کد خبر: ۶۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۳
نماینده شیرازی مردم تهران:

مظلوم‌نمایی شیوه متداول اصلاح‌طلبان پیش از هر انتخابات است

نجابت می‌گوید اصلاح‌طلبان اگر به دنبال مشارکت در نظام سیاسی کشور هستند، قانون را رعایت کنند.

به گزارش شیرازه حسین نجابت، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: اصلاح‌طلبان اول انقلاب گاهی در قالب‌های چپ یا امروزه اصلاح‌طلبی مشارکت داشتند. در انتخابات سال 88 یک اتفاق تازه به وقوع پیوست که این فتنه را ایجاد کرد و آن این بود که قسمتی از اصلاح‌طلبان افراطی مواضع خود را با مواضع دشمنان قسم خورده ما هماهنگ کردند. البته بعضی دانسته و بعضی‌ها ندانسته درگیر این فتنه شدند و این یک اتفاق نادر بود.

وی همچنین افزود: همیشه رقابت در انتخابات بوده اما هر دو جناح در داخل قوانین و محدوده مقررات کشور رقابت می‌کردند. احیاناً اگر تخلفاتی هم بوجود می‌آمد به شکل قانونی رسیدگی می‌شد. در فتنه 88 این قانون زیر پا گذاشته شد و مطالبی گفته شده که اولاً خلاف قانون و بعد رسیدگی آنها را از مجاری غیر قانونی خواستار بودند و این مسئله مهمترین شاخصه‌ای که اصلاح‌طلبان باید در این نوبت رعایت کنند.

نجابت با توصیه به قانون‌مداری و پیروی از قانون توسط اصلاح‌طلبان ادامه داد: اصلاح‌طلبان اگر می‌خواهند در نظام سیاسی کشور مشارکت معنادار و جدی داشته باشند باید قانون را رعایت کنند. سران فتنه طبق نظر شورای عالی امنیت ملی فتنه‌آفرینی کردند ولی به آنها فرصت داده شده تا 9 دی که مطالب و موضع‌گیری خودشان را اصلاح کنند اما این کار را نکردند و کشور را دچار فتنه جدی و حرکت براندازی کردند. اگر اصلاح‌طلبان بخواهند وارد انتخابات به شکل جدی شوند باید قانون را رعایت کنند.

نماینده مردم تهران رد مجلس افزود: دفاع از سران فتنه و تقاضای برای تبدیل نظارت استصوابی به چیز دیگر فضاسازی غیر قانونی است. اصلاح‌طلبان باید مواضع قانونی را دنبال کنند. هوچی‌گری و فعالیت‌های رسانه‌ای فصلش گذشته و مردم هم آگاه‌تر از سابق هستند و دیگر فریب شعارها را نمی‌خورند و اگر کسی بخواهند فعالیت کند باید در حیطه قانونی فعالیت کند.

حسین نجابت در ادامه اضافه کرد: یکی از علل فتنه 88 هم بیانات بعضی از بزرگان مبنی بر اینکه کمیته صیانت از آرا تشکیل دهیم. حق‌الناس بودن آرا مردم را رهبر معظم انقلاب در انتخابات 92 مطرح کردند که اکنون به دستاویز این طیف بدل شده است.

وی اظهار داشت: اصلاح‌طلب‌ها با موضع‌گیری دوگانه خود نشان دادند که تابع قانون نیستند. آنها همیشه قبل از انتخابات‌ها یک فضاسازی می‌کنند که مظلومیت‌نمایی کنند و به نظر من شورای نگهبان تا به حال در مورد این فضاسازی‌ها خیلی تحت تأثیر قرار نگرفته است و امیدوارم در این دوره نیز اینچنین باشد.

نجابت خاطرنشان کرد: همه کاندیداها طبق قانون باید از مراجع چهارگانه مشخص شده در قانون تأیید صلاحیت دریافت کنند و پذیرفتن این مسائل عین قانون است.

نماینده مردم تهران در مجلس به لزوم اقدام دولت در بررسی بیشتر و دقیقتر احزاب و سازمان‌های مردم نهاد، افزود: شعار دولت اعتدال است و باید به شعار خود پایبند باشد. دولت باید از افراط و تفریط بپرهیزد. کمیسیون ماده 10 احزاب و منشأهایی که مجوز صادر می‌کنند باید جدای از خط و خطوط، مصلحت نظام را در نظر بگیرند و قانون را لحاظ کنند. اگر قانون اجازه می‌دهد به عده‌ای که یک حزب یا روزنامه یا تشکل داشته باشند باید به آنها مجوز داده شود و اگر نه، نباید این کار صورت بگیرد. نباید به هر حال ملاحظات سیاسی منشأ تحرکات اجتماعی باشد.

نظرات بینندگان