کد خبر: ۶۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۳
موج اسلام ستیزی در فرانسه؛

50 حمله به مسلمانان پس از ماجرای شارلی ابدو + نقشه

از میان این حملات 33 مورد تیراندازی و پرتاب نارنجک به‌سمت ساختمان‌های مسلمانان و 33 مورد شامل تهدید و توهین به مسلمانان می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، راشا تودی (Russia Today) نوشت: بیش از 50 رخداد علیه مسلمانان از جمله تیراندازی به آنها در سراسر فرانسه در کمتر از یک هفته پس از حمله به هفته‌نامه شارلی ابدو به ثبت رسیده است.

به گفته عبدالله ذاکری رئیس جمعیت مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه (CCIF)، از این بین 33 مورد شامل تیراندازی و پرتاب نارنجک به سمت ساختمان‌های مسلمانان و 33 مورد شامل تهدید و توهین به مسلمانان می‌شود. وی که خواستار افزایش مراقبت‌های امنیتی برای مکان‌های مذهبی مسمانان و نظارت بیشتر بر شبکه های اجتماعی شد در ادامه افزود: تا کنون این میزان حمله درچنین زمان کوتاهی علیه مسمانان سابقه نداشته است.

پس از ماجرای چارلی ابدو، بیش از 50 حمله به مسمانان به ثبت رسیده است + نقشه

مانوئل وال نخست‌وزیر فرانسه نیز در مصاحبه‌ای با تلویزیون محلی BFM گفت: لازم است که نه تنها از مدارس یهودیان بلکه از مساجد مسلمین هم مراقبت کنیم چرا که در چند وقت اخیر شاهد افزایش حملات علیه مسلمانان بوده‌ایم.

پس از ماجرای چارلی ابدو، بیش از 50 حمله به مسمانان به ثبت رسیده است + نقشه
جانمایی مکان حملاتی که طی چند روز گذشته علیه مسلمانان به ثبت رسیده

گفتنی است، جمعیت مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه به گروه نظارتی در شورای مرکزی مسلمانان اطلاق می‌شود.

این در حالی است که در خلال افزایش تنش‌ها در اروپا، فعالان سوئیسی درصدد به‌راه انداختن تظاهرات علیه مسلمانان هستند.

فعالان سوئیسی شاخه‌ای از جنبش ضداسلامی آلمانی موسوم به پگیدا (اروپایی‌های وطن‌پرست علیه اسلامی کردن مغرب‌زمین) را تاسیس کرده و بدنبال آن هستند تا در ماه آینده تظاهراتی را علیه مسلمانان به‌راه اندازد. این گروه تندروی سوئیسی که دو روز پس از حمله خونین به هفته نامه چارلی ابدو فعالیت خود را آغاز کرد در صفحات اجتماعی از طرفداران خود خواسته است که در روز 16 فوریه به خیابان‌ها بیایند.

پس از ماجرای چارلی ابدو، بیش از 50 حمله به مسمانان به ثبت رسیده است + نقشه

ایگناز برث سخنگوی شاخه سوئیسی پگیدا گفت: بسیاری از مردم از حملات تروریستی در فرانسه بیدا شده‌اند. وی که در حال حاضر رئیس حزب دموکراسی سوئیس است ادامه داد: مردم فهمیده‌اند که اسلام گرایی تنها منحصر به افغانستان، پاکستان، عراق و نیجریه نیست، بلکه به اروپا هم رسیده است.

این درحالیست که گروه مخالف پگیدا در سوئیس از طرفداران زیادتر خود خواسته است تا در روز 16 فوریه راهپیمایی در مخالفت با تظاهرات ضداسلامی، تظاهرات برگزار کنند. این همان اتفاقی است که در حال حاضر در آلمان در حال رخ دادن است. روز دوشنبه هفته جاری گروه پگیدا در آلمان به بهانه مبارزه با تروریسم تظاهرات ضداسلامی برگزار کردند و سپس در اکثر شهرهای آلمان تظاهرات ضدپگیدایی برگزار شد.

پس از ماجرای چارلی ابدو، بیش از 50 حمله به مسمانان به ثبت رسیده است + نقشه

گفتنی است، یکی از خواسته‌های اصلی شاخه سوئیسی پگیدا منع استفاده از برقه در سوئیس است. به عقیده طرفداران این گروه افراطی، برقه نشانه شکل افراط‌گرایانه اسلام است. آنها همچنین خواستار ممانعت از ورود مهاجران مسلمان از سوریه و عراق به سوئیس هستند.


نظرات بینندگان