کد خبر: ۶۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۳

معرفی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز همزمان با آغار بکار قرارگاه دانشجویی عمار

علی اصغر مرتضایی راد به سمت دبیر اجرایی قرارگاه دانشجویی عمار منصوب شد.
به گزارش شیرازه به نقل از غریو، مراسم تودیع و معارفه مسئول اسبق و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز و همچنین معارفه سرپرست و دبیر اجرایی قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی فارس شامگاه امروز در دانشگاه شیراز و با حضور مسئولین وفعالین بسیج دانشجویی برگزار شد.

در این مراسم؛مهدی خسروی به سمت مسئول قرارگاه دانشجویی عمار و عباس توانا نیز به سمت مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز منصوب شدند. علی اصغر مرتضایی راد نیز از مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز تودیع و به سمت دبیر اجرایی قرارگاه دانشجویی عمار منصوب شد.

*دانشجویان قلب تپنده کشور هستند

مسئول بسیج دانشجویی فارس در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه امروز بسیج دانشجویی در تحولات کشور و نقشی که دانشگاه ها باید در سیر تحولات فرهنگی،علمی و اجتماعی داشته باند؛ افزود: این صحبت امام که دانشگاه مبدا تحولات است جایگاه دانشگاه را برای ما مشخص میکند. به خاطر همین ویژگی هاست که دولت ها سعی می‌کنند این مجموعه را در دست داشته باشند تا بتوانند فرآیندهای علمی اجتماعی و سیاسی را کنترل کنند.

اسماعیل قزلسفلی با تاکید بر اینکه دانشجویان قلب تپنده کشور هستند؛ گفت: افتخارمان این است که بسیج دانشجویی با فرمان مستقیم امام تشکیل شده است؛ آن هم در زمانی که برخی ها فکر میکردند بسیج باید از صحنه روزگار محو شود. امروز وقتی به پیام تاریخی دوم آذر نگاه می کنیم به خوبی پیداست که امام مراکزی که دشمن در جنگ نرم هدف قرار داده بود را تشخیص دادند.

*بسیج دانشجویی نگذارد در دانشگاه گرد و غبار روی انقلاب را بگیرد

وی تصریح کرد: امروز بزرگترین رسالت بسیج دانشجویی باید این باشد که نگذارد در دانشگاه گرد و غبار روی انقلاب را بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی فارس تربیت نیروهای سازمان ده که نقش پرباری در استمرار انقلاب ایفا می کنند را از مهمترین کارهای بسیج دانشجویی عنوان کرد و افزود: بسیج تحول آفرین است و از بسیج دانشجویی انتظار نقش آفرینی می رود لذا باید مجموعه ای را داشته باشد که قوه محرک و پشتیبان فکری عملیاتی حرکت های جنبشی دانشجویی باشد.

قزلسفلی با تاکید بر اینکه قرارگاه دانشجویی عمار قوه محرک بسیج دانشجویی فارس خواهد بود؛ افزود: قرارگاه عمار قرار است در راستای کادرسازی ،جریان سازی و نقش آفرینی بسیج دانشجویی عمل کند و پشتیبان فکری عملیاتی بسیج دانشجویی شود. همچنین مجمع ادوار بسیج ذیل این قرارگاه با هدف بهره گیری از تجربیات آن ها راه اندازی می شود.

مسئول بسیج دانشجویی فارس از تقویت جنبه جنبشی بسیج دانشجویی در حوزه های مختلف ، توانمندسازی کادر بسیج دانشجویی در راستای تربیت نیروی متعهد و طراز انقلاب اسلامی، شبکه سازی، کادرسازی، جریان سازی و ایجاد گفتمان های سیاسی فرهنگی ، کمک به نقش آفرینی موثر بسیج دانشجویی در عرصه های داخلی،منطقه ای و بین المللی، تقویت ارتباط با فعالین و فارغ التحصیلان موثر بسیج دانشجویی، کمک به تقویت فعالیت های جنبشی بسیج دانشجویی دانشگاه ها و تقویت بعد تشکیلاتی تشکل ها به عنوان مهمترین اهداف قرارگاه دانشجویی عمار یاد کرد.

*کاری کنیم بسیجی بودنمان در کارهایمان حرف اول را بزند

نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی فارس نیز با بیان اینکه بسیج یک مزرعه بی حصار است که همه در آن عضویت دارند؛ گفت: به تعبیر رهبری هرکس برای نظام دلسوزی کند بسیجی به حساب می آید؛ بسیجی شدن آسان اما بسیجی ماندن خیلی سخت است.

حجت الاسلام کاظمی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم بسیجی بودنمان در کارهایمان حرف اول را بزند؛ افزود: بسیج یک فرهنگ و روحیه است که برای ماندگاری باید هراه با اخلاص، ولایتمداری و قانون مداری باشد چرا که قوانین ما ریشه در شرع مقدس اسلام دارد و غفلت از انها غفلت از اسلام است.

*همه باید مزه بسیج را درک کنند

وی با تاکید بر لزوم تقویت اعتقادات پایه برای بسیجیان گفت: کسانی که از نظر اعتقادی ضعیف باشند بعد از مدتی از صحنه خارج خواهند شد. اکثر بسیجیان ما انقلابی هستند و با خلوص تمام کار می کنند و اگر در این مسیر پستی عوض میشود به معنای عملکرد بد نیست. بسیج میدانی وسیع است و در قسمت های مختلف آن می توان فعالیت کرد.

نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی فارس با اشاره به لزوم کادرسازی بسیج برای نظام اسلامی، گفت: بسیجی باید روحیه جهادی داشته باشد. تلاشمان باید با مبارزه علیه باطل همراه باشد. بسیج فراگیر است و همه باید مزه بسیج را درک کنند. قرارگاه دانشجویی عمار از جمعی از دانشجویان فعال قدیمی و جدید با هدف اصلی انتقال تجربه و پیوند نسل قدیم و جدید دانشجویان بسیجی تشکیل شده است.

*کادرسازی، جریان سازی و نقش آفرینی در دانشگاه از اهداف قرارگاه عمار است

مسئول قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی فارس هم در گفتگو با غریو بیان کرد: قرارگاه دانشجویی عمار در نظر دارد در راستای ماموریت و رسالت بسیج دانشجویی به مسئله کادرسازی، جریان سازی و نقش آفرینی در عرصه دانشگاه بپردازد. در این راستا فعالین دانشجویی و فارغ التحصیلان بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس استفاده خواهد کرد.

مهدی خسروی افزود: آموزش های مختلف فرهنگی سیاسی ، مهارت های تشکیلاتی ، مهارت های رسانه ای و همچنین تولید محتوا جهت فضای مجازی و مکتوب و توانندسازی نشریات و رسانه های دانشجویی از برنامه های آینده این قرارگاه خواهد بود.

وی گفت: همچنین این قرارگاه با حضور مسئولین فعلی و سابق بسیج دانشجویی فارس در نظر دارد پشتیبانی فکری و محتوایی حرکت های جنبشی تشکل های دانشجویی را دنبال می کند.

مسئول قرارگاه دانشجویی عمار بیان کرد: این قرارگاه محلی برای این قرارگاه محلی جهت تولید ایده ای جدید و انتقال تجربه های موفق دانشگاه ها به هم و همچنین پیگیری آرمان های انقلاب و امام و مطالبات رهبری از جنبش دانشجویی خواهد بود. تلاش در جهت تحقق دانشگاه اسلامی و آزاد اندیش و ارتقای بینش فرهنگی سیاسی دانشجویان و نخبه پروری فرهنگی سیاسی از دیگر اهداف این قرارگاه خواهد بود.


نظرات بینندگان