کد خبر: ۶۵۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

بالاخره آسمان با فارس آشتی کرد/ خوشحالی مردم از بارش رحمت الهی

نخستین برف زمستانه همزمان با بیست و نهمین روز از آغاز فصل سرما در شیراز، نواحی شمالی و مرکزی استان فارس را سفید پوش کرد.
به گزارش شیرازه، بارش های خوب برف و باران یک ماه پس از آغاز فصل سرد سال، مردم فارس را خوشحال کرد.

بارش شدید باران که از روز گذشته در سراسر فارس و بارش برف در اقلید، آباده، سپیدان، سروستان، بوانات، نی ریز و استهبان مردم این مناطق به ویژه کشاورزان و باغداران را خوشحال کرد.

بارش خوب رحمت الهی طراوت خاصی به استان فارس بخشیده است و مردم شیراز که هفته پیش نماز طلب باران را خواندند امروز به شکرانه نزول رحمات الهی و بارش باران نماز شکر به درگاه الهی به جا آوردند.
رئیس پلیس راه سپیدان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای سردسیر شمالی فارس را دارند خواست، خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.
سرگرد پور قیومی به واحد مرکزی خبر گفت: به علت بارش برف در محورهای شیراز به یاسوج،شیراز به سپیدان و کمهر به سپیدان رانندگان با احتیاط کامل رانندگی کنند و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

وی افزود: بارش برف در سپیدان موجب لغزندگی محورهای کوهستانی شد.

مدیرکل هواشناسی فارس در گفتگو با تسنیم با بیان اینکه ناپایداری‌ها تا روز سه‌شنبه به‌صورت بارش برف و باران و وزش باد شدید در استان ادامه دارد اظهار داشت: ریز‌ش‌های جوی سبب ایجاد اختلال در رفت‌وآمد می‌شود.

جامعی ادامه داد: بارندگیها تا فردا صبح در این استان ادامه دارد و پس از آن کاهش دما، مه گرفتگی و کاهش دید دور از انتظار نیست.

به گفته جامعی مدیر کل هواشناسی فارس از سال 1386 میزان بارندگی ها به زیر خط نرمال یعنی 300 میلی متر رسیده است.
در سال زراعی جاری حدود 56 میلی متر باران در این استان باریده که در مقایسه با پارسال 10 درصد و در مقایسه با بلند مدت 30 درصد کاهش داشته است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
0
شکر