کد خبر: ۶۵۴۶۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

مجتمع خلیج فارس شیراز به خواب زمستانی رفت+تصاویر

عملیات اجرایی فازهای توريستی، فرهنگی و اقامتی مجتمع خلیج فارس در شمالغرب شیراز که مهم ترین بخش آن نیز یک هتل 35 طبقه است (فاز سوم) به کُندی پیش می روند، گویی خوابی عمیق عملیات اجرایی این فازها را در بر گرفته است.

به گزارش شیرازه، 29 شهریور 1384 بود که کلنگ بزرگترين مجتمع تجاری، تفريحی، توريستی، فرهنگی و اقامتی ايران به نام خليج فارس با 500 هزار متر مربع زيربنا در شمالغرب شیراز به زمین زده شد. این مجتمع با 500 هزار متر مربع زیربنا در شمالغرب شیراز و در نزدیکی شهر جدید صدرا و شهرک های گلستان، شهید بهشتی، حافظ، گویم، دوکوهک و بزین قرار گرفته است. پس از آن همزمان با فروردین 1391 فاز اول این مجموعه در مراسمی که نظیر آن کمتر پیش می آید و با حضور مسئولان استان فارس، کلان شهر شیراز و تعدادی از مدیران این مجموعه از داخل و خارج از کشور برگزار شد و در خرداد 1392 نیز شهربازی آن به بهره برداری رسید.

عصر شیراز نوشت: پاک فطرت شهردار شیراز در مراسم افتتاح  فاز اول این پروژه گفته بود: «قاطعانه می‌گویم مجتمع عظیم خلیج فارس پروژه‌ای است که در آن هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و سرمایه‌گذاران آن می‌توانند با قوت و قدرت آن را پیش ببرند»

 

پس از بهره برداری از دو فاز این مجتمع و با گذشت سال ها و ماه ها از کلنگ زنی این پروژه عظیم، خوابِ ساخت بزرگترين مجتمع تجاری، تفريحی، توريستی، فرهنگی و اقامتی ايران در شمالغرب شیراز تنها در فازهای تجاری و تفريحی تعبیر شده است و عملیات اجرایی فازهای توريستی، فرهنگی و اقامتی این مجتمع که مهم ترین بخش آن نیز یک هتل 35 طبقه است (فاز سوم) به کُندی پیش می روند، گویی خوابی عمیق عملیات اجرایی این فازها را در بر گرفته است.

این خواب عمیق شاید فرصتی باشد برای اندیشیدن به این موضوع که احداث هایپر استار در شمالغرب شیراز تا امروز چه ارمغانی برای اقتصاد و بخصوص فرهنگ این کلان شهر داشته است، آن جا که هنوز هم بحث های داغی پیرامون بِرَند " هایپر استار " و " تاثیرات فرهنگی مجتمع های تجاری " در شیراز وجود دارند.

شهریور امسال نیز رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به سوالی درخصوص پروژه خلیج فارس اعلام کرد: از نظر ما مالک....کرده و به بخش‌هایی از تعهدات خود مانند ساخت هتل عمل نکرده چراکه قرار بوده این مجتمع تجاری - توریستی باشد. وی با اشاره به تذکر یکی از اعضای شورا در این خصوص تاکید کرد: شورا در این موضوع ورود پیدا می‌کند و حتما تذکرات لازم را می‌دهد. (شیرازه).

قرار بود مجتمع عظیم خلیج فارس این گونه ساخته شود؛ بیش از ۲۵۰۰ واحد تجاری با امکانات رفاهی. هایپر مارکت به مساحت ۱۴۰۰۰ متر مربع با دسترسی رمپ وپله برقی، شهربازی روبسته به مساحت ۲۸۰۰۰ مترمربع با سالن بولینگ ،بیلیارد و مدرن ترین وسایل بازی وسرگرمی، نمازخانه ،اوژانس ،رستوران ،فست فود وکافی شاپ، 6 سالن سینمای ۱۵۰ نفره مدرن براساس آخرین متدهای پخش صوت با مساحت حدود ۶۰۰۰ متر مربع، شهربازی روباز به مساحت ۳۷۰۰۰ متر مربع ومجهز به مدرن ترین وسایل با استانداردهای جهانی، پارکینگ سرپوشیده با گنجایش ۵۵۰۰ دستگاه ماشین با ورودی هاو خروجی های متعدد، فضای سبز در اطراف وجلوی بازار و شهربازی و دریاچه مصنوعی، رستوران، فست فود و کافی شاپ های متعدد در داخل وخارج مجموعه تجاری ، شهربازی و هتل، دسترسی آسان ماشین امداد و آتش نشانی به اطراف مجموعه جهت ایمنی کامل بهره برداران برج فارس، هتل بین المللی با جایگاه مخصوص بالگرد با ارتفاع ۱۵۰ متر

 از شما دعوت می کنیم خواب عمیق پروژه تفریحی - گردشگری خلیج فارس شیراز را به تماشا بنشینید؛ شما دورنمای این سرمایه گذاری را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
United States
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
2
از 2500 واحد تجاری بیش از 80 درصد هنوز راه انداز ی نشده و آنهایی که راه اندازی شدند پشیمان هستند چرا که درآمد مورد نظرشان تامین نمیشود عملا کالاهی بزرگ بر سر شهر شیراز رفت حال سوال اینجاست مدافعان سرمایه گذاری به این شکل و مدافعان برج تجاری و مجتمع تجاری سازی و دبی سازی کجایند ؟ ببینند که نمای ورودی غربی شهر توسط یک ساختمان نیمه تمام مرتفع زشت شده .
حسین
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
0
مهدی تو که همش مخالف سرمایه گذاری هستی . با چی موافقی می تونی بگی ؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
1
اگر بین پروژه های نیمه تمام ورزشگاه میانرود، مترو، راه آهن، پارک چنارراهدار، کمربندی، بخواهیم نمره بندی کنیم بی انصافی است گرچه من از مسولینی که مرتب بر ما منت میگزارند شدیدا گله دارم که سرمایه دای با این سرمایه را باید به کارهای زیر بنایی و گردشگری یا تولیدی تشویق می کردند نه درست کردن پایگاه جنسهای بنجل چینی و پاساژ سازی و مصرف گرایی
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
0
75 در صد واحد های تجاری در کشور ما زیادی هستند حالا چه اینجا وچه هر جای دیگر واین ظلم بزرگی به اقتصاد است این حرف را سال ها پیش اقتصاد دانان آلمانی گفته اند وما هم شاهد عینی آن هستیم
patr
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
0
هیچ شکی نیست که شهرداری شیراز برای دادن مجوز 2500 مغازه به این مجتمع جرم بسیار بزرگی اجام داده. و این آقا با تخریب شهر بازی شیراز به یک سود هنگفت رسیده. شهر بازی رو باز رو هم نساخته. اما با بحث زشت بودن مجتمع مخالفم. شهرداری میتونست با دادن مجوز تعداد معقول فضای تجاری فرهنگی تفریحی و فضای سبز این مجتمع رو نمونه ای بینظیر و جاودانه کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
0
ای بابا چقدر راحت تحت تاثیر قرار میگیرید. البته این ویژگی بد ما ایرانیهاست که سریع تفکر و خواسته نويسنده یا گوینده را تایید میکنیم!
هزاران هزار میلیارد پول بیت المال کشور توسط مدعيان ملی و دینی به تاراج رفته و میرود بودجه های دولتی معلوم نيست چه میشود و کارهای عمرانی ملی و دولتی سالیان سال عقب میافتد...!! حالا در بخش خصوصی به همت خود مردم بدون کوچکترین حمایت دولتی پنجمین مجتمع بزرگ تجاری تفریحی دنیا با نام زیبای خلیج فارس طبق اعلام سایت ویکی پدیا در شيراز ساخته شده و حدود دو هزار شغل برای جوانان بیکار ایجاد کرده و .... ما شیرازی خود بدیم .
اصفهانی با یک سیتی سنتر صد هزار متری ده در صد افتتاح شده چه میکنند
مشهدی چقدر پز پدیده راستی و مشکل دارند میدانند ولی ما!
در ضمن شهر شادی شاهد در سال 83 توسط بنیاد شهید به مزايده فروش گذاشته شد ربطی به خریدار و سازنده مجتمع ندارد. اینقدر سطحی نگری نباشیم برویم ببینیم چرا هتل عملیات کند است!! آنوقت میبینید که در این شهر چه بر سر سرمایه گذار آوردند اداره برای نمونه سازمان برق علاوه بر مبلغ قانونی امتیاز برق مبلغی حدود ده میلیارد تومان به اجبار از مجتمع در جهت ساخت پست برق که هیچ ربطی به مجتمع ندارد میگیرد!
شورای شهر مبلغی حدود 8 میلیارد تومان اضافه تر از عوارض شهرداری میگیرد!! کافیست اگر نکته سنج باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
0
چه بخواهیدچه نخواهیدحسادت بکنیدونکنید این مجتمع بزرگ ابروی شهر شیراز هست وخیلی هم شمال غرب شیراز رو متحول کرده ودائم روبه پیشرفت هست
علی آقا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
0
اگر نگاهی به آینده داشته باشیم بهترین مجتمع تجاری ایران خلیج میشه شیک ترین و مدرنترین منجتمع میشه یادمه روزای اول ستاره فارس افتتاح شده بود خیلی مخالف داشت مثل الان
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
0
اگرمسئولان استان شیرازیک سری به سیتی سنترکشوردبی بزننددیگراسم مجتمع تجاری تفریحی شهرمان شیرازرابرسرزبان نمی آورند سیتی سنتردبی کجا واین مجتمع تجاری کجا
طاها
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
0
من رفتم خیلی عالیه به عبارتی دیگر تو ایران تکه