کد خبر: ۶۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۴ دی ۱۳۹۳
در هر سال صورت می‌گیرد

برداشت حدود 60 هزار تن پنبه در فارس

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی فارس گفت: در این استان 18 هزار و 900 هکتار زیر کشت پنبه است که سالانه حدود 60 هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا پرویزی اظهار داشت: در سال زراعی جاری با حمایت‌های صورت گرفته و پرداخت 3 هزار و 600 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از محل کمک‌های فنی اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، پنج کمباین غوزه‌چین پنبه برای نخستین بار وارد عرصه برداشت مزارع پنبه این استان شده و با توجه به هزینه بالای کارگری که در برداشت این محصول با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا ضمن حمایت از تولیدکنندگان داخلی ماشین‌های کشاورزی، طراحی و ساخت نمونه داخلی کمباین غوزه‌چین پنبه در دستور کار قرار گرفت که این امر توسط یکی از شرکت‌های داخلی به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: در استان فارس 18 هزار و 900 هکتار زیر کشت پنبه است که سالانه حدود 60 هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود.

وی افزود: با توجه به محوری‌بودن بخش کشاورزی در اقتصاد استان فارس و اینکه مکانیزاسیون کشاورزی یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش کمی و کیفی محصولات است، رفع مشکلات شرکت‌های ارائه خدمات مکانیزه کشاورزی به‌عنوان مجری سیاست‌های مکانیزاسیون کشاورزی می‌تواند بسیاری از نارسایی‌های موجود در این زمینه را برطرف کند.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی استان فارس با بیان اینکه با تغییر الگوی آماده‌سازی زمین و اصلاح روش‌های کشت، شاهد ارتقای وضعیت مکانیزاسیون در تولید این‌گونه محصولات کشاورزی هستیم، گفت: برنامه آینده اداره امور فناوری‌های مکانیزه استان، اصلاح روش‌های کشت برای به‌کارگیری بهتر این کمباین‌ها و افزایش تعداد آن‌ها با پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان خواهد بود.

پرویزی در پایان با توجه به مشکل برداشت پنبه در این استان به‌صورت دستی به کشاورزان پنبه‌کار توصیه کرد که با توجه به ورود این دستگاه به استان فارس برای سال آینده شرایط کشت، فواصل ردیف‌ها و تسطیح زمین برای کشت پنبه را بر اساس توصیه‌های فنی مطابق با کار دستگاه رعایت کنند تا بدون مشکل کار برداشت پنبه در مزارع انجام و در هزینه‌های کارگری صرفه‌جویی شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان