کد خبر: ۶۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۳
رجعت کور اصلاح‌طلبان به دوران دوم خرداد

اصلاحات و دری که همچنان بر پاشنه فتنه میچرخد

صاحب‌نظران سیاسی معتقدند همایش سراسری اصلاح‌طلبان و حمایت آنان از فتنه‌گران در واقع بازگشتی به دوران پرتنش دوم خرداد است.
به گزارش شیرازه همایش سراسری اصلاح‌طلبان با عدم حضور چهره‌های شاخص این جریان جریان و شخصیت‌های دعوت شده دولتی همراه بود که در کانون توحید تهران برگزار شد.

این همایش که با حضور برخی از محکومان و فعالین فتنه در روز 25 دیماه برگزار شد،  غایبان بزرگی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علی اکبر ناطق نوری، غلامحسین کرباسچی و علی مطهری با وجود ارسال دعوتنامه رسمی، داشت.

همچنین طیق اعلام قبلی دبیر همایش قرار بود معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم سخنرانی داشته باشد که وی حتی حاضر به شرکت در این نشست نشد.

در این همایش اظهارات ساختار شکنانه‌ای درباره آزادی سران فتنه، و حمله به شورای نگهبان مطرح شد و برخی سخنرانان این همایش با اشاره به انتخابات مجلس دهم خواستار تجدید نظر در شیوه نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شدند.

اظهارات اصلاح طلبان حاضر در این همایش به عقیده برخی کارشناسان سیاسی نشان دهنده این مضوع است که این جریان سیاسی قصد ندارد در مواضع و اشتباهات گذشته خود تجدید نظر کند.

تحلیلی که هادی غفاری «که در جریان فتنه 88 از انبار مؤسسه تحت مدیریتش اسلحه و مهمات کشف شد» با بیان این جمله که «جبهه اصلاحات به دنبال کنار زدن هیچ یک از چهره‌های اصلاح‌طلب نیست» در پاسخ به این سوال خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه غیبت برخی چهره‌های تندرو اصلاح‌طلب در همایش اصلاح‌طلبان به معنی حذف چهره‌های تند و یا تغییر تاکتیک و یا جبران اشتباهات گذشته است؛ تائید کرد.

 خبرگزاری فارس در گفت‌و‌گو با برخی از صاحب‌نظران سیاسی ابعاد مختلف همایش اصلاح طلبان را مورد بررسی قرار داده است.

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به همایش اصلاح طلبان که با رویکرد حمایت از فتنه‌گران برگزار شده بود، گفت: در دوره‌ای که متعلق به اصلاح‌طلبان نیست و دولت خودش را به هیچ وجه یک دولت اصلاح‌طلب نمی‌داند، خیلی امیدوار بودیم که بعد از اتفاقاتی که در دولت اصلاحات پیش آمد و موجب قهر مردم با اصلاح‌طلبان شد، در فضایی که اکنون ایجاد شده بود اصلاح‌طلبان بتوانند اقدامات اشتباه گذشته خود را جبران کنند اما دوستان اصلاح‌طلب دچار آلزایمر سیاسی شدند و در این همایش رجعتی کور و سیاه به دوران دوم خرداد داشتند.
وی با بیان اینکه رجعت اصلاح‌طلبان موجب بروز رفتارهای ساختارشکنانه دولت اصلاح‌طلب می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه امید می‌رفت که تندروهای اصلاح‌طلب از گذشته خود ناامید شده باشند و با رفتارهای اصلاحی زمینه بازگشت خودشان را به عرصه‌های انتخاباتی فراهم کنند اما متاسفانه همایش امروز آنان نشان داد که آنها هنوز در حال و هوای دوم خرداد هستند که زمینه خشم مردم را فراهم کرد و مولود این رفتارها فتنه 88 بود.


hسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به همایش 25 دی ماه اصلاح‌طلبان که با حمایت از فتنه‌گران همراه بود، گفت: اصلاح‌طلبان در دوران هشت ساله اصلاحات کاری جز شعار دادن انجام ندادند، اکنون نیز در این همایش شاهد بودیم که حرفی بیشتر از شعار از سوی اصلاح‌طلبان دیده و شنیده نشد.
وی با اشاره به حضور کمرنگ مسئولان دولتی در همایش مذکور، تصریح کرد: به نظر من مسئولان دولتی نیز می‌دانند که اصلاح طلبان جز شعار دادن کار دیگری بلد نیستند به همین دلیل در این همایش شرکت نکردند.
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه‌های سیاسی باید حل مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی مردم را در اولویت قرار دهند، اظهارداشت: مردم از گروه‌های سیاسی انتظار دارند که برای حل مسائل اقتصادی مانند بیکاری و تولید داخلی راهکار ارائه دهند نه اینکه تنها به مسائل سیاسی، حزبی و گروهی خود بپردازند که در نهایت فایده‌ای برای مردم ندارد.

اما مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی درباره همایش اصلاح‌طلبان و حمایت صریح آنها از سران فتنه اظهار داشت: اولاً به عنوان مقدمه باید توجه شود که جریان اصلاحات برای برگزاری این همایش تلاش زیادی انجام داد و از مدت‌ها قبل تدارک گسترده‌ای را دیده بودند لذا اگر کاستی‌هایی در این همایش وجود داشت نشان‌دهنده مشکلات و ضعف‌های جدی این جریان است.
 فضائلی در ادامه یکی از مهم‌ترین ضعف‌هایی این همایش را اظهارنظرهای سخنرانان دانست و افزود:صحبت‌ها و حرف‌های سخنرانان تماماً تکراری بود و ما حرف جدید و جدی در سخنان آنها ندیدیم؛ اظهارات آنها صرفاً در ارتباط با مسائل سیاسی همچون نظارت استصوابی، مجلس و رفع حصر بود در حالی که این مسائل عموماً در این سال‌ها توسط این مجموعه تکرار شده است.
نظرات بینندگان