کد خبر: ۶۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۳
صادق خرازی:

تندروها باید از اصلاحات بیرون بروند

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: ما با تندروی مخالفیم و بنابراین تندروی و افراط باید از درون جریان اصلاحات بیرون برود.
صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در حاشیه همایش اصلاح‌طلبان در جمع خبرنگاران، گفت: وحدت و همگرایی میان اصلاح‌طلبان با وجود شخصیتی مانند آقای خاتمی به عنوان مسئول فکری جریان اصلاح‌طلبان امکان‌پذیر است و در این صورت ما به آینده امیدواریم. 

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم؛ وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وحدت میان اصول‌گرایان و برگزاری جلسات همگرایی اصلاح‌طلبان، عنوان کرد: انتخابات آینده حتما یک انتخابات دو قطبی در تاریخ ایران است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا قائل به همراهی اصلاح‌طلبان با تندروها و افراطیون هستید؟ خاطرنشان کرد: ما با تندروی مخالفیم و بنابراین تندروی و افراط باید از درون جریان اصلاحات بیرون برود. 

خرازی در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور برخی افراد تندرو در همایش اصلاح‌طلبان، گفت: من در این باره صحبتی نمی‌کنم، اما اصلاحات در سرزمین اعتدال متولد می‌شود و تولد اصلاحات در محیط و خاک تندروی شکل نمی‌گیرد و محیط جغرافیایی و حیاتی اصلاحات آمیخته با اعتدال و متانت است و اگر چنین باشد اعتدال می‌تواند بر مبنای اصلاحات کار خود را انجام دهد. 

وی در مورد اظهارنظر حکیمی‌پور درباره اضافه شدن برخی گروه‌ها به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: هر یک از جریان‌های اصلاح‌طلب باید خود را مقید بدانند تا در قالب چارچوب شورای هماهنگی اصلاحات فعالیت انجام دهند و ما نیز تا حدی که چارچوب مرامنامه ما اجازه دهد با این جمع همراهی و همکاری خواهیم کرد و معتقد به همگرایی هستیم. 

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: اگر شورای نگهبان و نهادهای نظارتی انصاف و عدالت به خرج دهند، بی‌تردید اصلاحات برنده انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی خواهد بود. 

خرازی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم در مورد محوریت حزب کارگزاران در جمع اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده مجلس، عنوان کرد: هنوز در این مورد صحبتی نشده و من این مسئله را نشنیده‌ام، اما کارگزاران فقط یک حزب است، اما اصلاحات یک مجموعه است و در نتیجه باید دید در آن مقطع چطور رفتار می‌کنیم. 

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم درباره چگونگی برخورد حزب مطبوعش با جریانی که برای فعال کردن مجدد اعضای حزب منحله مشارکت فعالیت می‌کند، گفت: ما به هر حزبی که از وزارت کشور مجوز بگیرد خوشامد می‌گوییم و استقبال می‌کنیم، اما حزب ندا بنایی بر ادغام ندارد و فعالیت خود را حتما به صورت جداگانه ادامه می‌دهد.

نظرات بینندگان