آنها به مقصد رسید.

** عملکرد قاسم برهان

سنگربان قطر 4 مرتبه برابر ضربات احمد خلیل و علی مبخوت تسلیم شد تا روی کاغذ عملکرد ضعیفی داشته باشد. گلر باتجربه قطری ها البته روی یکی از گل‌ها عملکرد ضعیفی هم داشت. با تمام این اوصاف نباید تصور کرد این دروازه بان سنگالی‌الاصل برابر ما هم با روحیه‌ای آشفته به میدان خواهد آمد.

سلاح‌های خطرناک قطر مقابل ایران +جدول
قاسم در روزی که 4 گل خورد، یک بار خروجی موفق داشت و با مشت ضربه مهاجمان امارات را دفع کرد. این دروازه‌بان 42 درصد توپ‌هایی که به سمتش آمد را مهار کرد. یعنی دقیقا 3 توپ از 8 توپی که در چارچوب دروازه قطر بود. با احتساب 4 گل خورده مشخص می شود تنها یک  توپ اماراتی ها خارج از چارچوب بوده است!

** هافبک دقیق قطری‌ها
هافبک دفاعی قطر یعنی احمد السید در مصاف با امارات 48 پاس بلند و کوتاه برای همبازیانش ارسال کرد و جالب اینکه 89 درصد این توپ‌ها به مقصد رسید. السید بعد از دفاع چپ قطر که 8 بار تکل زده بود، 6 بار اقدام به تکل کرد تا از این حیث دومین بازیکن پرتلاش تیمش باشد.

جدول عملکرد فردی بازیکنان تیم ملی قطر در دیدار با امارات



به گزارش مشرق، خیال جمال بلمادی سرمربی قطری‌ها قبل از مسابقات جام ملتهای آسیا و پس از قهرمانی در جام خلیج فارس آن‌قدر راحت بود که ترجیح داد پای مسابقات سباستین سوریای اروگوئه‌ای‌الاصل را از لیستش خارج کند. از نگاه بلمادی، مونتاری شکار تازه قطری‌ها می‌تواند یک مهره تعیین‌کننده در فاز هجومی قطر باشد، هرچند در بازی با امارات یک عنصر مهم نبود و دقیقه 69 از زمین خارج شد.

 در گزارش زیر با چند چهره تاثیرگذار در خطوط مختلف قطر آشنا شوید: (آمار مربوط به قبل از بازی با امارات است)

مونتاری جانشین 21ساله سباستین
نام: محمد مونتاری
پست: هافبک‌- مهاجم
تعداد بازی ملی: یک
گل زده: یک
سن: 21
وقتی 19سال داشت بحث تغییر تابعیتش از غنایی به قطری مطرح شد. مونتاری که با انتقاد هموطنانش در این جابه‌جایی روبه‌رو شده بود بالاخره در دیدار با استونی با پیراهن قطر به میدان رفت. جالب اینکه در همین دیدار گل اول قطر را هم زد تا در پیروزی 3 بر صفر تیم جدیدش شریک باشد. هر چند که بازی با استونی یک دیدار دوستانه بود.

سلاح‌های خطرناک قطر مقابل ایران +جدول
مهاجم الجیش دو سال قبل قهرمان کاپ ستارگان شد و فصل قبل جام پادشاهی قطر را بالای سر برد. مونتاری این فصل در 14 دیدار پیراهن الجیش را پوشید که در این بین 10مرتبه وارد ترکیب اصلی شد. حاصل 884دقیقه تلاش برای الجیش شش گل بود؛ گل‌هایی که یکی از آنها وارد دروازه الشحانیه‌ای شد که از پولادی و شجاعی بهره می‌برد.
مونتاری فصل قبل در 20 دیدار الجیش حضور داشت آن‌هم در شرایطی که 15مرتبه وارد ترکیب اصلی شد. جالب اینکه طی 1309 دقیقه 9گل به ثمر رساند و یک‌بار اخراج شد.

برهان باتجربه

نام: قاسم برهان
پست:‌ دروازه‌بان
تعداد بازی ملی: 66
سن: 29
دروازه‌بان باتجربه قطری‌ها 192سانتی‌متر قامت دارد. قاسم برهان که با تیم‌ملی قطر و باشگاهش الغرافه بارها مقابل ایرانی‌ها قرار گرفته در فصل جاری لیگ قطر 13بار درون دروازه الغرافه ایستاده است.
برهان آخرین دیدار ملی‌اش را برابر عربستان برگزار کرد که منجر به پیروزی 2 بر یک قطر شد. این دروازه‌بان در سال2014 مقابل بحرین و یمن کلین‌شیت داشت.

هم‌تیمی الجزایری اشکان

نام: بوعلام خوخی
پست: هافبک
تعداد بازی ملی: 14
گل زده: 8
سن: 24
این هافبک باکیفیت الجزایری‌الاصل و از ارکان اصلی خط هافبک العربی (تیم اشکان دژاگه) است. بوعالم این فصل طی 704دقیقه دو گل به ثمر رساند که در نوع خود جالب توجه است.

سلاح‌های خطرناک قطر مقابل ایران +جدول
خوخی چهارشنبه پنج آذرماه هم در شرایطی که دیدار قطر و عربستان تا دقیقه58 یک- یک مساوی بود با گل خود باعث پیروزی قطر شد.
خوخی 8 گل ملی اش را وارد دروازه تیم های کویت(2)اردن(2) کره شمالی و عربستان(3) کرده است.

خلفان، مردی که استرالیا را به زانو درآورد

نام:‌ خلفان ابراهیم
پست: هافبک
تعداد بازی ملی: 81
گل زده: 22
سن: 26
شناخته‌شده‌ترین چهره قطری‌هاست. هافبکی که در روزهای بدش هم خطرناک است. ابراهیم در دو فصل اخیر شرایط خوبی را در لیگ ستارگان پشت‌سر گذاشته است. خلفان فصل قبل در 26 دیدار وارد ترکیب اصلی السد شد و 14گل به ثمر رساند. در لیگ جاری ستارگان قطر هم در 12دیدار پیراهن السد را پوشید تا پنج گل به القطر، لخویا، الخور، الخریطیات و الشحانیه بزند.

خلفان اگرچه که آخرین‌بار سال2013 برابر یمن آتش‌بازی به راه انداخت و با پیراهن تیم‌ملی قطر هت‌تریک کرد با این حال یکی، دو ماه قبل در دقیقه61 دیدار با استرالیا گل پیروزی قطر را برابر میزبان امروز جام‌ملت‌ها به ثمر رساند.

بودیاف، نماینده صدرنشین لیگ ستارگان

نام: کریم بودیاف
پست: هافبک
تعداد بازی ملی: 13
گل زده:-
سن: 24
کریم بودیاف فرانسوی‌الاصل 187سانتی‌متر بلندی‌قامت دارد تا در میانه میدان قطری‌ها یک مهره کارآمد به نظر برسد. کریم این فصل برای لخویای صدرنشین لیگ ستارگان 501دقیقه بازی کرده تا یک گل هم وارد دروازه السیلیه کند. بودیاف فصل قبل در 21بازی وارد ترکیب اصلی لخویا شده بود.

سلاح‌های خطرناک قطر مقابل ایران +جدول

مشعل این‌بار در تقابل با سیدجلال

نام: مشعل عبدا...
پست: مهاجم
تعداد بازی ملی: 36
گل زده: 8
سن: 30
مهاجم 181سانتی‌متری و باتجربه قطری‌ها در الاهلی هم بازی مجتبی جباری و سیدجلال حسینی است. مشعل فصل قبل در 25 بازی فرصت پوشیدن پیراهن الاهلی را به دست آورد تا 12گل به ثمر برساند. این فصل عبدا... طی 15 دیدار شش گل زده تا نشان دهد همچنان آماده است. وی در اخرین روزهای سال 2014 یعنی سه‌شنبه نهم دی‌ماه در شرایطی که عمانی‌ها با دو گل از قطر جلو افتاده بودند دو گل(58 و 60) در عرض دو دقیقه زد تا از شکست قطر برابر حریفش جلوگیری نماید.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳
0
مشخص است اگر ایران از برد قبلی مغرور شود از قطر بازنده شکست می خورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳
0
شکست قطر انگیزه این تیم را چند برابر کرده است و تمام سعی خودرا خواهند کرد تا حذف نشوند تیم ملی با جانانه بجنگد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳
0
ترس منم از غرور زیادی است نباید قطر را دست کم بگیریم