کد خبر: ۶۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

برنده حادثه پاریس کیست

بعضی‌ها مانند رئیس آکادمی علمی در روسیه گفتند این موضوع کار خود غربی هاست. شواهد و قرائن هم این مسئله را اثبات می کند، چرا که این تروریست ها تحت تعقیب بودند، اما سه روز قبل از حادثه تعقیب از آنها برداشته می‌شود و با هواپیما وارد فرانسه شدند.
به گزارش شیرازه، فضای اروپا همچنان تحت الشعاع حوادث پاریس است. در هفته های قبل، بعد از این که یک راهپیمایی علیه گسترش اسلام در برخی کشورهای اروپایی برگزار شد، حملات تروریستی به دفتر نشریه شارلی ابدو انجام شد و داعش مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت. به دنبال این موضوع فرانسویان راهپیمایی ضد تروریسم با حضور مقامات دیگر کشورهای اروپایی ترتیب دادند در حالی که به شکلی مضحکانه، نتانیاهو نیز در این راهپیمایی شرکت کرد. در ادامه نشریه شارلی ابدو کاریکاتورهای موهنی از پیامبر اسلام(ص) منتشر کرد و خشم مسلمانان جهان را برافروخت.

این وضعیت تداعی کننده نوعی بازی پیچیده در غرب علیه اسلام است، چرا که یک نویسنده انگلیسی در بررسی‌های خود نشان می‌دهد فیلم حمله افراد مسلح به پلیس فرانسه بعد از حادثه حمله به «شارلی ابدو» کاملاً ساختگی است، زیرا در این نوار ویدئویی، علیرغم شلیک افراد مسلح به پلیس هیچ خونی مشاهده نمی‌شود.

گروه بین الملل بصیرت جهت بررسی ابعاد مختلف این موضوع، با علی محبوبی، کارشناس مسائل خارجی مصاحبه ای انجام داده که در ادامه می آید:  

 به نظر شما احتمال سوءاستفاده از حوادث پاریس علیه مسلمانان وجود دارد؟

با توجه به نحوه برخورد مسئولین دولتی فرانسه، افکار عمومی و رسانه‌ها، گردهمایی بزرگی علیه این حادثه انجام شد که از قبل طراحی شده بود. استرالیا نمونه بارز این اتفاق است که چرا آنجا چنین گردهمایی انجام نشد. ظاهرا موضوع پاریس را خیلی زیاد بزرگ کردند و خواستند یک یازده سپتامبر جدیدی را درست کنند. نحوه پرداختن به این موضوع با یازده سپتامبر قابل مقایسه است. بعد از آنکه جرج بوش گفت کشورهای دنیا یا با تروریسم هستند یا با آمریکا و کشورها مجبور شدند از خود واکنش نشان دهند تا از غافله عقب نمانند. موضوع پاریس نیز باعث که بیشتر کشورها در این راهپیمایی حضور داشته باشند. در این وسط آمریکایی ها بابت عدم حضور بهانه‌هایی آوردند که جای بحث دارد.

در واقع تروریست ها را خود غرب و آمریکا به وجود آوردند برای اینکه به جبهه مقاومت و ایران ضربه بزنند. غربی ها تروریسم خوب و بد دارند در حالی که نمی‌شود گفت تروریسم خوب یا بد باشد. ما تروریسم خوب یا بد نداریم و انسان‌کشی از نظر اسلام حرام است. متاسفانه غربی‌ها در این مورد خیلی دوگانه برخورد کردند به نظر غرب اگر در فرانسه یا در اروپا، آمریکا و استرالیا، بمب گذاری شود، تروریسم بد است، ولی همان تروریست‌ها در کشورهای عربی مثل عراق، سوریه و لبنان و همچنین سرزمینهای اشغالی و مصر، مسلمانان را برای آنها اصلا مهم نیست.

به نظر من احتمال سوء استفاده از حوادث پاریس وجود دارد. چون که غربی ها معمولا بخاطر وجود رسانه‌های قدرتمندی که در دست آنها است می‌توانند جو افکار بین‌المللی را تغییر دهند و می‌توانند از آن ها برای اینکه بگویند ما مظلوم هستیم و قربانی تروریسم هستیم، استفاده کنند. بنابراین حتی بعضی‌ها می‌گویند که حوادث فرانسه ساخته خود غرب است.

چگونه می توان گفت حوادث پاریس از پیش تعیین شده است؟

 بعضی‌ها این موضوع را گفتند مانند رئیس آکادمی علمی در روسیه گفته بود این موضوع کار خودشان است. شواهد و قرائن هم این مسئله را اثبات می کند، چرا که آنها می‌گویند این تروریست ها تحت تعقیب بودند، اما سه روز قبل از حادثه تعقیب از آنها برداشته می‌شود. همچنین این افراد ممنوع‌ الورود بودند، اما با هواپیما وارد فرانسه شدند.

 البته نمی‌خواهم بگویم حادثه تروریستی نبوده چون هیچ بعید نیست که چنین اتفاقی بیافتد. چون که تروریست هایی که از اروپا آمده اند به عراق و سوریه، به کشور خود برمی‌گردند. بنابراین احتمال این اتفاقات در آلمان هم وجود دارد چون در آنجا گروه‌های ضداسلامی وجود دارد و این موضوع را تشدید می‌کند. چون از هر کشور چند هزار تا رفته بودند و همه آنجا نمی‌میرند و حتما عده ای برمی‌گردند

جوامع غربی تا چه اندازه به این درک رسیدند که تروریست‌ها داعش از مسلمانان جدا هستند؟

مردم حق و باطل را خوب می‌فهمند، اما در غرب رسانه‌ها هستند که افکار عمومی را می‌سازند و بروز بیرونی آن را به دنیا نشان می‌دهند. جلسه‌ایی در مورد حوادث پاریس در آلمان برگزار شد و ایرانی‌ها هم حضور داشتند. در این جلسه که تمام ادیان و مذاهب در آن شرکت کردند، حوادث پاریس را محکوم کردند و در بین اندیشمندان این فکر بود که بین مسلمانان و دیگر مذاهب و ادیان اختلافی نیست ولی در برخی از گروه‌های تروریستی استفاده ابزاری کردند و غرب باعث این درگیری‌ها شده است.

 به نظر من مردم تا حدود زیادی این قضیه را می‌دانند که افکار عمومی در دست رسانه‌ها است و رسانه‌ها هم سرنوشت‌ساز است. همه اذعان دارند 90 درصد رسانه‌ها در دست صهیونیست‌ها می‌باشد و صهیونیست‌ها علیه اسلام سیاسی هستند چون که مشکل اصلی خود را در منطقه اسلام می‌دانند، چون آنها با مسیحیت مشکلی ندارند و مشکل آنها با اسلام سیاسی می‌باشد.

صهیونیست پشتیبان اصلی اسلام هراسی هستند و مثلا رخداد قرآن‌سوزی در آمریکا، اسلام‌هراسی بود ولی این موضوع باعث انسجام جهان اسلام شد و به نظر من اتاق فکر صهیونیست‌ها و غربی نشستند و گفتند که این اسلام‌هراسی را به جای اینکه از بیرون شروع کنیم، از درون کشورهای اسلامی انجام دهیم و لذا این گروه‌های تروریستی را در عراق و سوریه ایجاد کردند.

خط اسلام‌هراسی، زمانیکه از بیرون دنیای اسلام بود و از غرب علیه جهان اسلام شروع شد، شکست خورد و این باعث انزجار جهان اسلام از غرب شد، چون این موضوع دگر گفتمانی بود و درون گفتمانی نبود و در واقع غیرتی بود که باعث واکنش جهان اسلام شد. از همین رو غربی ها آمدند جهان اسلام را درگیر گروه‌های افراطی کردند و از همین رو مقام معظم رهبری جهت خنثی کردن این طرح غربی ها، در سخنان خود فرمودند شیعه‌ایی که از لندن حمایت شود آن شیعه نیست و سنی که از طرف سیا حمایت شود، سنی نیست.

جالب که این گروه‌های تروریستی در منطقه هیچ اقدام ضداستکباری، نظام سلطه و ضدصهیونیستی انجام نداده اند و می‌گویند اولویت‌ ما خود جهان اسلام است و این نشان می‌دهد که پشت صحنه آنها غربی ها و صهیونیست ها هستند و با رژیم صهیونیستی هماهنگی دارند و حتی رژیم صهیونیستی برای اینها بیمارستان صحرایی درست کرده بود و تصویر نتانیاهو که از ان بازدید می کند وجود دارد.

حضور نتانیاهو در راهپیمایی ضدتروریستی پاریس به روشنی نگاه دوگانه غرب به تروریسم را نشان می دهد. نظر شما چیست؟

 بله کسی در این راهپیمایی همبستگی تروریسم در فرانسه شرکت کرد که خودش تا همین چند ماه پیش در جنگ 51 روزه معروف به کودک‌کش شد و خودش مظهر تروریسم است و وزارت امور خارجه ما این را محکوم کرد و حتی کشورهای اروپایی هم نسبت به این موضوع حساسیت نشان دادند. بنابراین بحث همین نگاه دوگانه غرب است.

در حالی که باید با بحث تروریسم ریشه‌ای برخورد شود و تروریسم خوب یا بد تعریف نشود در حالی که الان در همین فرانسه خانم مریم رجوی، سرکرده منافقین حضور دارد و در آنجا به منافقین مدال می‌دهند و آن ها را از لیست تروریسم در می‌آورند.

چرا آمریکایی‌ها روی احتمال حوادث فرانسه در داخل آمریکا و سایر کشورهای اروپایی تبلیغ زیادی می‌کنند؟

 به نظر من آمریکا در بحث تروریست دچار تناقض است و می‌خواهد برای خود شریک درست کند، یعنی دنبال جمع یار برای خودش است. شما دیدید در یازده سپتامبر اگر بسیاری کشورها با آمریکا هم‌پیمانی کردند ولی در ائتلاف اخیر علیه داعش به زور 40 کشور همراه شدند و در عمل چند تا کشور می‌باشند و کشورهایی اروپایی درست حسابی وارد ائتلاف علیه داعش نشدند چون که خودشان آن را به‌وجود آورده اند. حتی آمریکایی‌ها طبق گزارشات اخیر، بعضی‌ها جاها هم اکنون به داعش کمک می‌کنند تا هنوز این فتنه در منطقه باشد.

به نظر من آمریکا از این که قضیه داعش را در کشورهای اروپایی بزرگ می‌کنند، بدش نمی‌آید، چون ائتلاف ضد داعش الان کمرنگ شده و با این کارها پررنگ‌تر می‌شود، اما این که آمریکائی ها در راهپیمایی پاریس شرکت نکردند و اوباما و جان‌ کری در روز راهپیمائی در هند بودند، به خاطر بحث بر سر رهبری ضدتروریسم است و آمریکا هنوز خودش را پرچم‌دار می‌داند و راضی نیست فرانسه قصد اجرای چنین نقشی را داشته باشد.

 به نظر می‌رسد یهودیان نیویورک با تشکیل ائتلاف ضداسلامی، قصد بهره‌برداری از این حوادث علیه مسلمانان دارند؟

جالب است که نتانیاهو وقتی به فرانسه رفت، فوراً از این قضیه‌ استفاده کرد و یک سخنرانی برای جامعه یهودیان داشت و گفت اینجا ناامنی دارد و شما به اسرائیل برگردید. چون نیروی انسانی بعد از جنگ51 روزه در سرزمین های اشغالی کم شده است.

بنابراین صهیونیست‌ها از حوادث پاریس بیشترین استفاده را می‌کنند و در منطقه آتش‌افروزی می‌کنند و هم در سطح افکار عمومی علیه اسلام تبلیغ می‌کنند. صهیونیست در زمینه اسلام‌هراسی نقش دارند و از این قضیه سود می‌برند و حتی مظلوم‌نمایی می کنند، در حالیکه خودشان بزرگترین تروریست هستند. فلسطینی‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کردند و 5 میلیون نفر را آواره کشورهای عربی کردند.

منبع: پایگاه بصیرت


نظرات بینندگان