کد خبر: ۶۵۴۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۳
یک همایش با طعم افراط

آیا باید پیام خاتمی به همایش اصلاح‌طلبان را طنز سیاسی دانست؟

خاتمی در پیامش به همایش اصلاح‌طلبان از پایبندی به اصل نظام و حرکت در چارچوب قانون اساسی سخن گفته است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ همایش اصلاح‌طلبان که روز پنج‌شنبه در تهران برگزار شد، متن و حاشیه‌های پررنگی داشت؛ از حضور افراطیونی که در لباس اصلاح‌طلبان درآمده‌اند تا اختلافاتی که حتی زیر یک سقف جمع شدن و همایش گذاشتن هم نتوانست آن را پنهان کند.

اما در این میان، یکی از نکات تامل‌برانگیز و البته کمی طنز در این همایش، پیام محمد خاتمی بود. او که مصلحت ندیده بود در این همایش شرکت کند، در پیامی نوشته:

تقویت نظام٬ به تقویت جمهوری اسلامی است که رکن رکین آن مردمی هستند که آزادی و پیشرفت و استقلال را با رعایت ارزش‌های والای اسلامی طلب می‌کنند و این هم با حضور جریان‌ها و تشکل‌های مدنی که در عین پایبندی به اصل نظام و حرکت در چارچوب قانون اساسی با راهبرد‌ها و سلایق متنوع از بخش‌های مختلف جامعه نمایندگی می‌کنند.

خاتمی در حالی از پایبندی به اصل نظام و حرکت در چارچوب قانون اساسی سخن می‌گوید که هم‌چنان، حداقل یک عذرخواهی به رهبر و ملت ایران بدهکار است. نقش‌آفرینی او در فتنه 88 در تاریخ ثبت شده و شعارهای زیبا سردادن، دردی را دوا نخواهد کرد. او اگر به پیام خود باور داشت، یک بار به این می‌اندیشید که دعوت به آشوب و لشکرکشی خیابانی از سوی کروبی و موسوی، مانور منافقین، بهایی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها در خیابان‌های تهران، کشته‌سازی، پاره کردن عکس حضرت روح‌الله(ره)، پاره کردن و آتش زدن بیرق‌های عزای حسین(ع) در روز عاشورا و ده‌ها مثال دیگر چه نسبتی با پایبندی به اصل نظام و قانون اساسی دارد که او نیز در آن‌ها ایفای نقش می‌کرد یا با سکوتش، مهر تائید بر آن می‌زد. چگونه می‌توان دم از قانون اساسی و پایبدی به نظام زد در حالی که فریاد دروغین تقلب در انتخابات، هم‌چنان با سکوت او همراه است و از سوی برخی از دوستان او شنیده می‌شود؛ دوستانی که بناست در انتخابات‌های خبرگان و مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های او و دیگر محور اصلاحات را عملیاتی سازند.

همایش اصلاح‌طلبان که احتمالا طی ماه‌های آینده منسجم‌تر نیز برگزار خواهد شد، شروع کارش با یک پیام منافقانه بود. خدا عاقبت کار را ختم به خیر کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳
0
بالاخره شیرازه هم به یه دردی خورد
مدتها بود چهره زیبا وخندان محبوب القلوب ملت ایران خاتمی عزیز را ندیده بودم