کد خبر: ۶۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۳
مدیرکل پایانه های فارس:

ساماندهی وانت بارها بین جاده ای/ سهمیه بنزین وانت بارهای فاقد بارنامه قطع می شود

با اجرایی شدن این طرح از قاچاق سوخت نیز جلوگیری می شود.
به گزارش شیرازه، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های فارس گفت: طرح ساماندهی وانت بارهای حوزه حمل و نقل جاده ای با حضور استان های تهران، خوزستان، همدان، بوشهر، هرمزگان، اصفهان و مرکزی و همچنین مدیر کل حمل و نقل کالای کشور و مدیر کل دفتر فناوری ارتباطات سازمان حمل و نقل کشور امروز در شیراز بررسی می شود.

احمد خواست خدایی، سه شنبه که با ایرنا گفتگو می کرد، افزود: با توجه به اینکه حداقل 20 درصد بار و کالا در کشور و استان فارس توسط وانت بارها جا به جا می شود، ساماندهی آنها امری ضروری است.

وی ادامه داد: از آنجا که، برای جا به جایی بار توسط وانت بارها عمدتا بارنامه ای صادر نمی شود بنابراین مشخص نیست که مبدا و مقصد این بار کجاست، گیرنده و فرستنده آن کیست و عوارضی هم بابت این جا به جای پرداخت نمی شود و در نهایت این جا به جایی جز در آمار استان هم لحاظ نمی شود.

خواست خدایی افزود: اگر فعالیت وانت بارها در چارچوب مشخصی انجام شود، علاوه بر ساماندهی که در جا به جایی کالا و بار ایجاد می شود، وانت بارها ملزم هستند که در لحظه جا به جایی بار، قوانین راهنمایی و رانندگی را نیز رعایت کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های فارس گفت: از دیگر مباحثی که در این گردهمایی یک روزه مطرح و بررسی می شود، طرح تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل جاده ای بر اساس عملکرد و پیمایش است که در کارگروه تخصصی کالا و حمل و نقل به آن پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح، ارائه سوخت به ناوگان حمل و نقل بار بر اساس عملکرد و میزان پیمایش خواهد بود که از طریق بارنامه و مبدا و مقصد مندرج در آن و کیلومتر پیموده شده مشخص می شود.

خواست خدایی گفت: بنابراین خودروهایی که به هر دلیلی فعالیت نمی کنند و یا اقدام به جا به جایی بار بدون صدور بارنامه می کنند از سهمیه سوخت برخوردار نخواهند بود.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن این طرح نیز، علاوه بر ساماندهی سوخت وسایل نقلیه باربری، از قاچاق سوخت نیز جلوگیری می شود و تردد ناوگان نیز به صورت هدفمند انجام خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های فارس، تعداد ناوگان حمل و نقل جاده ای استان را متشکل از 42 هزار انواع وسیله باری دانست و افزود: امروز اکثر این ناوگان بار خود را بر اساس بارنامه جا به جا می کنند اما در مدیریت مصرف سوخت توسط آنها نظارتی وجود نداشت.
نظرات بینندگان